{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Få rene negle efter en tur i stalden {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker de fleste af os har prøvet eller tit kommer hjem fra stalden med en portion skidt under neglene. Det er vidst en del af det at være hestepige ?? Mit problem er at jeg arbejder i et køkken, så der skal neglene og under neglene jo være helt rene, men jeg synes det er svært og tager rigtig lang tid at få dem helt rene. Det er især det inderste under neglen jeg synes er rimelig svært at få helt rent.
Så kom gerne med tips og tricks til effektivt at kunne få renset neglene ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få rene negle efter en tur i stalden
  • #1   17. nov 2020 man kommer langt med en neglebørste

  • #2   17. nov 2020 Brug handsker hos hesten så meget som muligt måske?

  • #3   18. nov 2020 Jeg har af samme årsag helt korte negle. smiley Så snart de bare tænker på at vokse, får de en tur med 3 i 1'eren! smiley

  • #4   18. nov 2020 Korte negle.

    Brug neglebørste ved håndvask.

    Brug aldrig metalting til at rense negle - det ridser indersiden af neglens keratin, og så sidder skidt meget bedre fast næste gang. Brug træ, plastik, horn eller lignende materialer.

    Handsker gør, at du får mindre groft snavs under handsken.


  • #5   18. nov 2020 Jeg vasker som regel kun hænderne og så er mine negle da pænt rene og jeg har semi lange negle. Er der noget mere genstridigt, så neglebørsten. Godt tryk på vandet, vend hænderne med håndfladen op og så strålen ned på neglene. Det virker fint hos mig.

  • #6   18. nov 2020 Jeg bruger handsker, når jeg er i stalden, og det hjælper en del.

    Bare et par arbejdshandsker fra det lokale byggemarked, jeg bruger ikke dem med gummi, bare almindelige arbejdshandsker.


  • #7   18. nov 2020 Tak for svar smiley Jeg har før brugt neglebørste, men når jeg bruger den ender jeg tit med at børste så meget at det begynder at bløde under neglen inden at jeg føler de er helt rene. Jeg har også selv klippet mine negle helt ned men alligevel lykkedes der sig at komme skidt under ?? Det virker til at det sætter sig rigtig godt fast på huden under neglene, så det er helt klart det sværeste sted at få helt rent.
    Doktor Who: Det var jeg slet ikke klar over så kan jeg høre at det er helt forkert at jeg bruger metal "renseren" i 3 i 1 'eren.
    Jeg har overvejet handsker, og har så os naturligt mere handsker på i en kolde tid, men jeg er typen der gerne bruger fingere til at nulre og kratte det skidt af hvor striglen ikke helt kan nå ind ?? Dels fordi det er mere effektivt, men også da jeg føler det er rarere for hesten især når det er på benene eller lignede.
    Karin: Har du afprøvet om man stadig godt kan kratte skidt af effektivt selvom man har arbejdeshansker på? Og er der ting der er sværere at gøre med hanskerne på eller fungerer det bare som et ekstra yderlag hænder eller hvad man skal kalde det? smiley


  • #8   18. nov 2020 Handsker er vejen frem!

    Og jeg er enig, brug ikke metal til at rense med, og rens absolut IKKE hårdt! Jo hårdere du trykker ned jo længere ned rykker du grænsen for hvor din negl slipper din hud.

    Jeg foretrækker at have fingrene i blød i et par minutter og så en blød baby tandbørste, den kan man komme bedre “omkring” med, end en neglebørste.

    Normalt ville jeg anbefale at du stoppede helt med at rense på anden måde end baby tandbørsten i en periode (helst altid) men nu du arbejder i køkken er det meget svært, så forsigtigt det sidste med en træpind, helst en der lige har haft spidsen lidt i vand, så den også er blød.

    Jeg bruger handsker til det beskidte arbejde, og kan sagtens med arbejdshandsker, komme til, jeg bruger have handsker der sidder tæt til. Ja det kræver tilvænning, men jeg tænker ikke længere over de er der.

    Baggrunden for rådene er negletekniker i 20 år med uddannelse i anatomi, dermatologi og kosmetologi oven i, bare så du ved at det ikke blot er “noget jeg har hørt” smiley smiley smiley


  • #9   18. nov 2020 Karen: Mange tak for svar smiley Jeg havde også på fornemmelsen at jeg gjorde noget galt da det begyndte at blive mere og mere besværligt at rense dem helt rene og her den sidste tid har gjort decideret ondt når jeg har forsøgt. Må nok erkende at den bedste løsning vil være at bruge handsker, selvom jeg er noget føle sensitiv, eller hvad man skal kalde det, og har svært ved at indarbejde nye vaner.

  • #10   18. nov 2020 Jeg synes at det nemmere at holde længere negle rene end helt korte. Derudover oplever jeg at det er nemmere at rense hvis man gør det med det samme man kommer ind fra stalden, da det kun bliver mere bøvlet hvis det er tørt — derfor kan det også nogle gange hjælpe loge at sætte fingrene i blød eller gøre det lige efter et bad. Jeg plejer at gøre det med en negl fra modsatte hånd, og der der noget meget genstridigt så en neglefil eller neglebåndspind.

  • #11   18. nov 2020 Jeg synes ikke at er noget problem at "håndnullere" med handsker på.

    Hos mig er mudder ikke bare mudder - det er ler!! Og nå dyrret så er tør når jeg kommer, så sidder det altså godt fast, MEN jeg har et hemmeligt våben, nemlig denne:
    https://nordjyskislaenderudstyr.dk/strigler-39/rund-metal-strigle-p9717

    Den kan helt klart anbefales til at rengøre en mudderhest.


  • #12   18. nov 2020 Det er en tilvænning at bruge handsker, helt klart! Men hvis du ved det, tror du så ikke det blot er et spørgsmål om tid?
    Det andet er jo ikke godt, når det gør ondt - jeg hepper på dig smiley


  • #13   18. nov 2020 Jeg stemmer på Karins metalstrigle - og det gør hesten også.
    Især ved gnub foran på halsen... Mmm, glad hest...


  • #14   18. nov 2020 Ja den strigle er rigtig god smiley Den er bare ikke til at få ind i alle krogene, eller hvad man kan kalde det, på benene og det er der jeg tit lige bruger fingrene til at få de sidste klumper lerjord af med smiley

  • #15   18. nov 2020 Hvad med en gnubbe gummistrigle.
    Jeg har en, som sikkert er beregnet til børn. Blød nok til at man kan bøje den let med fingerkræfter.
    Den kan bruges alle steder.

    Eller en striglehandske, velegnet alle steder fraset min hund - eller mandens maine coon katte!


  • #16   18. nov 2020 Jeg bruger en neglebørste og hvad jeg tror hedder en rosenpind/neglebåndsskubber (ja under neglen) lige så snart jeg kommer hjem. Og jeg vasker altid hænder med det samme jeg kommer hjem smiley Des mere velplejede/fugtige hænder des svære synes jeg også skidt har ved at sætte sig fast smiley

Kommentér på:
Få rene negle efter en tur i stalden

Annonce