{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Kamera {{forumTopicSubject}}

Hej

Kan være i kan hjælpe mig lidt gå og over at jeg skal have et nyt objektiv til mit Nikon D3200, hvad har i best erfaringer med og hvad skal jeg holde øje med når jeg tager ud og kigger?

Har kigget lidt på denne
Tamron 70 - 300mm zoom objektiv
Lidt på grund af prisen, men er i tvivl om hvor godt det er når det er det billiger end de andre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamera
  • #1   18. jan 2019 Der er ikke særlig god blænde på det du nævner. Det kræver meget lys når du vil udbytte zoom.

    Ville kigge efter et 70-200 mm f/4-5,6 som også er rimelig okay til en fornuftig pris.

    Ellers et 70-200 mm f/2,8.. men det koster også, men så får du ikke meget bedre zoomobjektiv til hestebrug hvor du måske også skal fotografere i ridehal.


  • #2   18. jan 2019 Ok, er desværre lige gjort opmærksom på at der ikke er en motor i mit kamera til auto fokus. Så det skal jeg også lige have med i tankerne.

    Men vil da kigge lidt vidre på det du er kommet med

    Ridehal ved jeg pt ikke om det skal bruges til, da jeg ikke selv har hest enu og ved ikke hvordan der ser ud med det pt.


  • #3   19. jan 2019 Jeg har et Tamron 70-300 mm med variabel blænde til Sony (godt nok 6 år gammel). Der får man godt nok hvad man betaler for. Det er noget elendigt glas. Jeg skal virkelig prioritere, og se om den tele jeg får er dét værd. Og jeg skal kunne leve med den "stil" det laver.
    Den er temmelig grøn, og har tendens til en dobbelt kant ved alt bokeh (det slørede), som især viser den grønne farve, og den magenta (som følger med grøn) står heldigvis knap så tydeligt. Og den virker underlig diffus. Dens autofokus er hverken hurtig eller arbejder fornuftigt.

    Lidt nørdet, men har man først prøvet bedre glas, så bliver man krævende. Det kan lade sig gøre at lave noget godt med den, men det kræver øvelse, vilje og fejlskud. Den har dog ét plus: I og med at den er billig og ikke voldsom god, så er jeg ikke øm over for den selvom jeg ikke har råd til at erstatte den. Den får bare nogle tæsk og jeg er ikke bange for at svinge den rundt smiley


Kommentér på:
Kamera

Annonce