{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Melina  A
Melina A
Tilmeldt:
12. aug 2022
Emner: 1

Er det for sent? {{forumTopicSubject}}

Hej alle heste folk!
Seriøst spørgsmål, er jeg med mine 28 år, for gammel til at lære at ride (igen) ? Og hvad anbefaler i? Alm rideskole herunder undervisning på elevheste, part hvor ejer er vidende om manglende erfaring?
Fra jeg var 2 til 12 er jeg vokset op med familiens egne heste og i det interval gået til ridning på 2 rideskoler. Da jeg ikke holdte det ved lige og ikke har hilst på en hest siden barns ben, er jeg (så godt som) grøn igen.
Håber på konstruktive svar smiley på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det for sent?
  • #1   12. aug 2022 Man er aldrig for gammel til at lære noget som helst smiley

  • #2   12. aug 2022 selvfølgelig er du ikke for gammel smiley

    jeg synes personligt ikke at rideskoler er noget at råbe hurra for, der er selvfølgelig undtagelser. smiley

    Hvis det var mig ville jeg ligge en føler ud, evt. på Facebook og her inde.
    Spørge om der er nogen som har lyst til at dele sin hest(e) med en som lige skal starte op igen, så man måske i starten kan ride sammen og senere kan ride selv også.

    Hesteejer kan jo evt undervise i starten og så kan man senere få en underviser ud.

    Havde jeg hest nu, ville jeg ikke være afvisende for sådan en aftale smiley


  • #3   12. aug 2022 Selvfølgelig er du ikke for gammel smiley

    På den rideskole hvor jeg kommer, har vi flere hold med voksne kvinder (sjovt nok er der stort set ingen mænd smiley ), hvoraf nogle har redet som børn, mens andre først har taget sporten op som voksne.
    Fælles for dem er, at de "går til hest" en gang om ugen - og de hygger sig helt enormt med det. Her er intet dagligt ansvar for den firbenede ven, man kan blot komme og ride - og derefter køre hjem til familien igen.

    Nogle af dem fortsætter på dén måde i årevis, mens andre bliver grebet af det, og anskaffer sig en part eller køber sin egen hest - alt efter tid og økonomisk formåen.

    Hvis du kan finde en rideskole med egnede elevheste og ordentlige voksenhold, så vil jeg helt klart anbefale dig at starte dér. Du kan altid "opgradere" hvis du føler for det, når den værste rust er banket af - og du risikerer ikke at være økonomisk og arbejdsmæssigt forpligtet, hvis det viser sig at mindet var sjovere end virkeligheden smiley


  • #4   12. aug 2022 Det er overhovedet ikke for sent.
    Jeg "genstartede" på en rideskole tilbage i Februar, efter at jeg i langt over 6 år havde kæmpet kampe med min egen hest og bare blevet mere og mere rideangst.

    Det har givet mig en helt masse at starte forfra, og er faktisk endt med at min hest står derude nu som rideskolehest, så jeg får alt undervisning og hjælp direkte. Og så er der bare en helvedes masse socialt i det - og det altså med viden om at jeg startede fra square one, helt fra bunden for at omlære alt det der har gjort mig nervøs.

    Afsted med dig! smiley


  • #5   13. aug 2022 Du kan sagtens starte til ridning - også på en rideskole smiley
    Jeg underviste en voksen på mit hold da jeg underviste på en rideskole smiley

    Det at finde en part hvor ejer er opmærksom på at du er urutineret kan også være en idé, men jeg tænker faktisk det vil være svært at finde - min pony er suuuuper sød, men jeg vil ikke have en urutineret part til hende, for jeg vil gerne have en der er på nogenlunde samme niveau som pony (LA/MB dressur, LA/MB spring), så jeg ved at det hun kan faktisk også holdes ved lige og evt. også forbedres i takt med at rytterne forbedres smiley
    Det kan som sagt lade sig gøre, men så kræver det i hvert fald du finder en part hvor du kan få ugentlig undervisning tænker jeg, om det så er af ejer eller af en underviser, ja det er jo så lidt forskelligt smiley

    Og der er jo ingen der siger at du ikke kan gå på rideskole i et stykke tid og herefter finde dig en part, så har du ligesom også fået opfrisket det mest basale inden smiley

    Desuden, så er der jo også rideskoler der har deciderede voksenhold smiley


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 208
    #6   14. aug 2022 Jeg stoppede med at ride som 15-16 årig, og genoptog det ca. 10 år senere - startede på voksenhold på en god rideskole, fik ret hurtigt en part ved siden af og købte så egen hest efter vel et års tid.
    Blev faktisk overrasket over, hvor meget jeg stadig kunne efter pausen - i hvert fald rent teknisk, der var liiiige nogle muskler, der trængte til lidt genoptræning... smiley

    Så nej, det er bestemt ikke for sent - men få koblet noget kvalificeret undervisning på fra starten, enten på en god rideskole eller undervisning på en egnet partshest.


  • #7   15. aug 2022 Hejza
    Jeg red fra jeg var ca. 18 til 35 holdt pause i 30 år og købt hest igen da jeg gik på pension, nu rider jeg military cnc100 tror jeg kan klare det ca. 5 år endnu smiley
    Så kom bare igang smiley


  • #8   19. aug 2022 Jeg holdte pause fra 17-21 og startede op med ca. 6 måneder på rideskole og derefter part, da jeg synes jeg fik mere ud af det smiley Nu egen hest igen

Kommentér på:
Er det for sent?

Annonce