{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
501 visninger | Oprettet:

Bihulebetændelse {{forumTopicSubject}}

Hej sagen er den at min 2 års fjordhest, mandag den 26/7 blev indlagt med bihulebetændelse, hvad er jeres erfaringer med det. Og er jeres helt normalt i brug eller er der noget de ikke kan?

Hun skal nu være på pencilin i 10 dage, og longeres 2 gange dagligt i 15-20 pr gang, det er dyrlægen der siger det, så desværre bliver jeg nødt til at give hende bid på for jeg kan virkelig ikke holde hende i grime eller kapsun ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bihulebetændelse
  • #1   31. jul 2021 god bedring til hyppen smiley

    min hoppe har haft slået hul ind til bihulerne - min vallak havde sparket hende midt i hovedet
    der gik dog ikke betændelse i, men dyrlægen var meget obs på det
    min var på pencillin i 3 uger

    valgte dog selv at købe en dåse af dette
    https://hippolyt.dk/vare/hippomun/

    Og hun fik hele dåsen - normalt gives det i en kort periode, men sælgeren opfordrede mig til at foresætte med at bruge indtil dåsen var tom

    her 18 år efter er der intet at mærke på hende. jo hun er en fordybning men ellers er der ikke noget


  • #2   31. jul 2021 Hvorfor kan du ikke holde hende i kapsun? det burde ellers være det bedre valg. Passer den ordentligt og bruger du den rigtigt?

  • #3   31. jul 2021 Louise J
    Hun er vanvittig stærk og trækker helt ondsvagt så det er hverken sjovt for hende eller mig og hun spænder helt vildt i nakken i stedet for at følge rigtig med rundt og det er IKKE godt for hendes nakke.
    Og nej jeg er ikke fan af at putte et bid i munden på hende, man har i dag gjort det også en grime ud over og to longer på for at kunne guide hende lidt nemmere rundt, i håb om at kan fjerne bidet helt igen.
    Og ja kapsunen sidder rigtig og passer som den skal.


  • #4   31. jul 2021 Anja N
    Hun har formentlig fået bihulebetændelse efter hun have herpes 5 og har ikke kunne få snotten ud og derfra er det opstået men dyrlægen siger at når de først har haft det 1 gang så her de meget nemt ved at få det igen.
    For det var ikke pga hendes tænder det kunne man nemlig se på røntgen at det så rigtig fint ud med dem


Kommentér på:
Bihulebetændelse

Annonce