{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Spørgeskema vedr. Boligvalg. {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg har behov for jeres hjælp, da vi pt. er igang med en opgave vedr. folks boligsituationer. Håber i vil bruge små 2-3 min. af jeres tid, på at hjælpe os med at få nogle brugbare resultater til vores opgave. smiley

På forhånd tak!

https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=KDJGA58ZC692


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgeskema vedr. Boligvalg.
  • #1   15. okt 2018 Linket virker ikke

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   15. okt 2018 som michelle siger smiley

  • #3   15. okt 2018 Skulle meget gerne virke nu smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   15. okt 2018 hvorfor er indtægt efter skat relevant?
    man tager altid udgangspunkt i indtægt før skat smiley


  • #5   15. okt 2018 Det skal bruges i vores analyse - På den måde kan vi bedst afgrænse vores målgruppe. Det vil sige hvis vi der er flest der har en "almindelig" indkomst, kan vi tage udgangspunkt i dette. Lige pt. har vi mange med en lavere indkomst (unge og studerende), vi vil gerne have flere ældre, med i vores spørgeskema hvor indtægten ofte er højere.

    Vi kan også bruge det til at se på alder og indkomst, om der er en naturlig sammenhæng her i vores stikprøve.

    Håber det er svar nok, det er selvfølgelig anonymt og vi kan ikke se hvad netop du har svaret. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   15. okt 2018 jeg har svaret smiley
    godt spørgeskema smiley


  • #7   15. okt 2018 Mange tak AMT smiley

  • #8   15. okt 2018 Hov jeg tog udgangspunkt i indtænkt før skat. dét er så en fejlkilde fra min side af. beklager.

  • #9   15. okt 2018 Det er helt ok. smiley

  • #11   15. okt 2018 Besvaret.
    Men den ville ikke markere nogen af tingene ved "Hvad var vigtigst for dig, da du valgte din nuværende bolig?"
    Jeg tror desuden I skal tage højde for, at mange kommer til at svare på spørgsmålet med udgangspunkt i indkomst før skat, men det ved I nok godt smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   15. okt 2018 Men ja, i burde faktisk lave det om, så folk skal svare ud fra deres indkomst FØR skat.
    Ens udbetaling til ens lønkonto giver intet reelt billede af folks økonomiske ståsted.


  • #13   15. okt 2018 Vi har været inde og se på oversigten, og det ser meget fint ud - Det er for sent at kunne rette i den, desværre.
    Funke, jeg vil lige se på, om der er noget galt med spørgeskemaet i det spørgsmål. smiley


  • #15   15. okt 2018 Jeg forstår ikke, hvorfor I ikke synes løn efter skat er relevant.. Det er da relevant hos os, især efter boligkøb.. Det er da udbetalt man sætter sit budget efter.. Hvis jeg gerne vil have ny bil o.l. så kan jeg da ikke bruge det til en dyt, hvad vi tjener før skat.. Det kommer da an på, hvad der går ind på kontoen, hvad man har at leve for.. Som en nævner, så kan det se vældig flot ud på papiret, hvad man tjener, men det giver jo ikke et realistisk billede af, hvad man rent faktisk står med i hånden, fordi fradrag osv netop er forskelligt.. :-s

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   15. okt 2018 Pernille: Fordi at alt om økonimi, så som Lån, fradrag, boligsikring, friplads mm. bliver beregnet FØR skat.
    Ligelades er ens timeløn FØR skat.

    Når du skal ud og låne penge i en bank eller et realkredit institut, så vil de vide hvad du for FØR skat.

    Som nævnt over, så hvis man vil kende folks økonomiske kapacitet, så skal man vide hvad timelønnen er - ikke hvad timelønnen er efter div. fradrag, trætprocent, mm. smiley

    Kort sagt er før skat, det reelle beløb, uden diverse hensyn.



  • #17   15. okt 2018 Ja okay.. Så forstår jeg måske ikke, hvad spørgeskemaet skal bruges til.. Jeg er med på, at "udefra" regnes der før skat.. Men indenfor vores fire vægge, regner vi efter skat.. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   15. okt 2018 pernille: og som finans åkonom, og når man laver spørgeskemaer hvor man gerne vil vide folks økonomiske ståsted, så skal man vide før skat smiley

  • #19   15. okt 2018 Åbenbart ikke.. smiley

  • #20   15. okt 2018 Hvis du mener at det er oversigten over indkomst der ser "meget fin ud", så tror jeg I skal passe på med at konkludere sådan - det er simpelthen bare en mulig fejlkilde I er nødt til at tage højde for.

    Når man laver spørgeskemaer er man nødt til også at tage med i sine vurderinger, at der kan være forskellige forhold, der leder til fejl. Så det er vigtigt at være opmærksom på, at det kan påvirke analysens resultater, når stort set alt andet indberettes i indkomst før skat, og mange personer derfor vil være tilbøjelige til at angive dette svar.

    Det betyder jo ikke, at hele jeres analyse er ubrugelig, men hvis I ikke tager højde for det får I nok et rap over nallerne smiley


  • #21   15. okt 2018 Jeg undrer mig over at i som FIØ bruger indkomst efter skat? Håber ikke I har lært det i skolen. Så skal I da snakke med jeres undervisere..

    Blot til info, så i den finansielle verden bruger vi udelukkende Indkomster før Skat til beregninger vedr. Rådighedsbeløb/budget, kreditvurdering mv smiley

    Jeg har svaret, men spørgsmålet ang. Indkomst er usikkert, da jeg ikke er sikker på hvad min samlever får udbetalt. Udelukkende før skat.


  • #22   16. okt 2018 Haha, jeg har måtte svare to gange smiley
    I første omgang trykkede jeg hjemmeboende - hvilket jeg er. I mit eget hjem. Kunne slet ikke forså alle jer andres kommentarer omkring indkomst etc. da jeg så ikke har fået flere spørsmål smiley
    Har nu svaret igen og regnet mig selv som udeboende, hvilket gav nogle andre svarmuligheder.
    Jeg er enig med de andre - underligt at I vil kende indkomst efter skat. I er jo også i en læringssituation smiley
    Held og lykke med projektet!


Kommentér på:
Spørgeskema vedr. Boligvalg.

Annonce