{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SRP - Hvor mange timer brugte i?
  • #1   3. dec 2018 Jeg skrev/arbejdede på den fra morgen til aften. Kun afbrudt af gåture med hunden og ca. 2 timer i stalden. Men på daværende tidspunkt havde jeg "kun" en plag, så jeg red alligevel ikke smiley

  • #2   3. dec 2018 Jeg husker også jeg arbejdede ret intenst. Men jeg havde heller ikke samlet materialer eller noget på forhånd så den første weekend gik med at læse en god stak bøger efter relevant materiale smiley

    Jeg havde hesten hjemme og uden ridebane eller ridehus var det bare fodring og nus.


  • #3   3. dec 2018 Jeg brugte også tiden på at arbejde uden andet end at muge bokse og lukke ind. smiley Jeg var ikke helt fokuseret nok i starten (måske ca. den første uge) så jeg arbejdede mere og mere intenst som dagene gik smiley

  • #4   3. dec 2018 Jeg skrev SSO mener jeg det hedder på HF. Der havde man en uge til at skrive 10 sider. Jeg var ikke hos hesten i den uge.
    Min SSO var ok højt niveau hvor jeg brugte tekster som jeg senere læste på 1. og 2. semester på uni. På uni har jeg haft lignende opgaver, 10 sider på 7 dage, hvor jeg ikke var ved heste i den periode (der havde jeg så ikke min egen mere).

    Det er jo meget subjektivt hvor meget tid man ligger i den slags opgaver og hvor hurtig man er. Jeg har altid fået ok karakterer, særligt på HF, men brugte også meget tid på det. For andre kommer det dem mere let og der er jo også nogen der ikke stræber efter 10 g 12.


  • #5   3. dec 2018 Jamen, jeg brugte vel et par timer om dagen, så der var fint plads til hest, hygge og det hele. Jeg har aldrig været typen der fordyber mig totalt i bøgerne og lukker resten af verdenen ude og ikke husker at holde fri - for det tror jeg virkelig ikke er det rette at gøre smiley

    Desuden, så har jeg altid kunne få nogle fornuftige karakterer hjem, på trods af den mere afslappede tilgang til tingene smiley


  • #6   3. dec 2018 Jeg får min udleveret d 13 og skal aflevere d 20 og jeg regner med at bruge omkring 10 timer om dagen på den fordelt ud på dagen, omkring 3 timer på hestene, og 3 timer på alt andet - mad og "fritid".
    Har hestene hjemme så regner bare med at udnytte det at jeg kan bruge de lyse timer på at være ude med dem, og så ellers bare klø på med opgaven resten af dagen.
    Tror ikke det bliver noget problem at have tid til alle de ting man gerne vil i SRP perioden, så længe man er effektiv i den tid man rent faktisk bruger på opgaven og ikke spilder for meget tid på ingenting smiley


  • #7   3. dec 2018 Jeg skrev nok de 6-8 timer om dagen, ikke så meget længere tid end man alligevel er i skole, så jeg havde fint tid til mine to heste. Men jeg skrev til gengæld også hver dag, og havde også gjort et fint forarbejde så jeg havde fundet alle bøger og andet materiale inden, og generelt sat mig rigtigt godt ind pi emnet. Men glæd dig, SRP var for mig den sjoveste del af gymnasiet (altså fagmæssigt) smiley

  • #8   3. dec 2018 Jeg skrev vel en 6-8 timer dagligt i de 6 dage vi havde. Havde læst alt stof på forhånd, og kunne en masse af det uden ad. Det der tog længst tid, var at lave illustrationer til min SRP - skrev om heste farve genetik, og ville gerne have billeder af alle hestefarverne. Så det fik jeg også lavet smiley
    Havde ikke noget problem med at nå hesten smiley


  • #9   3. dec 2018 Tjaeh - Det er jo forskelligt fra person til person, og du er nød til at bestemme dig for din arbejdsmetode. smiley
    Jeg skrev i Spansk og Historie, om den spanske borgerkrig.
    Og jeg havde vidst fra starten af december til ca. den 20-22 tror jeg. Det var sidste jul.
    Jeg var totalt ligeglad med min SRP hele dagen - jeg brugte mine dage på hvad jeg selv ville - hesten, mine kaniner, min familie.. Så de venner jeg ikke kunne se normalvis pga. skole. Når klokken så blev 20 ca, så begyndte jeg at arbejde. Og så arbejdede jeg så ca fra 20 til 4-5 stykker.
    Jeg sad i den anden ende af huset, spillede høj musik og teede mig så tosset som jeg ønskede, uden at jeg generede min familie. Så gik jeg gerne i seng omkring kl 6-7 stykker, sov til kl 12 og så om igen.

    Der var ingen der stillede spørgsmål til min arbejdsmetode, da det er alment kendt i min familie at jeg altså bare arbejder bedre om natten. smiley
    Men vær opmærksom på at efter 2 uger med den arbejdsmetode, så er din døgnrytme totalt vendt om og det tager tid at gøre normalt igen. Hvis du er blevet vand til at sove fra 6-12 så går man ikke bare lige i seng kl 22 igen fra den ene dag til den anden. Det handlede om at vænne kroppen ganske langsomt til en normal døgnrytme igen.


    Jeg elskede at arbejde på den måde, da jeg godt kunne føle at der var for mange forstyrrelser om dagen.
    Jeg fik 7 smiley


  • #10   3. dec 2018 Nok omkring 6 timer dagligt i et par dage

  • #11   3. dec 2018 Jeg husker da at jeg brugte de første to dage på et spaophold smiley

    Men jeg havde så også lavet et rigtig godt forarbejde - jeg vidste præcis hvad spørgsmålene gik ud på, præcis hvad jeg skulle skrive, og jeg havde sådan set været med til at forme det hele.
    Jeg havde i forvejen læst den bog min opgave handlede om, havde markeret citater efter emner, manglede egentlig kun at sætte mig ned og skrive det hele ud.

    Så jeg gætter på at jeg ikke arbejdede så voldsomt mange timer igen. Jeg synes det var en sjov opgave (hvorimod mange andre syntes det var dødens pølse), og den er altså ikke så krævende man skal sidde fra 8-20 hver dag.

    Men det hele kommer an på, hvor meget forarbejde du har lagt i din opgave, hvordan hele er blevet udformet, og hvordan du arbejder bedst.


  • #12   3. dec 2018 Jeg skrev også "kun" SSO, men brugte vel gennemsnitlig 5 timer om dagen.
    Jeg er så heldig, at jeg er god til at skrive, og emnet var et jeg virkelig interesserede mig for. Hvis man har problemer med at skrive opgaver generelt, så kan det være, man bruger lidt længere tid smiley
    (Jeg fik hevet den hjem til et 12-tal. Så selvom mange i min klasse brugte langt flere timer på deres, betyder det ikke, at den brugte tid er altafgørende for karakter)


  • #13   3. dec 2018 Tror jeg i alt brugte 10 timer på den i løbet af hele perioden så jeg havde rigeligt tid til hestene smiley Jeg skrev i matematik og historie, om forhistorisk egyptisk matematik.

    Lige som hope skriver jeg bedst om natten når jeg er helt alene. Sad på mit fars kontor totalt fordybet fra han gik i seng kl 21 en af de første dage, var kort i Bilka ved en 3 tiden for at købe mælkesnitter, og fortsatte så da jeg kom hjem og skrev faktisk hele opgaven i ét stykke. Så sov jeg og rettede lidt til, brugte måske 2-3 timer på at læse igennem, rette stavefejl etc.

    Jeg fik 10 smiley smiley Om det var fordi min opgave var så helt igennem nørdet og kompleks at lære og sensor simpelthen ikke vidste om jeg skrev rigtige ting det ved jeg simpelthen ikke, men sjovt var det da at skrive den. Min lære sagde at have jeg tilføjet 5 linjer omkring en fejl i en bog jeg havde fundet så have jeg fået 12... Jeg havde nemlig lånt 2 bøger af min lærer hvor der stod 2 forskellige ting i og jeg skrev for at oplyse hende om det. Hvis jeg nu ikke havde gjort det havde jeg haft mit 12 tal men herregud smiley


  • #14   4. dec 2018 Jeg bruge vel en 5-6 timer om dagen - jeg både red, løb og trak en dag ud til at holde fødselsdag. Det gik glimrende. Det varierer selvfølgelig meget fra person til person hvor meget man har brug for at arbejde på opgaven

  • #15   4. dec 2018 Nu skal jeg selv til at skrive SRP, så kan ikke give dig noget af det de andre kan. Hvad jeg dog kan gøre, er at sige, hvad jeg har tænkt mig. Umiddelbart er planen, at jeg skal have skrevet mindst 2 sider om dagen (Hvilket jeg trods alt vil mene er fint realistisk). Personligt kan jeg ikke slappe ordentlig af, med mindre jeg ved, at mine ting er i orden, så jeg arbejder nok flere dage end, hvad der er nødvendigt. Har du brug for en dag fri, så synes jeg da, at du skal gøre det (en træt og irriteret hjerne giver sjældent gode resultater). Jeg har desuden ingen planer om noget bestemt tidspunkt, hvor jeg står op på (men det passer nok også kun fint fordi jeg vågner tidligt alligevel) smiley
    Min ene lærer gav mig desuden dette tip (for at mindske spild-tiden): Hverdag, når du slipper arbejdet, hav et stykke papir. Skriv hvad du vil arbejde videre med dagen efter. Det er du kommet ind på i dag, dette vil du skrive videre på i morgen for at komme videre.


Kommentér på:
SRP - Hvor mange timer brugte i?

Annonce