{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

"Prisen kan forhandles ved rette hjem" {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg kigger efter hest og ser i flere annoncer at sælger skriver "Prisen kan forhandles til det rette hjem", hvis jeg som sådan synes er fair nok, men vildt underligt smiley

Altså, hvis nu hesten og køber slet ikke er et match, så er der da ingen grund til at sælge til ham/hende. Det tror jeg da ikke der er nogen der vil.
Jeg ville aldrig sælge et dyr til nogen som jeg ikke var sikker på var det rette hjem.

Er jeg bare helt skør her? :b

No Hate, på dem der skriver det i deres annonce, det er ikke fordi jeg vil hate på det, bare noget jeg undre mig over smiley

Hilsen Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Prisen kan forhandles ved rette hjem"
  • #1   23. maj 2019 Jeg ser det som et klart udtryk for at folk gør opmærksom på, at hesten / ponyen ikke sælges til hvem som helst, samt at deres pris er til at forhandle med, i tilfælde af de rette ejere gerne vil købe den, men kun har / vil give x kr mindre ..

    Det er en indirekte måde at skrive :
    Jeg vil have love at vælge evt. Købere fra, og prisen er til forhandling .

    Jeg tror bestemt ikke det er fordi folk bare sælger deres heste til hvem som helst der lige vil købe dem, bare fordi de skriver som de gør ..


  • #2   23. maj 2019 fox: det var også det jeg tænkte, men den kan bare nemt misforstået synes jeg smiley
    det er sjovt hvordan man kan læse samme sætning så forskelligt. smiley


  • #3   23. maj 2019 Jeg forstår ikke, at man som sælger vælger at skrive prisen er til forhandling. Det virker som en dårlig sælger?

    Når jeg køber hest, forventer jeg at jeg altid kan presse prisen ned, og når jeg sælger forventer jeg også altid, at køber prøver at presse prisen.
    Måske er det fordi jeg har arbejdet i salgsstalde og derfor ikke indblander følelser i salget.

    Ofte kan man regne med, at man kan trække 15% af hestens salgspris af, medmindre der står meget tydeligt at prisen er fast. Det er for det meste hvad køber og sælger bliver enige om. Så hvis man er en smart sælger, sætter man hestens pris 15% højere end man vil have for den. Uskreven regel.

    Når jeg ser sælgere skriver "kan forhandles til rette hjem", bliver jeg lidt glad, for i mit køber-hoved betyder det, at hesten kan presses yderligere i pris end de uskrevne 15%. Med sådan en beskrivelse ville jeg i hvert fald gå hårdere til med prisforhandling fordi jeg på forhånd vidste, at sælger var "svag" på det punkt.

    Muligvis skriver nogle det også, fordi de har svært ved at sælge hesten til prisen. Men så burde de jo nok bare skrive en lavere salgspris.


  • #4   23. maj 2019 "Hjem før pris" er til at forstå. Altså at det er vigtigere med det rette hjem, end den første, der er villig til at punge ud.

    men ja "kan forhandles ved rette hjem"... ehh. okay. så hvor meget afslag kan man forvente?

    Betyder rette hjem så meget, at en familie med 30000 i budget kan kigge på ponyer til 50000, for hvis de reelt er den rette familie, kan de godt få den for 30?
    Eller snakker vi 2000 kr i afslag? Jeg har heller aldrig forstået det.

    Når jeg har solgt hest, så har jeg forlangt prisen, fordi hesten har været prissat realistisk. Og der har jeg altid sagt: "vi ved begge at det billigste er selve det at købe hesten".

    Og nogle der har tilbudt mig prisen har ikke fået lov at købe, fordi de blandt andet tilbød en pony med astma et liv på et stort ride center og to timers foldtid.


  • #5   23. maj 2019 Den vending har jeg heller aldrig forstået. Det er som om at prisen ikke betyder noget for sælger, hvis køber er go med hesten. Men at prisen er fast, hvis dem med den store pung ser på hesten, men ikke er gode med hesten.

    Så hellere ta snakken over hesten, at prisen er til forhandling, hvis man som sælger, føler køber er den rette, for ens hest.


  • #6   23. maj 2019 Jeg forstår den heller ikke. Men ser det mere som en frase folk bruger, uden egentlig at tænke over den ordret. Hvis jeg fx ser en hest til 15.000 og der står det, læser jeg det lidt som om, at prisen bare er der for at folk ikke køber og sælger videre, men frasen skal fortælle, at hvis man er den rette, men måske kun har 8-10 tusind, så er der en mulighed alligevel.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   23. maj 2019 det er lige så ulogisk og dumt, som dem der skriver "jeg forbeholder mig retten til at vælge mellem købere"..

    det giver ingen mening.


  • #8   23. maj 2019 AMT
    Jeg er nysgerrig - hvordan kan det være det ikke giver mening?

    I mit hoved betyder det, at såfremt der er flere bud på hesten, har sælger retten til at vælge dén køber som man, som sælger, føler sig mest tryg ved at sælge til.
    Jeg ville som privat sælger aldrig sælge hesten til den der måske har givet højest bud, hvis ikke jeg føler der er en kemi imellem hest/rytter. Så hellere sende den afsted til måske 10.000 kr mindre, og så være sikker på den får et godt hjem smiley


  • #9   23. maj 2019 AMT hvorfor er det dumt at skrive at man forbeholder sig retten til at vælge imellem købere? Det skriver jeg hver gang nu, fordi jeg har oplevet at nogen tror de kan få lov at købe hvad som helst bare de har lyst og vil betale prisen. Fx rideskoler eller tursteder som vil købe hesten ubeset eller nogle der har været og prøve som er for uerfarne til den hest. Jeg har oplevet at folk bliver sure når jeg vælger dem fra, så jeg tænker det er vigtig information at få med, så folk ved de ikke skal sætte næsen op efter noget, før jeg har sagt god for dem.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   23. maj 2019 det er direkte dumt, fordi at man som sælger altid selv vælger hvem man sælger til.

  • #11   23. maj 2019 AMT
    Det skal jeg så hilse og sige, at ikke alle er klar over/har den opfattelse smiley
    Så at det er "direkte dumt" at skrive det, er måske liiiiige hårdt nok sagt.


  • #12   23. maj 2019 Synes det er lige rigeligt stærke ord du har gang i der. Det er ikke alle købere der forstår den regel. Mange salgssteder er fx også helt skruppelløse og sælger til hvem som helst der står klar med pengene. Så er det en god ide at gøre opmærksom på at sådan er det ikke her. Her venter vi på at det helt rigtige hjem dukker op.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   23. maj 2019 Sandra: jeg syntes ikke det er grovt.

    for det er min ærlige holdning til det smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   23. maj 2019 Stald: Det siger jo også en hel del, om køber, og dens manglende realisme smiley

  • #15   23. maj 2019 at man tror, man finder det rette hjem, er aldrig nogen garanti for at hesten "får det godt".
    Så snart du har solgt, er den ude af dine heste. Og derfor er salgs stalde dybest set ligeglade, for de har ikke samme følelser som Hr og Fru Danmark har for deres højtelskede musse.

    Med den pony, vi netop har købt tilbage efter 8,5 år, var vi heller ikke i tvivl med dem, vi selv solgte hende til. Men derefter har jeg altid haft en dårlig mavefornemmelse. Hun endte fx med bare at være "en i mængden" på et stort ridested. Havde nogle parter, fordi ejeren mistede interessen, blev solgt videre til én, der ikke turde ride hende, og hun var så vanvittigt fed at hun næsten grænsede til at det var farligt.

    Så selvom "kemien" er der, er der aldrig garantier. Kun hvis du laver en klausul, men selv da er det jo ikke sikkert du kan købe den tilbage, når de måske allerede 6 måneder senere ikke gider den mere.

    Så "rette hjem" er en svær størrelse i sig selv. Selvfølgelig kan man lynhurtigt sige: det du kan tilbyde er ikke godt nok, men så vil man jo heller ikke sælge til prisen anyway


  • #16   23. maj 2019 AMT har ret.
    Det er lige så dumt som dem, der spørg på udlån, på en salgs annonce. Hvis ejer er intra i udlån, så havde de nok skrevet det i annoncen.


  • #17   23. maj 2019 Jeg har heller aldrig forstået den med " forbeholder mig retten til at vælge imellem købere " - æh, det er dig der sælger hesten, så selvfølgelig vælger du hvem der køber den.

    Sælger jeg en bil kan jeg da også lade være med at sælge den til den første der dukker op - eller uanset hvad end man ellers sælger, vælger man selv hvem man vil sælge til.

    Ligesom " prisen kan forhandles ved rette rytter ".
    Æh - man sælger vel kun til den man mener er rette rytter og ikke til den man mener er den elendige rytter?


  • #18   23. maj 2019 Selvfølgelig er salgsstalde ikke så følelsesmæssigt investerede. Det var heller ikke det jeg snakke om, når jeg skriver "skruppelløse" men når de sælger en problemhest til en nybegynder eller en 3 års til en BLIND person, eller når de bedøver en pony før et lille barn skal komme og prøve den, så den virker sød og rar og man ikke opdager at den er utilredet -ja, det er eksempler fra det virkelige liv. Der behøver ikke nævnes navne, jeg siger bare der, der er altså nogen steder hvor de slet ikke tænker på om det er en god ide.

  • #19   23. maj 2019 Jeg har solgt en del heste gennem tiden. Altid sorteret i køberne og ventet på det hjem som jeg følte var det helt rette. Jeg har stadig kontakt til en del af de købere og de fleste af dem har beholdt hesten eller haft den i mange år.
    Ja der er mange som har dårlige historier, men nu er der altså også forskel på hvor god man er til at tolke og vurdere andre mennesker. For mig er det vigtigste nu at man gør sit bedste for at give hesten den bedste tilværelse. Ja, man kan tage fejl, men man kan da i det mindste prøve.


  • #20   24. maj 2019 Forholder mig retten til at vælge køber
    - Advarsel. Kære potentielle køber.
    Uanset hvor meget du ønsker at købe, så har du ingen ret til at blive fornærmet, hvis jeg vælger dig fra.

    Prisen kan forhandles ved rette køber.
    Jeg er mere interesseret i at jeg stoler på at køber tilbyder det hesten vil have godt af, end om jeg får fuld pris. Men inkluderer også "forbeholder mig retten til at vælge køber" - idioter kan gå igen!


  • #21   24. maj 2019 Hvor er det fedt at se så mange forskellige meninger og fortolkninger af netop denne ene sætning smiley
    Jeg må sige at jeg har da fået mere forståelse for at nogen skriver det, selvom det er total logisk i min hjerne at sælger har retten til at takke nej til køber uden at skrive det sort på hvidt.
    Kan godt forstå at nogen skriver det, hvis de har haft dårlig oplevelse med en køber der troede de bare kunne lægge pengene og tage hesten uden videre smiley

    Hilsen Christina


  • #22   24. maj 2019 Og så er der sådan en sætning som hjem før pris, den tolker jeg som at hesten bare skal til den rette ejer uanset om den person så kun har 5000 kr på lommen. Altså som meget mere fleksibel pris end hvis man skriver prisen kan forhandles, hvor jeg tænker, der kan nok slået 2-5.000 af prisen. Det ved jeg dog ikke om andre ser det på den måde, det er bare sådan jeg forstår det.

    Til gengæld en sætning som jeg synes er ret dum. Når folk spørger efter mindstepris på en annonce hvor der allerede er angivet en pris. Det er altså ikke sådan man handler folkens. Jeg har angivet en pris, og det er den pris man må gå ud fra at hesten koster. Det afhænger helt klart også af mit indtryk af dig og hvad du skal bruge hesten til, hvor meget jeg er villig til at gå ned i pris. Hvis jeg overhovedet vil sælge dig hesten. Jeg gider ikke forhandle pris med nogen som jeg ikke kender og som ikke har set hesten. Desuden må man kunne bruge sin sunde fornuft og selv gætte sig til hvor meget man kan forhandle om prisen.


  • #23   24. maj 2019 Stald Hampensholm
    Enig i at, dem der spørger på en mindstepris, må være tåber. Hvorfor skal jeg under byde min egen annonce? Det er da komplet åndsvagt. I stedet kan man spørge om prisen er til forhandling, hvis der er tale om en ting. Hvis det er en hest, ja så er sagen nemlig den, at jeg ikke forhandler pris, før hesten er set, hvilket i sagens natur er et rimeligt forlangende. Og min erfaring er den, at dem der spørger på en mindstepris eller vil handle, før hesten er set, ikke er seriøse, men kun bruger det som tidsfordriv. Og så kan en mindstepris være komplet ligegyldig.


  • #24   24. maj 2019 Stald Hampensholm: jeg ser lige omvendt på det. Har jeg også skrevet tidligere oppe.

    Men ni tog du fat i det med folk, der spørger om mindstepris.

    Nu er jeg medlem af flere salgs sider på Facebook, og jeg bliver snart idiot af folk, der byder på en hest, før de har set den. Javist, jeg har også "forhandlet" pris med sælger i telefonen, før jeg har set hesten, fordi hvis han ikke var villig til at imødekomme en forhandling, så ville jeg ikke køre i 2,5 timer for at se den. Det ville han ikke, og vi afsluttede pænt samtalen.

    Men folk, der sidder på Facebook og slynger en pris ud i kommentarfeltet, eller spørger om det ene og det andet: "kan den gå ned med hovedet? ", " tror du den ville kunne rides af 10 årig pige, der har redet i 3 og år og blablabla!"

    hvad fanden gjorde vi før Facebook? Der tog vi knoglen, ringede til sælger, fik svar på det, vi umiddelbart tænkte var nødvendigt, og så kørte vi ud og så kræet.
    Det er blevet SÅ useriøst!


  • #25   24. maj 2019 Åhhh, og lige en ting mere.

    Dem der skriver: "send mig en pb med info"
    ... er du interesseret, så opsøger du selv sælger


  • #26   24. maj 2019 Canna.
    Afhængig af folks Facebook indstillinger er det muligvis ikke muligt, at fremmede kan sende messenger beskeder til sælger - og sælger rent faktisk ser beskederne.

    Men hvis sælger sender en besked til den købsinteresserede, kan den potentielle køber derfra skrive tilbage selvom de ikke er Facebook venner...
    Så lige den sætning giver rigtig god mening...


  • #27   24. maj 2019 så må jeg omformulere mig: så er sælger heller ikke særligt seriøs, hvis eneste kontakt mulighed, der angives er via Facebook.

Kommentér på:
"Prisen kan forhandles ved rette hjem"

Annonce