{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Louise  J
Louise J
Tilmeldt:
25. feb 2020
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5

Finansiering til hestebutik {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har længe gået med tanken om at starte min egen lille shop, hvor jeg ville sælge tilbehør til heste. Jeg har dog brug for en lille startkapital på ca. 30.000 kroner, men da banken skulle have forretningsplaner osv. så ville de ikke helt låne mig pengene.
Jeg har så fundet denne side på nettet: https://www.laanmigpenge.dk/
men det ligner det er sådan nogle forbrugslån. Jeg synes jeg har læst mange steder, at de her er meget dyre, og at man ikke skal ud i denne form for lån.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Jeg ved godt at dette måske er et dumt spørgsmål, men jeg ved allerede at der er mange der vil købe mine specialproduceret trimming combs.

Del gerne jeres erfaringer.

/Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finansiering til hestebutik
  • #1   25. feb 2020 ikke for at være kedelig og træls, ok det er jeg nok.

    Men hvorfor tror du at banken vil have en forretningsplan inden opstart. Herunder budget,

    Ellers kan sådan et eventur godt gå hen og blive en dyr omgang.


  • #2   25. feb 2020 Hm bliver lidt mistænkelig, når jeg ser denne slags opslag inklusiv link fra en der lige er blevet oprettet...

  • Mimre
    Mimre Online Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.865
    #3   25. feb 2020 Glem det - vi gider ikke klikke rundt på dine links og sprede det dårlige budskab smiley

  • #4   25. feb 2020 Slet skjult reklame for et dyrt forbrugslån smiley

    Hvis ikke, så er det da klart, at din bank vil se en handlingsplan og et budget. Helt ærligt, ville du selv låne penge ud uden? Det tvivler jeg stærkt på. Hvis du gerne vil starte forretning, så kom igang med det kedelige. For, at drive forretning ER kedeligt. Det er ikke kun, at sælge vare. Der er også optælling, regnskaber, sure kunder og rengøring


  • Louise  J
    Louise J Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #5   25. feb 2020 Det er ikke så meget med at skulle låne i banken, det er også det jeg helst ville. Men de gav mig ikke rigtig nogen beskrivelse af, hvad en forretningsplan er. Jeg synes bare man når at føle sig dum, inden man overhovedet får fortalt dem om, hvad det er man gerne vil.

    Økonomi er eller har været min stærke side, så bliver tit skræmt af sådanne ting. Det er dog ikke ensbetydende med, at jeg ikke ved, at jeg skal have styr på den økonomiske ting i virksomheden, men det havde jeg en plan om at få nogle til at styre. Indtil da ville jeg bruge de gratis programmer som dinero til at holde styr på det.

    Nogle af jer lyder som om, at I har ret godt styr på den økonomiske del. Hvordan kan man lave en forretningsplan på noget, som jeg ikke ved hvor meget vil sælge? Jeg skulle lave et budget - der kender jeg mine udgifter, men jeg ved jo ikke hvor mange der bliver solgt..
    Jeg synes bare tanken lød god med, at man ikke skulle afleverer noget, men jeg kan godt se, at de er ret dyre de lån.


  • #6   25. feb 2020 Hmm din profil blev oprettet igår...
    det virker virkelig som ren reklame det her


  • #7   25. feb 2020 Som privatperson må du sælge op til et vist beløb om året. Det kan du Google dig til og så ellers opgive det til SKAT som B indkomst. Så på den måde kan du prøve dig frem og se hvad dit produkt sælger. Når du så ved det, så kan du gå i banken og se hvad de så siger.

  • #8   25. feb 2020 Ring til din kommune. Mange af dem har gratis hjælp til iværksættere

  • Louise  J
    Louise J Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #9   25. feb 2020 SUNSHINE jeg fik bare afvide at jeg det kunne jeg ikke når jeg købte produkter hjem. der var noget med moms man så ikke kunne trække fra når man ikke betalte moms. Mine produkter er produceret i Danmark så jeg skal betale købemoms, når jeg køber dem. Dem præsenterede jeg også til banken og de sagde det var en fin fortjeneste osv. Men de manglede en forretningsplan, og jeg synes bare det virker meget uoverskueligt

  • #10   25. feb 2020 At driver forretning ER uoverskueligt og kedeligt. Så hvis ikke du vil sætte dig ordentligt ind i det kedelige... ja så KAN du ikke drive forretning. SÅ enkelt er det. Man skal ville det hele, det sure med det søde. Selvf kan du betale dig fra det. Men med hvilke penge? Lånte? De slipper hurtigt op. I starten er du nødt til selv, at klare regnskaberne og så når forretningen køre på skinder, så kan du betale dig fra regnskaberne.
    Der findes kurser for Iværksættere. SKAT laver vist endda også kurser... eller har ihverfald gjort.


  • Louise  J
    Louise J Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #11   25. feb 2020 SUNSHINE - Ja jeg er ikke naiv omkring det, det er hårdt arbejde at skulle drive forretning. Jeg har nogle som kan hjælpe mig med en hjemmeside sådan at jeg ikke skal ud og betale for det. Jeg kommer kun til at skulle betale for produkterne i første omgang. Selve logistikken kan jeg drive hjemmefra, så jeg føler at det er det rigtige beløb jeg efterspørger. Jeg håber ikke at jeg giver de forkerte vibes. Jeg har tænkt længe over det. Jeg har altid været vant til at arbejde hårdt, men som talblind har jeg altid frygtet budgetter og sådanne ting. Det er måske derfor jeg bliver usikker.
    Jeg synes dog næsten jeg kan mærke at det ikke er det rigtige at låne penge andre steder end banken og hvis ikke banken vil låne dem, så må jeg bare starte mindre. Jeg drømmer om det her og er på ingen måde bange for at skulle arbejde for det. Så jeg lader mig ikke slå ud.


  • Louise  J
    Louise J Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #12   25. feb 2020 Og tak for tippet omkring kurser - jeg har allerede fundet dem.

  • #13   25. feb 2020 Du kunne jo også ganske enkelt spare op - 30.000 er et overkommeligt beløb at spare op, hvis man har et almindeligt job, behøver ikke engang være højtlønnet.

    Men ja, uanset om du låner penge, selv sparer dem op eller hvad du gør, så er du nødt til at have en plan - du må have gjort dig nogen overvejelser om, hvor meget du kan sælge (hvordan ved du ellers, hvor mange varer du skal købe hjem?), hvor meget SKAL du sælge for at kunne betale dine omkostninger i virksomheden (varekøb, evt husleje, webshop osv) og ja, hvordan havde du forestillet dig, forretningen skulle drives og er den forestilling realistisk?

    Du kan selvfølgelig ikke bare gå i banken og sige "hej, jeg vil gerne låne 30.000 til at starte en butik. Jeg ved ikke, hvor meget jeg forventer at sælge, hvilke udgifter jeg har, hvordan butikken skal udvikles eller noget som helst andet, end at jeg gerne vil sælge den her vare"
    Det virker uforberedt og ugennemtænkt og resulterer i et nej.

    Kan du ikke låne i banken, så se det som et klart hint om, at du skal gøre noget anderledes - lad være at tage dyre forbrugslån, det kan ALDRIG betale sig.

    Som andre nævner, findes der hjælp til iværksættere bl.a. ved kommunerne, så det ville da være et godt sted at starte.


  • #14   25. feb 2020 Prøv at øv dig på dit private budget.

    Hvad har du af indtægter?
    Hvad har du af udgifter?
    Hvilke udgifter kan reduceres eller fjernes??

    Hvis du går fra et almindeligt budget til "lev på en sten budget" så bør du kunne lægge lidt til side.
    Men det vigtigste er måske, hvis du kan bevise overfor banken, at du kan leve på en sten, så er du også i stand til at udsætte dine behov og ønsker = de vil have mere tiltro til dig, når du kommer igen om et par måneder og har sparet en del sammen.
    -og tænker du "jamen, jeg kan da ikke spare op" så ville jeg ikke starte butik op. Du skal kunne klare en periode med underskud - og du skal kunne klare at købe ting til din butik, ikke kunne sælge tingene og derfor æde et tab.
    Kan din nuværende økonomi ikke æde et tab - så vent.

    ...
    Hvad mener du med talblind?
    Har du prøvet med relevant undervisning?


  • #15   25. feb 2020 Tag et kursus i afsætning og virksomhedsøkonomi. Så ved du hvad en forretningsplan er, og hvordan økonomien bør være som selvstændig. Det kan gøres på kort tid, og du får rigtig meget ud af det.
    Så kan du gå i banken med din forretningsplan. Bom.

    Held og lykke.


  • #16   25. feb 2020 Først og fremmest skal du nok have erfaring med at drive en butik før du investerer i en. Så begynd at arbejd i en butik og gå efter at ende som butikschef, så får du erfaring med at drive en forretning, og når du har dette kan du begynde at tænke på at åbne din egen

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   25. feb 2020 Trist at spilde folks gode tid og velmente råd på skjult reklame..

  • #18   25. feb 2020 Må jeg være fræk?
    - ikke har sat sig ind hvad en forretningsplan er?
    - overvejer at tage et forbrugslån og har HØRT at de er dyre - øhhh har du ikke undersøgt det?
    - starte en hestebutik og sælge specielproducerede trimming combs?
    - spørger/søger råd og erfaringer på Hestegalleri?
    - ikke har tålmodighed eller kapacitet til selv at spare 30.000 kr til sin egen ide?

    Det skriger da til himlen og jeg kan godt forstå at en seriøs bank afviser at låne dig penge.

    Hvis det i virkeligheden er et forsøg på at reklamere for det link du har skrevet, så er jeg heller ikke imponeret...


  • Louise  J
    Louise J Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #19   26. feb 2020 En lille opdatering: Jeg skrev til banken i går, og spurgte om de ikke kunne hjælpe mig specifikt med, hvad de gerne ville have. De har tilsendt mig en template som jeg kan bruge i excel, hvilket hjælper mig rigtig meget. Jeg har samtidig fået et møde med en, som har forstand på iværksætteri i næste uge, så tager vi den derfra.

    I forhold til nogle af de lidt sure opstød jeg har fået, som ligger på grænsen til at være nedladende kan jeg bare sige, at dem har jeg lært at se forbi. Jeg er talblind, hvilket betyder at noget som for jer er nemt, det har jeg svært ved. Jeg har svært ved at se forskel på 3 og 8 f.eks. hvorfor jeg tit kommer til at mikse de tal sammen. Det har gjort at jeg altid har haft svært ved at lære ting, hvor tal danner præcedens, men jeg synes bestemt ikke det gør mig hverken dum eller andet. Når det så er sagt, så har der været en masse gode ting.

    Jeg ringede til SKAT, som der blev påpeget, og der findes faktisk kurser - nogle er online, og endnu mere vigtigt, nogle hvor der er undervisning. Denne del er rigtig vigtig for mig, da jeg har prøvet flere forskellige webinar, uden at have held med det.

    Jeg er dog heller ikke mere blind, end at jeg godt kan se jeg har været en smule naiv og undervurderet et sådan projekt, men det ændrer ikke på, at lysten og gejsten er der, hvorfor jeg vil fortsætte mod drømmen. Jeg siger ikke op på arbejdet med det samme, det kommer til at blive drevet i fritiden indtil jeg kan se, at det kan bære mere.


  • #20   26. feb 2020 Du sætter ord på, hvad der er problemet.
    Sætter en plan for at løse problemet.

    Det er nok det vigtigste, for at komme videre


Kommentér på:
Finansiering til hestebutik

Annonce