Naboens hund - Kan man gøre noget? {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at få spat af naboens hund. Den er mildt sagt sindssygt. Det skal lige siges at det er en rottweiler, ikke fordi det rigtig har så meget med det at gøre.
Deres have er ikke hegnet ind, men de mener så at de har lært hunden, at den ikke må gå ud. Den er ude hele tiden. Den var også ude nytårsaften, hvor naboen ikke engang var hjemme.
I dag da hestene skulle lukkes ud går den ud mod vejen, den går så over vejen. Lige pludselig hører man et højt skrig fra en kat, og hvad kommer hunden med? En kat i munden.
Vi har selv tre katte, som vi elsker rigtig højt. Vores hund er 'desværre' så gode ved kattene, så de tror nok at alle hunde er søde. Men hunden har haft fat i vores ene hankat. Heldigvis er hans ene bagpote ødelagt, så hans ene negl stikker et stikke ud, så den flænsede han lige hunden med. Det skete heldigvis intet med vores kat.
Vores genbo havde en to katte som var kommet til dem, og vi tog den ene til os. Hun var ikke vant til mennesker, men hun blev en rigtig dejlig kat.
Hun blev lukket ud en lørdag, men kom ikke hjem. Vi ledte efter hende længe. Dagene gik og det var en uge siden hun blev lukket. Lige pludselig hører vi hende skrige foran døren. Det var hende, men hendes ene bagpote hang bare. Hun kom til dyrlæge og han tog røgten. Han kunne se at det var en hund der havde haft fat i hende. Da dyrlægen havde vækket hende gik hun i kramper og døde.
Vi spurgte så naboen om de havde set om deres hund havde haft fat i en kat. Det havde de og de forklarede hvordan den så ud. Og det var vores kat /:
Hunden kravler også under hegnet på folden, og det er kun 30 cm. over jorderen. Jeg er bange for at den gør hestene noget.
Genboen har også fået dræbt en masse høns pga. hunden. Jeg ser den også tit komme med hare.
Når man går forbi naboens hus kommer hunden løbene i mens den gøer. Det er ikke særlig fedt, at gå forbi for den stopper ikke. Og man står bare der og er ved at skide i bukserne.
Naboens børn må heller ikke røre hunden, fordi de er bange for den bider.
Så mit spørgsmål er, kan man gøre noget for at få den hund væk?
Det er sikkert noget volapyk jeg har skrevet, men jeg sidder og snotter, hoster og mine øjne løber konstant i vand xD
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Og ja man kan godt melde tind anonymt
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 62 Svar: 491
Hvis hunden bider et menneske, SKAL de aflive den om de vil eller ej, så vidt jeg har forstået ..
Men nu kan jeg se du også bor på sjælland, så kan jeg da blive bekymret, for min gamle kat, havde vi knap 1 år, så forsvandt han ..
jeg har haft efterlyst ham i aviser og hængt sedler op omkring det, men der er aldrig nogen der har henvendt sig /:
mar 2005
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.103
Vi har snakket med naboen, men de er ligeglade.
mar 2005
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.103
Pelle: Okay, tak
apr 2005
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Og at ejerne er SÅ ligeglade! Det er pisse farligt både for mennesker og dyr med sådan en vildtfarende hund. Vores heste gik et sted hvor der også var en åndsvag hund som synes det var sjovt at bide efter hestenes bagben når de gik på fold.....i sidste ende bliver det uhyre farligt for mennesker når hestene pr. instinkt sparker ud fordi de tror det igen er en dum køter! Det er bare til en dag hvor det er en lille pige der bliver ramt i hovedet! i stedet for hunden.
Derudover var jeg sprungen i luften af raseri hvis det var mine katte der (endda flere gange) var blevet bidt halvt i fordærv af sådan en hund.
Ved godt d måske er imod loven, men var det mig, så kunne den hund lige prøve på at sætte sine ben på min grund igen!!
Så må man jo have en "hundefælde" klar og aflevere den til et internat......
mar 2005
ANGEL_HORSES . - Det er ikke hundens skyld at menneskerne ikke kan finde ud af at overholde loven og opdrage den ordneligt
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Karina H: "Sjovt" du nævner det. Kendte faktisk en familie på et tidspunkt som havde verdens skønneste og mest velopdregne rottweiler. En dag bed den deres 4-årige datter i ansigtet....også helt uden grund. Hendes kind/mund var simpelthen flænset op :-S
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 167 Svar: 534
En rottweiler er ikke "skudt i hovedet" bare fordi den er en rottweiler. Problemet ligger i at rottweileren er en utroligt svær hund at opdrage på, og desværre er der mange af dem der har en der ikke magter det. Opdrager du rottweileren rigtigt er den en fortræffelig hund. Og det med at der er flere af dine kollegers hunde der er gået bananas, det er ikke kun rottweileren det kan ske for. Det kan også ske for enhver lille terrier eller gravhund.
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.482
Schæfere kan være nøjagtig lige så skudt i hovedet som Rottweilere kan.. Der er ingen forskel. Alle hunde KAN være skudt i hovedet - opdragelse gør en stor del, men ikke det hele. Ingen har 200 % - ej heller 100 % styr på sin hund, - lige som en hest aldrig kan være 100 % trafiksikker...
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.482
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 167 Svar: 534
Det der betyde noget, i mine øjne, er i princippet ikke hvor hårdt hunden bider eller hvor længe den holder fast. Det der er pointen er, at hunden i det hele taget bider. Hvis den bider et menneske skal den aflives. Færdig. For ja, har en hund bidt én gang, kan den finde på at gøre det igen. Om så det er en foxterrier eller den største, grummest udseende rottweiler.
Og noget der kan bringe mit pis i kog er når jeg, i forbindelse med at jeg siger "rottweiler", hører den dér "uuhah, den er jo så bidsk!" "det er da en dræberhund" og hvad ved jeg.
1: Det er ikke en dræberhund før den har dræbt nogen.
2: Rottweileren, eller andre store hunde, er ikke en døjt mere bidsk end andre hunderacer. Du kan *opdrage* den til at være bidsk, men af natur er den ikke værre end alle andre.
Og ja, jeg er et af de mennesker der kan finde på at klø en hund bag øret når jeg går forbi den ved supermarkedet, og den står i sin lænke ved døren. Hvorfor? Fordi jeg ikke er bange for hunden bare fordi den er stor og fremmed, og fordi mit eget liv med store hunde har lært mig at se/fornemme hvornår en hund er sikker eller ej.
En hest er lige så uforudsigelig og farlig som en hund, om ikke mere! Men får vi dem aflivet ligeså snart de har bidt én gang? Nej. Hvorfor? Fordi de ikke har spidse tænder? Spørg mig ikke, men det er latterligt at hunde skal have særbehandling "bare" fordi de er rovdyr.
Tak
apr 2005
Idag ejer min mor ham, og han er den mest stabile lille guld klump der findes, og min mor havde endda bestilt aflivning ved dyrlægen dengang, jeg havde ham
Men ja, hvad kan man sige.. Vælg med hjernen når man vælger hund, ikke med hjertet...
Naboens hund - Kan man gøre noget?