{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.339 visninger | Oprettet:

Helle A
Helle A
Tilmeldt:
7. sep 2011
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182

varme i rattet {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at skifte rattet ud i bilen med et hvor jeg kan få varme i, men inden jeg undersøger det nærmere.

Er der nogen som har ratvarme som kan fortælle hvor lang tid der går fra der bliver tændt for det og til der er varme?


Kommentarer på:  varme i rattet
  • #1   25. sep 2020 Mit kommer hurtigt, og det er bare mega lækkert :0)

  • #3   25. sep 2020 Hvor køber I det og passer det til alle bile? smiley

    Mvh TT


  • #4   25. sep 2020 Vores kommer også meget hurtigt - dog var det i rattet da vi købte bilen (:

  • #5   25. sep 2020 I vores bil er det på fuld styrke cirka 1 minut efter vi har tændt det. smiley Det er en Opel Astra fra 2019.

  • #6   25. sep 2020 Vores er født med det. Ved ikke hvordan der virker når det er eftermonteret.

  • #7   25. sep 2020 Jeg vil også gerne vide om man kan skifte det, nemt og om det fåes til alle biler?


  • #8   25. sep 2020 Det kan din mekaniker nok bedre svare på end mig ;0)

  • #9   25. sep 2020 Du kan prøve et overtræk med batterivarme, før du overvejer, at skifte rattet. De kan købes i autoudstyrs forretninger. Hvis der er mange funktioner i dit rat, til radio, mobiltlf osv, kan det, måske, godt blive en dyr fornøjelse. Men spørg din mekaniker om det kan eftermonteres. Og spørg nu en autoriseret mekaniker og ikke en, der bare har det som hobby, da det kan blive en bekostelig affære, hvis der går kuk i ledninger, computere osv. Det koster KASSEN hvis sådan noget går i udu.
    Din mekaniker ved også om dit bilmærke er "født" med rat varme, måske, i en større model og om de passer sammen og om det fås brugt på et autoophug, så du slipper for, at købe et helt nyt. smiley


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #10   25. sep 2020 SUNSHINE, det bliver også min normale mekaniker jeg kommer til at spørge om det er muligt, men skulle først høre hvor hurtigt varmen ville virke.

    Jeg kan ikke holde på rattet hvis jeg har overtræk på det, om det er bedre med overtræk med varme i kan jeg så ikke sige, men alm. overtræk kan jeg ikke.



  • #11   25. sep 2020 Undrende tillægs spørgsmål

    Men hvorfor? Hvorfor vil man have varme i rettet?


  • #12   25. sep 2020 Ina; for ikke at have istapper til fingre når man kører smiley
    personligt får jeg meget stive fingre når de er kolde og det giver nedsat bevægelighed og kan mindske reaktionstiden.
    Jeg bruger handsker, men for at det virker ordentligt skal de være ret tykke og så bliver det meget kluntet og igen mindre bevægelighed.


  • #13   25. sep 2020 Ina
    Hvorfor vil man have varme i sædet? Fordi det er dejligt.....


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #14   25. sep 2020 Hvis jeg kan undgå smerter i fingrene ved at have varme i rattet, så vil jeg være ??



  • #15   26. sep 2020 Ina
    Du har helt sikkert ikke prøvet det på en kold dag med kolde fingre..
    Hvis du har prøvet røvgrill på en kold dag med kold røv, så kender du svaret smiley

    Savner virkelig sån et rat,


  • #16   26. sep 2020 Sorte slyngel jeg køre 40.000 kilometer om året i en bil fra 1994 uden elruder uden ratvarme sædevarme eller noget "luksus"

    eneste luksus jeg har tilføjet er ny radio det eneste nødvendige jeg oplever


  • #17   26. sep 2020 Min kærestes Opel Insignia har ratvarme, fra man tænder for det til det er varmt går ikke mere end 1-2 minutter smiley

  • #18   27. sep 2020 Jeg kører også i en gammel bil uden luksus (eller komfort). Derfor kan jeg da sagtens ønske mig at min næste bil har sædevarme, a/c og evt. ratvarme. Sædevarmen er et must. Det skal jeg have. Og helst Bluetooth radio også.

    Bare fordi man KAN gøre det mindre, betyder det ikke at man SKAL. Du kan også tørre dig i røven med sandpapir, men det er bare lidt federe med Lambi.


  • #19   27. sep 2020 Melanie jo jo

    Men hvis dit røvhul er vantil sandpapir gennem de sidste 50 år så har dit røvhul en vis form for hårdhed, og kan fint klare sandpapir. Muligvis endda den foretrækker sandpapir for at føle sig ren.


    Ligesåvel børn i afrika kan gå uden sko overalt, hvor vores fødder skal have indlæg såler svangstøtte og alt muligt lort for vi bare kan stå op. Børn i afrika kan måske kan føle skoene genere og er trykkende når de får dem på.

    Jeg har også en bil stående hvor ruder kan køre selv op og ned fortæller, hvem der har sele på og ikke har og fart pillot og jeg ved da ikke hvad.

    Den er meget fin på alle mulige punkter med dens vi sprinkler også lige forlygterne så de kan se bedre funktioner, men mange funktioner er spildt arbejde i forhold til mig.

    Den bil skal ind forbi mekaniker hvis en forlygte lampe går, jeg kan bare lige køre ind på en døgnåben tankstation. *Hvilket er rimelig praktisk når man køre 90% af tiden når mekanikeren har lukket*

    Har mekanikeren åben så kan min forlygte klares på under 15 minutter, det inklusiv køre bilen ind åbne hjelm lave lortet betale snakke lidt og komme ud igen.

    Jeg har ondt i mine fingre, specielt ved varme så fra slut maj hele sommeren og hen til nu her midt spetember, jeg er vågnet op med den SYGESTE smerte i mine hænder hver morgen, og mine fingre er gået 1-2 ringstørrelser op og isblokke har været hjælper på de slemme dage
    nu kan jeg da leve igen.


    Man kan vel godt have lov til at undres bare fordi jeg ikke har et behov, må jeg da godt spørge andre om hvorfor de har et behov det er vel ikke ulovligt.

    For ærligt jeg havde prioteret anderledes. Ved så heller ikke om jeg havde smidt rat køler i hvis det fandes og fungerede. Jeg tror faktisk bare jeg fortsat havde taget isblokken med i bilen, for der vil jeg føle jeg havde nogle muligheder ved bare tage hånd af og på kulden.

    Så en varmedunk hvis jeg havde brug for varme, kunne nok også være min forrtrukkende løsning.

    Jeg har heller ikke behov for varme i mit toiletsæde, selvom man kan få det, jeg føler det disideret røv ulækkert at sidde på, er prøvet ellers tak.

    Men en hofte gigtpatient joooh det kan da godt være det er godt for dem, det vel derfor den er opfundet.

    Lige der spurgte jeg ikke for vi var på et gigt hospital. Men her sidder vi bare i en online hestestue og snakker om biler.

    Var jeg kommet hjem til en fremmed med varme i lokummet og det var første gang jeg oplevede det, så havde jeg nok spurgt hvorfor vedkommende havde sådan en funktion.


  • #20   27. sep 2020 Hvad koster ratvarme?

    I spejdersport og jagtbutikker kan man købe dimser til at varme fingrene om.

    De ligner en lille flad pose, og der er noget tyktflydende væske og en lille metaldims i.
    Du "knækker metaldimsen I posen" og kickstarter en kemisk reaktion, så væsken størkner.
    Afhængig af mærke, går der et minut til den er lun og det holder fra en halv time til et par timer.

    Pris er måske 100 kr for et par finger varmere.
    (De er også egnede til at smide i støvler før du skal være ude i mange timer)
    Dimserne kan genbruges, typisk skal de koges et minuts tid, så er de klar igen.

    Så kan du afprøve om det hjælper dine hænder - før du bruger x tusinde kroner på ratvarme.


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #21   27. sep 2020 Jeg er slet ikke i tvivl om at det vil hjælpe med ratvarme, men det skal heller ikke være for enhver pris.

    Når jeg engang skal have ny bil, så skal bilen have det i forvejen smiley

    Noget jeg så absolut ikke skal have, det er sædevarme. Det synes jeg er ubehageligt smiley


  • #22   27. sep 2020 Ina - Det er ikke at du undres. Det er fint at undres og spørge. Det er måden du så efterfølgende (når folk har svaret), skal gøre opmærksom på at du altså kører HELT UDEN luksus, som om at folks grund til at ønske sig mere luksus, fordi det er rart, ikke var godt nok.

  • #23   27. sep 2020 Melanie ja fordi en har travlt med at konkludere noget som vedkommende da tydeligvis tager meget fejl når vedkommende svare med:

    jeg SIKKERT ikke har prøvet en kold morgen siden jeg undres.

    Når det er noget jeg har gjort i over 100.000 kilometer eller 70.000 kold morgen/aften what ever og 30.000 stegnede sommer varme


    Så ville jeg da bare stille og rolig gøre vedkommende opmærksom på at konklusionen ikke er korrekt ved at svare ud fra konkret fakta ud fra min kilometertæller i min gamle spand og konkret indholdsbeskrivelse *eller mangel på samme* i selv samme spand


  • #24   27. sep 2020 Hold da op, du må være gammel efterhånden så, Ina.

  • #26   27. sep 2020 bidløse undskyld det var forkert svar, troede du svarede på noget andet hvor jeg undrede mig.


    Men undre mig over hvordan en ting som i snit har en levetid på hvad 10 år du ikke vil kalde den gammel når den er 26

    når et menneske der i snit har levetid på 84 år der er 23 ikke må kaldes ung

    Og nu er bilen ældre end mig så nej er ikke gammel, det lader jeg dem ældre end mig om at være.


  • #27   27. sep 2020 Jeg tror ikke helt, at jeg forstår dig, Ina.
    Jeg mener blot, at hvis du 70.000 kolde morgener/aftener og 30.000 varme aftener har kørt i din bil, så svarer det til at du er Ca. omkring 273 år. Hvis vi så tæller med at du har været minimum 18, da du fik kørekort (nu ved jeg ikke, hvad reglerne var, dengang du tog kørekort, måske skulle man være endnu ældre?), så lander vi på omkring 291 år. smiley Var du levende, dengang H.C. Andersen levede?


  • #28   27. sep 2020 Bidløse jeg skriver noget jeg har gjort i 100.000 kilometer eller 70.000 vinter 30.000 sommer

    så hvornår har du fået kilometer en længde beskrivelse
    til en dags/års beskrivelse


  • #29   27. sep 2020 men altså jeg har da nok regner vi det om så sat mig ind i min bil ca 2500-3500 gange

    gør det bare i dag 5 gange indenfor 24 timer så tror vi er tættere på 3500-4000 fakrisk


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #30   28. sep 2020 Øv, det kunne så ikke lade sig gøre, hvertfald ikke hos min normale mekaniker.

  • #31   28. sep 2020 Jeg fik også at vide af min kæreste, at man ikke kan skifte rat pga en masse kul forbindelser og andet indviklet, der skal passe sammen.

  • #32   29. sep 2020 #13,

    Nu er jeg så helst fri for varme i sædet da jeg ikke er fan af ristede løg ;). Har endnu aldrig haft problemer med at rattet har været for koldt at gribe om næsten uanset hvad temperaturer vi har haft herhjemme. Men at det var været for varmt er en helt anden sag...


  • #33   30. sep 2020 #32 danger dane det faktisk farligt for mænds løg at blive ristet

  • #34   30. sep 2020 #33,

    Det ved jeg :P. Også derfor at jeg hellere end gerne undværer sædevarmen.


  • #35   3. okt 2020 Min bil er født med det - har en kia picanto fra slut 2018. det er virkelig rart om vinteren, når man har dårlige hænder, så man undgår alt for meget smerte af kulden.

Kommentér på:
varme i rattet

Annonce