{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svedlugt
  • #1   4. mar 2021 Ved ikke hvordan du skal vaske dem, men jeg kan til gengæld anbefale at bruge Nuud i stedet for hvad du end bruger (deo f.eks). Det gør at sveden ikke lugter og derfor lugter tøjet ikke. Plejer købe det hos firmaet selv, men Normal har også reklameret med de er begyndt at sælge dem (har dog ikke den i den lokale Normal)

  • #2   4. mar 2021 Jeg bruger Fit’clean. Det er ufattelig effektiv til at fjerne lugt.

  • #3   4. mar 2021 Jeg vidste slet ikke at man kunne fjerne svedlugten.. Jeg plejer bare at smide trøjen ud smiley smiley

  • #4   4. mar 2021 'Rodalon indendørs'

    Lægges i blød i Max 24 timer med 1 dl rodalon til 1 l. vand.

    Eller hæld 1dl rodalon i vaskemaskinen sammen med sæben.

    Eller gør begge dele hvis det er meget slemt.

    Virker hver gang.


  • #5   4. mar 2021 Fremover - lad ikke sports BH og bluser lægge og ulme.
    Få tøjet vasket med relativ kort varsel.
    Det er ikke selve sveden, der giver den permanente lugt men bakterier, der æder sveden og det bakterierne udskiller... Jeg smider tøjet rundt omkring på vej i bad.
    Når jeg samler det op, lægger jeg det ikke i kurven, men i vaskemaskinen. Og finder noget andet til 30 grader og ofte har man jo til en vask, før tøjet har lægget og gæret til det lugter af gnu.

    Nogle af de mystimagiske egenskaber ved uld, silke og funktiondmaterialer bliver smadret af kogevask, rodalon osv.

    Jeg ville bare bruge standard sæbe til at vaske i, medmindre det var uld - så kun uld vaskemiddel.
    MEN, er du 100% sikker på at det er tøjet og ikke maskinen, der lugter?

    En vaskemaskine skal regelmæssig køres igennem på kogevask, gerne med vaskepulver til kogevask, for at dræbe maskinens ophobning af bakterier.


  • #6   5. mar 2021 Det er ikke vaskemaskinen, for det er de samme 4 trøjer kun. Resten bliver vasket til UG smiley Jeg vil prøve at ligge trøjerne i blød og se om de kan redes, eller om det er for sent,

  • #7   5. mar 2021 Jeg ville starte med, at finde en ny deo, der ikke svigter, så kommer dine trøjer heller ikke til, at lugte grimt.
    Jeg har ikke så mange råd ang lugten, men når du nu har prøvet så mange ting, så prøv med ganske alm husholdnings eddike ( det man sylter rødbeder med ) Det finder du hos alle købmænd og i større supermarkeder. Måske du er heldig de har i 5 L ellers er de i 1 L. Hvis ikke det hjælper, så har det ihverfald fjernet kalken i tøjet og klaret farverne. Det skader ikke. Lig tøjet i blød lidt tid før du smider det i vaskemaskinen og vask på de grader tøjet kan vaskes på.


  • #8   5. mar 2021 Man skal aldrig give mere for det der tekniske, svedtransporterende tøj, end at man kan nænne at kyle det ud, når det begynder at lugte, for det er bare et spørgsmål om tid. Jeg køber altid bare nogle billige sports-t-shirts i h&m og har på indenunder, så kan de kyles ud, når de ikke kan klare mere sved. Så kan man altid have noget lidt mere 'smart' yderpåklædning på smiley

    https://www2.hm.com/da_dk/productpage.0791587024.html


Kommentér på:
Svedlugt

Annonce