{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Tattovering med farve - hvor godt holder det? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG'er smiley
Jeg tænker at der må være flere herinde som har tattoos med farve i. Jeg har hørt fra andre at b/w er bedst fordi farve hurtigt falmer - men hvor hurtigt er hurtigt, og passer det overhovedet?
Hvor længe har i haft jeres og hvor tydelig er farven endnu? smiley
Jeg tænker også at regelmæssige forandringer i/omkring huden kan være med til at slide på den, som fx. muskler og fedtprocent? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tattovering med farve - hvor godt holder det?
  • #1   7. jun 2019 Jeg har ikke nogen farvede tattoveringer endnu, men jeg har researchet meget, fordi jeg elsker kropsudsmykning. Så vidt jeg kan forså er den vigtigste faktor tatovøren. Hvis du vælger en amatør så kan du risikere at den falmer eller næsten forsvinder på et halvt til 5 år.
    Derudover har det noget at sige hvilken slags blæk der bruges, forskellige mærker fungere forskelligt. Og så er der nogle farver der generelt forsvinder hurtigere end andre. Så vidt jeg husker så er det grøn som er en af dem som falmer hurtigst.
    Hudtype har også noget at sige, hvor godt du plejer huden og hvor meget sol huden får. Sol ødelægger tatoveringer, så de skal have godt med solcreme i høj faktor hele sommeren, hvis de er et synligt sted.
    Slid er også en faktor, steder hvor du har led som bøjes og strækkes meget, og steder hvor tøjet slider på huden der holder de mindre. Fx, vil de dygtige tatovører ofte ikke anbefale farve tatoveringer på ankler og fødder.

    Der er mange gode videoer på youtube hvor forskellige eksperter fortæller om de her ting hvis det er en hjælp. ^_^


  • #2   7. jun 2019 Jeg har både s/h og farve. Min første farve-tato fik jeg i 1999, der var farverne ikke så gode som de er i dag og den er blevet meget grim over årene (blå).
    De 2 næste med farve fik jeg i hhv 2008 og 2009 og der holder farverne endnu (rød/gul/grøn).
    Tror udviklingen indenfor blæk har gjort meget ift farverne - det er i hvert fald hvad jeg har oplevet på egen krop.


  • #3   7. jun 2019 Jeg har en stor minion op låret og en stor mops på låret.

    Dt gule på minionen og det brune på mopsen er falmet. Det blå og røde på minionen er ikke falmet smiley

    Så har jeg desuden turkis og lilla på nogle mindre tusser og de er heller ej falmet.


  • #4   7. jun 2019 Jeg har stort set alle mine i farver ..
    Der er meget forskel på hvilke farver der holder længst ..
    Dertil at det er meget forskelligt ift. ens hud, fuldstændig ligesom der er forskel på hvor nem ens hud er at tatovere ..

    De her ( se billede ) er nok 8 år gamle, og ligner sig selv fra jeg fik dem ...
    Jeg har også en på benet hvor der har været brugt svag lyserød, hvid og pink, de to svage faver er lidt falmet her efter knapt 13 år ..


    profilbillede
  • #5   7. jun 2019

    profilbillede
  • #6   7. jun 2019 Min farvede (rød) jeg fik for 17 siden, er stadig pænt rød.
    Den er på anklen, så den har fået en del sol gennem tiden.
    Jeg er selv overrasket over, hvor fint den har holdt.


  • #7   7. jun 2019 Største faktoror er en god tatovør, så lav research og lad være med at tænke på at finde den billigste.
    Min lever på 3 år, og er lige så flot i farven som da den var 100% helet smiley
    Samt handler det også om hvilke farve og hvor udtyndet farven skal være. Farver som gul holder sjællendt godt


  • #8   7. jun 2019 jeg har en kulørt sommerfugl på skulderen og den er snart 15 år og den er stadig pæn. Jeg fik den i februar mrd og den fik ingen sol før efter 6 mrd, ifølge tatovørens anvisning og det tror jeg er vigtigt for holdbarheden. Jeg var også flittig med at smører den mens den skulle hele op. Jeg fik ingen sår overhovedet. Måske fordi jeg brugte Aloe vera gel i rå mængder.

  • #9   8. jun 2019 har haft min blå løve i ca ½ år eller mere, jeg kan sku ikke huske det smiley jeg modtager ikke farve særlig godt så farven var ikke så fremtrædende eller ens alle steder, men jeg er vild med det look den har, da den er mørkere nogle steder og lysere andre smiley

    den har ikke mistet farve endnu smiley manden har kun 3 s/h og jeg har ellers kun en anden s/h så min erfaring er ikke så stor på farver.. endnu XD


  • #10   8. jun 2019 Min er godt nok ikke så gammel endnu. Knapt et år. Men den holder da endnu, selvom den bliver en del udsat for sol ??

    profilbillede
  • #11   8. jun 2019 Fedt, tak for alle jeres mange svar smiley
    Jeg vil selvfølgelig spørge de forskellige når jeg skal vælge shop, men det er altid rart med personlige erfaringer og ikke bare nogle som måske bare vil sælge en vare.
    Der er i hvertfald en masse at tage fat om!


  • #12   9. jun 2019 Har du planlagt dit motiv endnu? smiley

  • #13   9. jun 2019 Har en blomst i lysken, fik den lavet for 8 år siden, den var dengang lyserød og med grønne blade. Nu er den bare sort/hvid smiley

Kommentér på:
Tattovering med farve - hvor godt holder det?

Annonce