{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Min historie. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skrevet en historie ud af min fantasi smiley

læs den bare smiley

Det var Dén pony jeg havde ledt efter, de sidste par måneder.
Dén eneste ene, kærlighed ved første blik.!
Det var fredag og jeg skulle ud og kigge på ponyer.
Den første var en rigtig sporty fjordhoppe ved navn Chelsea, og hun var et rolig væsen da jeg klappede hende.
Men da jeg skulle op på hende og satte i trav var det som om han bare skridtede. Hun var alt for langsom!
Så jeg lagde benene til hende og hun løb løbsk. Selv på en ridebane kunne hun ikke stoppes, og da det var gået sådan i ca. 5 minutter stoppede hun så jeg fløj af hende. Den skulle i hvert fald ikke være min. Så så vi på en welsh mountien som så rolig ud, men desværre alt alt for lille.
Så kom hun! Den pony der bare gav min tåre i øjnene. Hun var så smuk, så smuk.
''Hun hedder magic light'' sagde den flinke sælger. Jeg gik hen til hende og ville klappe hende men hun bakkede, hun var åbenbart ikke så god til mennesker.
Mor sagde også at den sys hun ikke jeg skulle have efter som jeg havde redet i ½ år, men jeg forsikrede hende om at jeg kunne ride den.
Jeg fik lov til at prøve og da jeg sad oppe på den var den helt rolig, så jeg lagde benene til den. Det gav et spjet i den og så gik den i trav. Den søgte ned og brugte bagparten godt. Jeg havde bestemt mig for at det skulle være hende.!
Det var den pony jeg havde drømt om! Da jeg så fik hende hjem i frugthaven ved sidn af vores hus, hvor mine veninder stod og kiggede, var hun flettet og havde fået den der helt nye populære farve til hendes fleecedækken. Nemlig Burberry. Det var min gule blandingspony, det der råbte jeg højt så alle blev forskrækkede.
De tog tæppet af og grimeskaftet løsnet og så jordede Magic bare ud over den lille frugthave hun fik for sig selv.
Alle piger kom og spurgte Hva hedder den?hvor gammel er den? Er der fjordhest i den fordi den er gul? hvor høj er den i stang?
Jeg sagde'' Den hedder Magic Light og er 5 år. Nej der er ikke en fjordhest i den men en palomino og den er 144 i stang. Alle beundrede den og da jeg havde redet den og haft den i en uge, tog vi til undervisning på den, eller, ridelæren kom ud til os på vores ridebane. Jeg var lykkelig over hende og hun gik bare så pænt. Da det var gået et stykke tid meldte vi os til vores første dressurstævne på rideskolen. det var bare et lille et og kun for klubben så vi kunne øve os lidt. Til stævnet hvor jeg red lc1 drillede hun kun lidt. Men da pogrammet var færdigt og vi skridtede af på springbanen så hun nogle spring på ca. 1 m. hun begyndte at sætte i trav, hun kunne ikke stoppes og så fløj hun bare over springet. Min mor kom løbende hen til mig og jeg grinte bare og sagde at hun åbenbart også kunne springe. Så til præmieoverrekelsen fik vi en 1 præmie og en ærespræmie for nummert ude på springbanen sys alle var fantastisk. Vi begyndte at starte stævner, jagter og ponygames og vi begyndte at knytte bånd. Hvis jeg skulle ordne noget ude på markan og hun puffede til mig fordi hun ville have opmærksomhed. Jeg elskede den hest. Vi fik noget med hjem hver gang vi var til stævne, jagter og ponygames og vi fik efterhånden samlet en del rosetter. Men en dag fik mit liv til at stoppe op. Det var ved morgengry hvor jeg skulle ud og fodre hende. Hun var væk! Jeg rendte rundt og ledte efter hende ude på vejen og inde i byen uden held! Jeg var grædefærdig! Hvordan kunne min elskede pony bare være væk? Var det en straf? Var det tyve? Jeg gik ind til min mor og prøvede på at fortælle hende hva der var sket men det var svært for hende at forstå det, fordi jeg græd imens. Mor gik ud på folden og kiggede under det ældste æbletræ der stod der. og dér lå min smukke smukke pony. Nøøj hvor blev jeg glad, og jeg løb alt hva jeg kunne hen og gav hende den største krammer nogensinde. Men der var noget galt, hun havde ikk det samme smukke forstående blik. Hun blev liggende helt stile. hun rullede med øjnene og jeg forstod det ikk. Vi ringede til dyrelægen og han kom med det samme. Hun skulle ikke undersøges meget før han kunne sige at det var kolik. Jeg sagde til han at hun kunne klare det, kunne han ikk? Han sagde at det var slemt og det bedste var at aflive. Jeg græd og græd og græd. Min overskønne pony skulle aflives! mit værste marridt! Jeg sad og græd imens Magic lå med hovedet på mit skød. Dyrelægen sadde sprøjten ind i halsen og langsomt kom giften ud i kroppen på hende. Det var så hårdt for mig og jeg sov ikk i flere nætter, fordi jeg vidste at min skønne hest lå under hendes yndlingæbletræ i frugthaven og var død. Ca. 2 dage efter blev hun hentet af en lastbil som skulle bruge hende til sæbe.
Nu sidder jeg på mit værelse ved min computer og græder fordi minderne er hårde. Jeg har nu fået ny hest. En rød OX araber ved navn alicia marco gaston. Han er en meget god hest og han kan simpelthen alt. Men ingen hest kan erstatte det venskab og det bånd som mig og Magic havde.! Jeg vil altid huske dig Magic!

Den er ikke virkelig.
<b>Undskyld stavefejlende</b>

Kommenter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min historie.
Kommentér på:
Min historie.

Annonce