{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.253 visninger | Oprettet:

25 års fødselsdag og kanel ???? {{forumTopicSubject}}

om en månede fra i dag bliver jeg 24 år og jeg tænker mere og mere på hvordan reglerne for kanel på sin 25 års fødselsdag er og jeg har googlet det men jeg kan ikke rigtig finde nogen regler om det så vis der er nogen der ved om det kun er på selveste dagen eller også til dagen efter så kunne det bære super fedt at høre noget fra jer forsat god aften der ude


Kommentarer på:  25 års fødselsdag og kanel ????
  • #1   5. jun 2019 Tror det kommer helt ant på kulturen.

    Jeg vil mene man må få det de dage man holder fødselsdag. Så holder du fødselsdag forsinket så må du også få kanel forsinket. smiley


  • #2   5. jun 2019 jeg var heldig- har kun gode venner, så jeg slap for kanel

    men min lillebror fik så hatten passede. det var bare den dag han holdt fødselsdag for vennerne


  • #3   5. jun 2019 Jeg tænker ikke der ligefrem er regler for det..
    Men jeg syntes man må få på dagen og så når man holder fødselsdag (hvis det er på en anden dag).

    Men der kan jo være mange forskellige traditioner rundt omkring.. Er det ikke også mest i Nordjylland man bruger kanel?


  • #4   5. jun 2019 Jeg tror kanel bruges i hele landet. Både på Fyn og i Sdr. Jylland er det meget brugt i hvert fald smiley
    Der findes ingen regler, så det afhænger nok af traditionen i din vennegruppe. Jeg fik lidt på arbejdet på selve dagen (meget harmløst), og dagen efter holdt jeg fødselsdag for mine venner, men holdt stædigt på, at det ikke galdt dagen efter, så jeg slap med en pose gifler smiley


  • #5   5. jun 2019 Bare sørg for at du er gift inden din næste fødselsdag, så slipper du smiley

    Men jeg tror også at det er lidt efter hvad familie og venner har sat sig for, om det er på dagen man får kanel, eller først den dag man fejre det (hvis altså ikke man fejre det på dagen) smiley


  • #6   5. jun 2019 sidste gang der blev holdt noget fødselsdags fest for mig hvor der var venner med var da jeg blev 7-8 år gamle og jeg har kun haft meget få fødselsdags feste for familien der efter og har det på den måde at jeg ikke gider og holde min fødselsdag for af hvad jeg lærte igemmen min opvækst så er det bare en anden normal dag selv om at jeg få nogen hilserne og et par enkelte gaver

  • #7   6. jun 2019 Jeg har hørt nogle snakke om, at er året ud man kan få kanal.

    Jeg har kun erfaring fra en kæreste, der nok fik over 15 kg kanel - og jeg overdriver virkelig ikke ????


  • #8   6. jun 2019 En af vores yndlingskager hedder kanelkager.

    Der bruges rigeligt med kanel, omkring en 4-5 spiseskefulde...
    Hvis du får store mængder kanel, så send det herover..


  • #9   6. jun 2019 Kanel er heldigvis blevet ret dyrt i større indkøb, så det begrænser lidt hvor vildt det kan blive. Hos os for man kanel på den dag, man holder sin fødselsdagsfest, og ikke på faktiske fødselsdagsdato. smiley

  • #10   6. jun 2019 Jeg fik kanel i større mængder, den da vi holdt fest. Jeg kunne grave kanel ud af ørene flere dage efter.

    Min bedste råd er, at flette dit hår, og så tømme en dåse hårlak i håret. Så sidder kanelen uden på hårlakken, som du let kan vaske ud.


  • #11   6. jun 2019 Tjah - du kan jo skynde dig at blive gift, før du fylder 25 smiley
    Så er du også fri for at spekulere på peberet, når du fylder 30 smiley


  • #12   6. jun 2019 Da jeg skulle fejre min 25 års fødselsdag sagde jeg til familien at jeg ikke vil havde Kanel, og vil de give mig det må de lave en Kanel kage... Der var dog flere som blev ved og sige de ville give mig det, men da dagen kom fik jeg intet, ved så ikke om de fulgte mit ønske eller om de bare glemte det. smiley smiley og jeg er glad for at jeg slap. smiley

    En af grundene til jeg ikke ville havde Kanel er fordi jeg kendte en som fik det, og han røg på Hospitalet da han fik Kanel ned i lungerne, begrund af en der syndes det var sjovt og kaste det i hovedet på ham, og han trak vejret ind af, så at få Kanel på sig er ikke helt ufarligt, man skal tænke sig om hvor det kastes hen, plus ens vejr trækning. smiley


  • #13   6. jun 2019 Der er vist ingen regler for, hvordan kanel bruges til 25 års fødselsdage. Men du kan lave dine egne.
    Din fest, dine regler.
    Kanel kan svide på huden. Jeg var så dum at gi en kollega kanel og hun måtte ta hjem og gå i bad og vaske hår, da hun ikke kunne holde det ud. Kanel kan også være ubehageligt at trække vejeret sammen med, da det er sådan noget fint pulver. EVT kan du be om kanelstænger i stedet. Gem dem til jul og sæt en rød sløjfe om dem og brug dem i juledekorationen.
    Men ellers tillykke med den snarlige fødselsdag.



  • #14   6. jun 2019 Ja jeg var ikke for heldig, blev gift da jeg var 20 år, men havde nogle venner som mente at jeg var lige til den kække side, så jeg endte med at få mere end min veninde, som var den eneste der skulle have haft smiley

    Ud over at man kun må få kanel hvis man ikke er gift, så kender jeg ikke nogen regler, nogle steder gælder det dog at man kun må få på dagen.
    Jeg er selv den flinke kanel giver, jeg giver enten kanelsnegle, -stang, -gifler eller hel kanel.
    Men nu har jeg jo også selv prøvet at blive hældt over med koldt vand og så kanel bagefter, det er ikke nemt at vaske ud af hverken hår eller tøj smiley


  • #15   7. jun 2019 Jeg bliver 25 om 3 dage. Og jeg ved at jeg ikke er safe før alle mine venner har givet kanel, uanset hvornår de ser mig.

    Fik desuden at vide at man få kanel uanset om man er gift eller ej, det er kun peber man ikke får hvis man er gift. Aner ikke om det er sandt.


  • #16   7. jun 2019 stort tillykke med din fødselsdag om 3 dage, DayDreamer "DD" pg det er rart at vide at det med peber som du skriver men du må have en rigtig god dag på mandag

  • #17   7. jun 2019 DD - det passer ikke. Kanel er også kun for ugifte - men der skal nok være nogen, som ikke er i trit med skik og brug, og derfor bare hælder løs smiley


  • #18   7. jun 2019 En sjov artikel: https://kanelogpeber.dk/kanel-peber-traditionen/


  • #19   7. jun 2019 jeg var meget heldig xD undslap kanel pga min astma!

  • #20   7. jun 2019 min 25 års fødselsdag næste år ligger heldigvis på en søndag så jeg tænker på om jeg bare skal lade som om jeg er syg og så gemme mig inden for hele dagen ????

Kommentér på:
25 års fødselsdag og kanel ????

Annonce