{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Hvad får i tiden til at gå med? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Det er lang tid siden at vi har haft en tråd med hvad i går og laver for tiden med hesten.
Jeg har forbandet svært ved at det bliver tidlig mørkt, ja altså ikke depression agtigt men når man har de ting herhjemme man skal nå og derefter gerne vil op til hesten, så der ikke meget lys tilbage. Men i år har jeg prøvet noget nyt et par gange efterhånden og det er at ride sent, så vi rider hjem i skumring/mørke og det ret så fedt at Sokka er cool. Så tænker bare vinteren kan komme an og så kan vi ride med pandelamper smiley
Sokka har måske en snarlig halvpart, ikke at det var noget jeg havde tænkt over, men blev spurgt af en medopstalder om hun måtte låne Sokka til hendes 9 årig datter nogen gange om måneden så de kunne ride sammen.
Datteren får undervisning godt en km fra os på den anden gård, men det er besværligt når man står opstaldet et sted, og så skal hjælpe datteren med opsadling det andet sted for at de kan komme på tur sammen. Så lige nu er de to ved at lære hinanden at kende og jeg ikke i tvivl om Sokka synes om part, for hun elsker børn.
Vi er tilmeldt et o-ridt i slut oktober og skrevet op til én mere her i oktober, som vi får svar på om der er plads til os ikke medlemmer - glæder mig smiley

Så hvad går i sysler med for tiden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad får i tiden til at gå med?
  • #1   14. okt 2020 Åh, vi arbejder på at få huld og muskler tilbage, som døgngræs perioden har stjålet.. så det er 2x bomtræning om ugen og en helt masse tempoveksling og overgange i ridning. Nu er han jo heldigvis kommet på stald, så han får mere mad og wrappen er kommet hjem, så jeg er i gang med at øge hans wrap ration, så han ikke går i stykker i maven.. vi et godt på vej og massøren kan se forskel, så det er jo dejligt! Vi fortsætter arbejdet og har heldigvis et ridehus, så vi også kan træne i dårligt vejr og efter det er blevet mørkt. Jeg ved aldrig hvornår jeg har fri pt..

    Ellers er jeg bare i gang med at afkalke mit badeværelse og skal corona testes hver mandag på jobbet.. indtil videre er jeg frisk smiley


  • #2   14. okt 2020 Det var noget at se frem til at afkalke dit badeværelse smiley Lol du må gerne komme og tag mit med, vi har sygt meget kalk i vandet her smiley det er så fedt at høre dit glade humør efter du fik ham hjem og i rykker jo for vildt smiley

  • #3   14. okt 2020 Vi er endnu en gang igang med at genoptræne os begge.
    Hensten fik ondt i rygge af sadlen, så den er igen bygget om - som sadelmageren sagde da hun kom retur med sadlen - nu er det en custommade sadel til ham smiley

    Rytteren har brillieret med 2 forstuede ankler, først den ene ankel og så 4 uger efter den anden. Og så derefter 2 uger med seriøst ondt i ryggen smiley

    Men nu er vi klar igen, nu mangler vi bare lidt kondition smiley smiley

    Ellers står den på dressurtræning, vi har heldigvis ridehus der hvor jeg står, så vi er ikke så følsomme over for vinter mørket, andet end det bliver hårdt at ride inde, nu har vi redet ude siden midten af Marts pga. Corona


  • #4   14. okt 2020 Karin - Dahm du har været uheldig med din fysik smiley fedt i er kommet igang igen og det lyder møgdyrt med den sadel men alt godt for hesten smiley
    Synes faktisk at det har været godt med coronaen at man har mødt mange forskellige ryttere ude i skoven end ellers. Generelt mødt mange flere mennesker i naturen end ellers, hvilket er godt at komme ud og se naturen udvikle sig fra måned til måned smiley


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #5   14. okt 2020 Jeg laver ikke ret med med min hest, det kommer an på hans humør smiley

    I går var han i godt humør, så der kunne vi træne lidt flyt, stop og løfte ben. Andre gange bliver der trænet RO, men de fleste dage laver jeg ikke noget.


  • #6   14. okt 2020 Ligesom Melanie arbejder vi også her på at øje huld, og må sige det går fremad. Endda på trods af at hun går med føl ved siden af og ikke må få andet “stråfoder” end græs, som der jo ikke rigtigt er noget næring nu her, på grund af problematikker med tænderne. Det er kun cirka en måned siden hun blev udrenset for sand, men hun har taget mere på i den tid en hele sommeren, ret vildt at tænke på ??
    Der har så stadig været lidt sand i prøverne jeg lavede løbene efterfølgende, så nu havde jeg endelig taget mig sammen om at bestille sandxpell og startet op igår. Fik så taget en gødningsprøve igår og der var kun få korn sand i hvis der overhovedet var noget.. Typisk, men forsætter nu kuren alligevel tænker jeg.

    Her lige et billede af Twinsister. Hun er meget muskel fattig, men i hvert fald for mig er det alligevel tydligt at se hun har taget på ??


    profilbillede
  • #7   14. okt 2020 Jeg har Aslan opstaldet på et western center og er endelig begyndt på seriøs undervisning de sidste par måneder.

    ...
    Men, jeg mærker stadig aprils covid19.
    Jeg har stadig mindre energi end vanlig - ilden er en god tjener men en ond herre og jeg har så mange projekter i mit hoved..
    Suk.

    Skal måske ud og købe løsdrift skur materialer i weekenden.
    Ohh, hvilke luxus det bliver at have hest og lidt kødkvæg hjemme.
    Jeg drømmer om, at de kan gå sammen...


  • #8   14. okt 2020 Tilsæt 1-2 skure, ridebane og hegn til folde....

    profilbillede
  • #9   14. okt 2020 Miss Soffy - Åh, det er neverending, det badeværelse, haha smiley Har måtte tage "tutten" af vandhanen, fordi der bare stod vand ud til alle sider og lægge den i eddike natten over, for at få alt det klamme kalk og skidt væk (Det var ret klamt, det skal jeg gøre mere end jeg har gjort indtil videre) og så fik den i køkkenet også en tur!

    Jeg er SÅ glad for at være hvor vi er nu! Der er kommet så meget ro på os begge.. Vi prøver da at rykke, hehe.. Skulle gerne kigge stævner næste år, men så skal man jo være fit! Så det bliver der arbejdet på..


  • #10   14. okt 2020 Tjah.
    Jeg forsøger at få min hverdag til at hænge sammen. Er i virksomhedspraktik to gange i ugen, fra på mandag tre.

    Natash skal aflives og jeg har fået mig to tilridningsheste. Så nu må vi se hvad der kommer til at ske på hestefronten for mit vedkommende...


  • #11   15. okt 2020 Briawood - det jeg rigtig ked af at høre med natash smiley du har rigtig meget om ørene kan jeg høre, mere end rigeligt. Håber de to tilridningsheste kan holde humøret lidt op for dig.

    Dr WHO - sikke noget møg med den COVID-19 smiley håber du med tiden får det bedre, for der går afsindig meget energi med at overtage en gård dommen vil ha det men fedt at du forhåbentlig snart kan få aslan hjem og have dine ønskede køer smiley

    Maria - hun ser da rigtig godt ud end sidst jeg så et billede af hende, hun er godt på vej smiley

    Helle - lidt arbejde med sin hest er bedre end ingenting og med succes for hver gang, så skal det nok blive godt i længden smiley


  • #12   15. okt 2020 Tak Miss Soffy.
    Ja der sker desværre en hel del. Forsøger at holde modet oppe :).


  • #13   15. okt 2020 Jeg sad i går og læste på kvægs behov til løsdrift.

    De foretrækker åbne løsdriftskure, og så SKAL de kunne se foderpladsen og når deres mennesker kommer ud med foder.
    Ellers lægger de sig hvor de kan se og følge med i foderet, hellere end at bruge skuret.
    500 kg ko skal kun bruge 4 m2 løsdrift skur, da køer gerne vil lægge tæt...

    Så blev jeg så meget klogere.
    Men ja, køer er nysgerrige sladdertanter.


  • #15   15. okt 2020 Jeg er igang med at genoptræne min dejlige hoppe efter en seneskade, så hun skal helst rides dagligt. Heldigvis har vi ridehus så det øger motivationen til at ride på de dage med dårligt vejr.

    Og så glæder vi os bare til om 3 uger, hvor hendes kiler skal skiftes ud med ringsko. Så kan vi nemlig også tage genoptræningen med ud i naturen for lige pt må vi helst ikke ride på asfalt.


  • #16   15. okt 2020 Jeg går stadig hjemme med albuen - men ergoterapeuten nævnte i dag til genoptræning, at der forhåbentlig ikke går længe inden jeg kan komme op på ryggen af ham igen - jubii. Vi skal til tjek med den i Århus på tirsdag - så det bliver mega spændende, hvad de siger til den. Men lige nu holder vi os til gåture og lidt let longe for hyggens skyld - og strigler og hygger, det er vi blevet rigtig gode til
    Tja, ellers går jeg bare og keder mig - kæresten bliver forhåbentlig færdig med majs sæsonen, så han er lidt mere hjemme ;p


  • #17   15. okt 2020 Dr WHO - jeg tænkte sådan på dig idag da vi lige tog turen op forbi nogle gårde for at se på grise, får og skotsk højland kvæg smiley de er bare så nuttet

    profilbillede
  • #18   15. okt 2020 Lige præcis skotsk højlandskvæg...

    Det ligner de langhårede sengetæpper (riyah tæpper?) , som var moderne da jeg var barn, kastet hen over en bænk og så har nogen klistret et kosteskaft på tværs i den ene ende...
    Jamen...! De er sgu ikke kønne.

    Næ, enten billige kalve af malkerace eller Galloway. Selvom dem på den anden side af vejen har sat deres hus til salg og rygterne siger de ikke kan tage deres højlandskvæg med...
    Jeg ønsker mig en hvid Galloway kvie med sorte ører, mule og fødder.

    Den skal naturligvis hedde Sortfod.
    Og rides til!
    Hvis I møder en tosse, der stiller op i western kategorien "trail" eller lignende i all breed klasser og faktisk kommer på en hvid ko med sorte fødder - så er det nok mig!
    -det bliver så sjovt!


  • #19   15. okt 2020 Dr who du er simpelthen bare en skøn kvinde smiley smiley smiley
    Galloway er det ikke dem der er ønskværdig til afgræsning af bevaringsværdige naturområder, fordi de ikke vejer så meget og smadre knap så meget af jorden når de græsser? Måske det mig der forveksler dem med en anden race. Nu kan jeg godt lide riyah tæppet, de ligner bare en stor krammebamse smiley


  • #20   15. okt 2020

    profilbillede
  • #21   15. okt 2020 De er netop mindre end meget andet kvæg.

    De har en speciel dobbelt pels - de vil sandsynligvis være fuldstændig ligeglade med det løsdrift skur jeg bygger om lidt.

    Hårdføre på den gode måde.

    Kendt for lav aggressionsniveau. Bruges fx hvor der skal græsses ned selvom turister færdes der.
    Mere godmodige og mindre aggressive.


    ...
    Jeg bor så pokkers naturskønt og tæt på indgangen til en lokal skov, lige så man kan se ejendommen fra landevejen af - og en nabo er en lille institution for retarderede.
    Jeg er faktisk pisse bange for at fremmede uden forstand på dyrs adfærd kan finde på at gå ind i foldene.
    Jeg vil fandme være ked af det, hvis folk kommer til skade - også selvom de var dumme og "selv bad om det" og dyrene bare ville lege. Så - aggressiv "bliv væk" skiltning og godmodige dyr er min strategi.

    Hm.
    Er hackamore egnet til køer? Eller bliver det bare uden noget foran? Hm. Sjove spørgsmål. Svar finder jeg senere.



  • #22   16. okt 2020 Dr. Who du skal da have en "bitfitter" ud, til at hjælpe dig med at finde det helt rigtige bid smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    (sig lige til i forvejen, for så kigger jeg også lige forbi)


  • #23   16. okt 2020 Karin - jeg giver altid kaffe...

Kommentér på:
Hvad får i tiden til at gå med?

Annonce