{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Et liv på landet, fællesskab med selvforsyning {{forumTopicSubject}}

Halløj Heste-elskere smiley

Jeg har siden jeg var 20 drømt om at komme væk fra hovedstaden og ud på landet og bo, og med tiden har det også udviklet sig til drømmen om at blive så selvforsynende som nu muligt. Nu er jeg fyldt 25 og begyndt at tænke, why not?

Drømmen om at eje et stykke jord, stort nok til at kunne dyrke sine egne afgrøder, ha' høns, ænder osv. plads til at ha' dyr af alle typer, drømmen om et mere frit liv, hvor hverdagens opgaver, ikke nødvendigvis bliver nemmere, men bliver noget andet end de forbrugergriske vaner man får når man lever i storbyen!

Jeg har så også indset at den drøm nok er lidt svær at realisere alene, specielt for en byboer som mig, som måske også kunne gå hen og blive lidt ensom hvis jeg kun var for mig selv.. Og derfor er tanken om et fællesskab faldet mig ind. ikke nødvendigvis et bofælleskab hvor alle bor under et tag, men på en grund stor nok til måske 4-5-6+ mennesker kan slå sig ned som de har lyst til.

Jylland er selvfølgelig the place to go, og jeg har sat mig for og givet nærmeste familie besked om at skifte djævleøen ud med den jyske hede. smiley

Nu til det store spørgsmål, er det mon til at finde folk der kunne ha' interesse i den type livsstil? et liv hvor man er fælles om at få mad til køleren og tør stole på sine medmennesker?

Økonomisk skal man jo selvfølgelig kunne klare sig selv, alle har brug for et job..

Som skrevet er jeg selv 25, men alle aldre er velkomne. smiley

Jeg kunne selvfølgelig skrive meget mere endnu om planer og mulige steder osv osv, men vil hellere stoppe den her og se om det kunne fange nogens interesse. smiley

Opslaget bliver også delt i andre forummer for at kunne sprede budskabet til så mange som muligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et liv på landet, fællesskab med selvforsyning
  • #1   14. mar 2019 Det kan diskuteres om opslaget er en annonce og derfor hører til i Marked og ikke forum. Du ligger nemlig lidt op til at finde nogen som vil deltage i projektet og ikke bare høre folks mening.

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2019

#2   14. mar 2019 Jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle høre til markedet, når jeg hverken sælger eller køber noget? smiley Det er jo lige nu kun en idé, ikke et færdigt projekt. og som jeg skriver i bunden, så er opslaget delt i andre forums, og har der fået flere forskellige inputs om hvad der er muligt, links til lignende ting osv.
    De som har fundet idéen mere interessant end bare som hygge snak, har kontaktet mig uden for forummet. smiley

• #3   14. mar 2019 Lyder da som en god ide!
    Jeg kunne selv fristes til noget ligende, hvis blot det var på Fyn ??

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2019

#4   14. mar 2019 Jeg mener faktisk allerede der ligger noget på Fyn, navnet kan jeg dog ikke lige huske, og mener heller ikke de gør sig så meget i dyr som jeg personligt ville. smiley
    Fyn er også fint! men en ting jeg har indset er, Danmark er småt. Om jeg så valgte at bo i Skagen, så ville jeg stadig kun ha' 4-5 timers transport før jeg stod ved mit barndomshjem i Nordsjælland. smiley

• #5   14. mar 2019 Jeg er selv sønderjyde og kunne rigtig godt tænke at høre mere om det da smiley lyder interessant. !

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2019

#6   14. mar 2019 Fedt at høre positiv feedback på idéen! smiley
    Som skrevet er det jo stadig kun en idé, og der er stadig lang vej til et rigtigt projekt. Men jeg arbejder på at få oprettet et forum for dem som er interesseret i projektet, hvor vi kan snakke videre om mulighederne og kan lufte idéer. smiley

• #7   15. mar 2019 Det lyder som en mega fed idé. Jeg har faktisk selv gået med den idé.... Så jeg kunne sagtens finde på at være med på den idé... smiley

• #8   15. mar 2019 Ideen er faktisk ikke ny, og flere steder findes rundt om i landet.
    Du kan naturligvis oprette dit eget paradis, men hvis du "bare" er en små-romantisk bybo uden det helt store kendskab til regler for miljø, dyrehold og den slags, så er du næsten dømt til at falde i adskillige "fælder".

Måske skulle du kigge lidt på de steder, der allerede findes? Hvis noget af det passer til dig, kan du måske rykke teltpælene op indenfor en overskuelig fremtid, uden at være afhængig af den helt store lottogevinst...

www.selvforsyning.dk
    www.friland.org
    www.himmerlandsbyen.dk
    www.hallingelille.dk
    www.permatopia.dk
    www.eco-village.dk

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2019

#9   15. mar 2019 Jeg arbejder lige nu på at få oprettet en side med mere om idéen, hvor folk der skulle være interesseret kan melde sig ind, der går nok et par uger endnu før den er oppe og køre, men jeg skal nok give en melding når den er oppe og køre smiley

Mimre; Ved godt det ikke er ny idé, og kender godt til flere af de links du har smidt op (men tak alligevel :))
    Forskellen på det jeg drømmer om i forhold til f.eks permatopia karise, er at hos dem lejer man sig ind i et hus til min. 5.800 kr, du har ingen andel i jorden og har ingen indvirkning på hvilke afgrøder der bliver sået, og netop det er jeg ikke så vild med.
    Som skrevet er det ikke noget der lige er faldet mig ind fra den ene dag til den anden, men faktisk noget jeg har gået med i flere år, og jeg har da også brugt tid på at sætte mig ind i regler om dyrehold, grønne beviser, hvad der muligt omkring bebyggelse, og meget andet, og idéen er også kun på begynder stadiet og der er uden tvivl stadig meget der skal undersøges og netop derfor har jeg valgt at oprette det i et forum, for at få feedback og idéer til at tage det skridtet videre.
    Penge er selvfølgelig en stor faktorer for at projektet overhovedet kan blive til noget, og netop derfor er et fællesskab vigtigt. smiley
    Havde jeg en lottogevinst der var stor nok, så var projektet allerede skudt igang. smiley

Kommentér på:
Et liv på landet, fællesskab med selvforsyning

Annonce