{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilredet
  • #1   1. sep 2007 Hvis han er ren miniature er han ikke bygget til at bære rytter, og da slet ikke så stor en rytter!

  • #2   1. sep 2007 Da vi har spurgt adskillige dyrlæger om råd sagde de at han ville have godt af det da han har gode muskler og miniatur heste kan bare en voksen rytter uden problemer så det er der intet i vejen med ..
    Jeg spurgte ikke om jeres mening men om billederne !


  • #3   1. sep 2007 Miniature er da en stærk hest!

  • #4   1. sep 2007 Lige præcis Tinna ..
    Ville da aldrig sætte en rytter på Bam hvis han ikke var stærk nok til det.


  • #5   1. sep 2007 bære*

  • #6   1. sep 2007 rigtige fine billeder (:

  • #7   1. sep 2007 Mange tak Natacha (:

  • #8   1. sep 2007 Synes måske det er lige voldsomt nok med så stor rytter når han kun er 3...

  • #9   1. sep 2007 Han er rigtig 4 fandt hans gamle ejer ud af her for lidt tid siden ..
    Derfor fik han lov til at prøve en rytter nu og da dyrlægen sagde at han ikke udviklede sin ryg og ben længere. som sagt ville jeg aldrig gør Bam ondt uden at få profesionelt hjælp til råds .
    Og ganske vidst ser hun lidt sto ud . men hun vejer kun 29kg så der er intet problem lang fra ! (:


  • #10   1. sep 2007 Synes det ser godt ud ..

    Til jer andre:
    Slap nu af med det der pis med at de ikke kan bærer en rytter på den størrelse, hvad vejer hun 40 kilo maks ? Det er ikke engang 1/4 af dens egen vægt ... Og hvad kan sådan nogle små fyre bære? 100 kg over deres egen vægt? Der omkring i hvertfald


  • #11   1. sep 2007 Lige så rigtig som det er sagt Allimac go Ynor.
    De kan bærer over 150 kg. selv jeg har redet på ham hvor han faktisk stak af med mig. hvis han ikke ville kunne bærer en der vejer 48 kg som mig hvordan ville han så kunne løbe med mig ?
    Jeg sørger selv for at undersøge hvad mine heste kan holde til osv. (:


  • #12   1. sep 2007 <b>Allimac go Ynor smiley </b>
    Der findes ingen heste der kan bære mere end deres egen vægt!
    Shetlændere kan trække store byrder, men er heller ikke skabt til at bære ret meget. Det er rigtigt at en fuldvoksen stor (omkring 1 m) shetlænder kan bære en voksen person, men en stor shetlænder vejer også ca. 250 kg og en normal voksen person vejer kun 80-100 kg. En miniature som Bam er slet ikke skabt til at bære ret meget. Han tager ikke skade af at der er en lille pige på 29 kg der rider ham, men han kan da ikke på nogen måde bære 100 kg mere end han selv vejer...


  • #13   1. sep 2007 Jeg stoler mere på hvad alle de dyrlæger har sagt som har været ude ved os og hvad hans gamle ejer siger som selv avler miniature end hvad en fremmed person siger til mig er fuldstændig ligegyldigt .æ smiley

  • #14   1. sep 2007 En miniaturehest er primært avlet til avl og shows og dernæst kørsel. Ikke til ridning.

    Og det er ikke kun rytterens vægt der er alt afgørende - men også vægten. Er man for stor, forstyrrer man hestens balance. Og det kan vi vist alle blive enige om ikke er smart? Og slet ikke på så ung en hest.

    Maiken <*Team Helsted Højgaard*> H - Jeg tolkede det som at du bad om min mening. Men tja, man skal bare ikke skrive noget hvis man ikke bryder sig om andres meninger smiley


  • #15   1. sep 2007 Hvis det er dig fuldstændig ligegyldigt, hvorfor spørger du så om folks mening om de billeder...
    Jeg ved ikke ret meeget om miniaturer, men har arbejdet med og avlet shetlændere i mange år. Jeg kan ikke forestille mig at de meget mindre og mere ædle miniaturer er stærkere end shetlændere. Så derfor går jeg bare ud fra hvad jeg ved om shetlænderene.
    Jeg synes ikke det er synd for Bam at der sidder en pige på 29 kg på ham ,men i mine øjne kan det aldrig blive en harmonisk ekvipage. Og når rytteren rager så langt op over hesten bliver denne nemmere bragt ud af balance.


  • #16   1. sep 2007 Jeg er som sagt kold over for andres mening jeg stoler på mine dyrlægers kommentar og råd. Og Bam og jo ikke avlet til det. selv der hvor han kommer fra rider deres datter rundt på dem. og de er stadig sunde og raske og har intet problem. og så længe dyrlægen siger god for det , forstår jeg bare ikke at i bliver ved med at komme med nogle kommentar smiley ? osv
    En af de dyr læger som er hos os er Birgit hvis efternavn jeg dog ikke husker helt godt . hun bedømmer selv miniature til skuer og kåringer osv. så selvfølgelig stoler jeg da 100% på hende !


  • #17   1. sep 2007 Jeg bad om meningen om kvaliteten. Hvis jeg ville have haft en komentar om tilridningen havde jeg som nok skrevet det højt og tydeligt smiley

Kommentér på:
Tilredet

Annonce