{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Privat kørsel med trailer (hest) i Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogen her inde der har kørt med hest i Tyskland og ved om der er andre regler end her hjemme.

Sagen er den at jeg skal køre min søsters pony til træning i Tyskland (hun er også selv med i bilen) men jeg vil jo gerne være sikker på at jeg ikke bryder nogen lovgivning.
Jeg ved at der er forskel på om det er privat eller erhverv for vi kender flere som kører med hest i Tyskland, men de har CVR nr. og så gælder andre regler.

Jeg er ikke så god til tysk og ved ikke lige hvor jeg skal lede henne for at finde ud af hvad deres regler er.
Håber at der er nogen som kan hjælpe mig, på forhånd tak ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Privat kørsel med trailer (hest) i Tyskland
  • #1   14. jul 2020 Jeg ved ikke meget, men jeg ved én ting: Hvis du ikke har trailerkort og dit kørekort er fra før 2009, så skal du være opmærksom på at vi har særregler i Danmark. Resten af Europa har regler som hvis man i Danmark har kørekort efter 2009.
    Altså faktisk totalvægt vs tilladt totalvægt.

• #2   14. jul 2020 Jeg har trailerkort smiley

• #3   15. jul 2020 Kender ikke selv lige de tyske regler på ridesports området. Men jeg har så også det store dyretransport certifikat så jeg er dækket ind. Alternativt kan du da tage et 2 dags kursus og få kompetance bevis til at måtte transportere hest erhversmæssigt og så er du da dækket ind uanset hvad smiley

• #4   15. jul 2020 #3 Ja det kunne jeg selvfølgelig, men da dette højest sandsynligt er eneste gang jeg skal køre hest i udlandet, så er det ikke det værd smiley
    Men tak for rådet smiley

Kommentér på:
Privat kørsel med trailer (hest) i Tyskland

Annonce