{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridebane
  • #1   6. okt 2019 følger lige med på denne her smiley


  • #2   6. okt 2019 Jamen min er meget simpelt lavet jeg kan dog så heller ikke bruge den året rundt, men til gengæld kostede den ikke meget. Min er lavet på en veldrænet mark, så fik jævnet jorden ud, og smidt 7 cm grus på. That's it.

  • #3   6. okt 2019 Først skal du huske at søge om tilladelse ved kommunen - det tog ca 8 uger hos os.

    Vi har fed lerjord, og det areal jeg ville have min bane på var et meget skrånende stykke, hvor der lå en staldbygning.
    Så vi fik revet nogle bygninger ned, så vi fik brokker til at bygge banen op med.

    Først blev der gravet drænslanger ned for hver 5 meter. Herefter et 1-1,5 meter brokkelag, så vi fik det i niveau. Banen er laver med 1% fald - jeg hader at føle jeg rider op/ned af bakke på en ridebane.
    Oven på brokkerne blev der så kørt 15 cm knust beton. Herefter 5 cm stenmel. Og toplag er 4 cm pudsesand og 3 cm sold blandet sammen.

    Banen kan bruges hele året rundt også i frost smiley

    En stor del af at holde banen i god stand er, at man passer den med harvning. Jeg harver flere gange om ugen - men synes også det ser pænt ud og er lækkert at ride på en nyharvet bane smiley Jeg slider heller ikke så hårdt på banen, da det kun er mig og mine tre heste, som bruger den - og jeg springer ikke på den.

    Banen blev bygget i forbindelse med nedrivning af flere bygninger, og arbejde indenfor i andre bygninger, så vi fik den billigt til 50.000 kr - havde jeg kun skulle have lavet den ville det have været dyrere.

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #4   6. okt 2019 Hvor ser det lækkert ud Charlotte! Jeg er slet ikke misundelig smiley

  • #5   7. okt 2019 Det er også skønt - havde sparet sammen over flere år, så det var virkelig en gave smiley

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Ridebane

Annonce