{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

HJÆLP - halt hest {{forumTopicSubject}}

Min pony er dsv gået hen og blevet halt, men han virker ikke generet på benet udover han er haltende. Han har nu stået halt siden Søndag, hvor jeg dsv blev stoppet af dommeren midt i en klasse. For 2 uger siden var han halt på højre forben, men nu er den gal med det andet forben. Han er ikke hævet eller varm, så hvad det kan være undrer mig. Skriv endelig hvis i har en mistanke, eller selv har prøvet noget lignende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - halt hest
  • #1   20. mar 2019 De eneste der kan afgøre hvad det er, og hvorfor - er dyrlægen.
    Vi kan kun gætte, og det er dumt at gætte, uden at have set hvad der foregår/hvordan det ser ud. Jeg ville ringe og snakke med en dyrlæge i stedet for smiley
    Det kan være små ting, ligeså vel kan det være noget alvorligt. God bedring med ponyen smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   20. mar 2019 kontakt dyrlægen, og få denne til t undersøge hesten hvis du er nervøs smiley

  • #3   20. mar 2019 Han før en massør i morgen, så finder vi ud af om det evt. sidder i skulder eller ryggen, ellers får vi dyrelæge ud. smiley

  • #4   20. mar 2019 Uanset hvad haltheden skyldes, så er din hest/pony generet når den ikke er rengående. Det kan godt være den stadig ser glad ud, og virker som den plejer - men den er jo halt fordi der er noget der gør ondt eller sidder i klemme.
    Så få en dyrlæge på smiley


  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #5   22. mar 2019 Som du forklarer det, er din hest forfangen. (Smerten dukker op på forskellige ben). Årsagen her skal du finde, i det du giver hesten at æde. Den får for meget af en bestemt type protein. Giv den en kort kur uden protein i foderet (god byghalm). Hvis du fodrer med wrap eller hø efter ædelyst behøver hesten ikke yderligere protein i pillefoder.

  • #6   25. mar 2019 En dyrlæge er uddannet til at diagnosticere den slags, og hvis du vil gøre det i den rigtige rækkefølge, så får du dyrlægen til at undersøge hesten først!

    En massør kan jo ikke behandle hesten, hvis den fejler noget. Og er det laminitis/forfangenhed, som jeg kan se der er en der foreslår, så er det jo helt forfærdeligt, hvis du ikke får det sat i behandling med det samme.

    For nogle uger siden havde min ridelærer også fået den ide, at min hest haltede. Hun kunne ikke fortælle, hvilket eller hvilke ben, den angiveligt skulle halte på, så den måtte jo have ondt i ryggen, og hun sagde jeg skulle have både kiropraktor og massør til at lægge sine varme hænder på den, og jeg ved ikke hvad. Jeg var fuldstændig stiktosset! Jeg kan ikke begribe, at en der vil kalde sig professionel og rideskoleejer ville anbefale den slags forud for et besøg af en dyrlæge.
    Jeg tilkaldte dyrlægen i stedet, som sagde min hest ikke fejlede noget som helst, han var med til næste rideundervisning. Hestens bevægemønster er naturligvis præget af at den er gammel travhest, og indimellem går pas.


Kommentér på:
HJÆLP - halt hest

Annonce