{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Praktik i landbrug {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg holder et sabbatår og vil efterfølgende læse til dyrlæge. I dette sabbatår vil jeg samle så meget erfaring inden for dyrlægefaget, som muligt. Jeg mangler dog at komme i praktik hos en landmand, da jeg meget gerne vil lære noget mere om denne praksis. Mon nogen herinde kender en landmand eller kender nogen, der kender nogen? Jeg kunne godt tænke mig at være i praktik i 1-2 uger, så jeg får mest muligt ud af det.
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik i landbrug
  • #2   13. nov 2019 hvor det henne ad i landet? der er en fb side der hedder praktik og job i landbruget der kan du jo slå noget op. ellers har jeg nok et par kontakter hvis det er smiley

    når det drejer sig om så kort tid ville jeg droppe CV'et og bare køre ud eller ringe, de fleste landmænd siger ikke nej til hjælp, går ud fra det er gratis når det er for så kort tid.


  • #3   13. nov 2019 kan se du er fra sjælland, der kender jeg ingen så prøv at skriv et opslag på den gruppe der skulle nok være nogen der gerne vil hjælpe


  • #4   13. nov 2019 Jeg bor på Sjælland, men tager gerne længere væk, hvis jeg har mulighed for at blive på gården/i nærheden smiley
    #2
    Det må gerne være i længere tid, hvis det er, men jeg tænker også at det skal være ulønnet i og med det kun er praktik smiley


  • #5   13. nov 2019 #1
    Kan man bare google landmændenes tlf. numre? (Spørger hun nok dumt smiley )

    #2 og #3
    Jeg har nu søgt ind i den gruppe i nævner, så jeg venter på medlemskab og så må jeg se derfra smiley


  • #6   13. nov 2019 Ja man kan godt Google nr på nogen. men så skal man have et navn på ejer eller gården. men tror fb gruppen er et godt bud smiley

  • #8   13. nov 2019 CLAV det kan jeg sagtens forstå, jeg tænker også mit nogen gange hvor jeg ser opslagene. Men jeg kender et par stykker der har held med det når det er i de korte perioder uden løn der søges, men har stadigvæk til gode at høre om nogen der har fundet en decideret læreplads igennem FB :D. Risikoen ved FB er at opslaget forsvinder så det med at søge efter dem er helt klart også en mulighed der vil give pote, jeg har aldrig fået et nej når jeg har spurgt om jeg måtte komme og være med et par uger, bare det var gratis smiley

  • #10   14. nov 2019 Det også fair at sige, jeg har nok bare været heldig. Det lyder nok også som om det noget jeg har gjort mange gange, men det er nu kun tre gange jeg har spurgt, det ikke altid det er blevet til noget fordi jeg ikke kunne få passet det ind med skolen. men har da været afsted der var jeg bare en flue på væggen og blev sat til de "kedelige" opgaver. men jeg fik et indblik hvordan det foregik. Jeg har også selv haft praktikanter med et par gange og oplæring var der lidt af men det vigtigste var at de fik et indblik i hvad der skete. nu var jeg kalve ansvarlig og der var ikke så meget andet end at strø, fodre og rengøring. men så var de en dag med driftlederen og en dag med eleven osv. Det var robot stald så malkning var ikke noget de var med til. var der noget at lave i marken kom de med i traktoren. men ja de kræver tid vi kunne "aflaste" hinanden lidt som gjorde det noget nemmere og mindre tidskrævende. så kan godt forstå du har det sådan.

  • #12   14. nov 2019 Hvor i landet? Jeg kan sikkert godt finde nogle der vil hjælpe på Fyn og Bornholm hvis det er? smiley

  • #13   14. nov 2019 #12
    Jeg bor på Sjælland, men Fyn/Jylland er også okay, hvis jeg har mulighed for at bo der/i nærheden smiley


  • #14   14. nov 2019 Det kunne man sikkert godt finde ud af smiley

Kommentér på:
Praktik i landbrug

Annonce