{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Erfaringer med zenobia sadlen {{forumTopicSubject}}

Overvejer at købe en brugt zenobia sadel, indtil et får sparet sammen til en ghost. Dog har jeg en hest med en markeret manke og er derfor i tvivl om det vil give mening, eller om den vil komme til at ligge på manken smiley

Det er denne hoppe det drejer sig om, hun er en tøndeformet araber.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med zenobia sadlen
  • #1   15. mar 2020 Jeg lånte en til Copy af en veninde, han er nok mere spinkel men er ret markeret. Jeg syntes at den lå rigtig godt på ham, han kunne godt lide den og bevægede sig frit med god skulderfrihed. Han er meget sart med sadler og foretrækker TYDELIGT Zenobiaen frem for den Barefoot jeg ellers brugte til ham smiley Jeg synes man sidder godt i den selvom den ser lidt flad ud når man bare ser den. Der er ok støtte i den, og ruskindet gør at man sidder ekstra godt fast. Jeg red mest uden bøjler i den og følte aldrig at jeg manglede nogen støtte smiley

  • #2   15. mar 2020 Amina er også enormt sart hvilket er derfor jeg overvejer at prøve sådan en, da den virker meget blød. Derudover er vi også startet op på det akademiske då det vil jo give fint mening smiley Oplevede du at den gled, eller blev den hvor den skulle?

  • #3   15. mar 2020 Det giver fint mening så!
    Jeg syntes at den lå godt, gled ikke rundt, men om den vil gøre det på en mere tøndeformet hest skal jeg ikke kunne sige. Jeg har haft problemer med at Barefoot og en bomsadel (som ikke helt passede) gled på Pelee, men han er heller ikke markeret så der er ikke rigtigt noget til at "holde" på sadlen smiley


  • #4   16. mar 2020 Jeg havde Katrine fra klassiskdressur.dk ude og vejlede mig. Dette netop fordi jeg var interesseret i en Zenobia. Den kunne dog ikke ligge på min pre. Hun var for markeret og sadlen ville genere. Så hvis hesten har den mindste markering fungere den åbenbart ikke. Katrine sagde at den ligger mest optimalt på fx.en rund fjordhest/tøndeformet hest.
    Vi fandt en anden løsning til min hest indenfor mit budget.


  • #5   16. mar 2020
    Dorthe hvor markeret er din hest? og har du evt. et billede? smiley min hest er nemlig tøndeformet men er altså også lidt markeret..


  • #6   16. mar 2020 Frida jeg har også haft problemer med barefoot, de gled meget rundt på hende, men hun har selvfølgelig også ændret sig meget siden, så det er jo ikke til at sige. Allerhelst vil jeg gerne have en ghost til hende, men der går nok alligevel lang tid før vi har råd til sådan en, og nu stødte jeg så på den her zenobia til kun 3500 kr. så føler mig lidt fristet, men ved sgu ikke om jeg tør ?? burde nok bare spare sammen til den ghost, men kunne virkelig godt bruge en sadel med noget mere støtte, da hun er rigelig levende lige pt

  • #7   17. mar 2020 Du har ikke overvejet at finde en brugt Ghost? De ligger som regel til omkring 4000 og er alle meget neutrale - har set nogle stykker til salg. Medmindre du selvfølgelig vil gå crazy med design som jeg gjorde xD

  • #8   17. mar 2020 jo det har jeg, men han kun finde dem i en 17 tommer og det bliver for stort til mig.. har kun set en brugt der var til salg i en 16, og der var jeg for langsom så.. Ja ??

  • #9   17. mar 2020 Jeg ved man kan få dem med ekstra stopning, så det bliver løftet det mere fra ryggen, og dermed kan bruges på (lidt mere) markerede heste.
    Har faktisk aldrig selv prøvet den på min hest, rider normalt i en startrekk smiley


Kommentér på:
Erfaringer med zenobia sadlen

Annonce