min historie: {{forumTopicSubject}}
har lavet lidt om i den :o)
hvad synes i ? kritik modtages gerne :o)
Sarah bobblede af raseri, da hun så den forskræmte pony der fór rundt på banen med det hvide ud af øjnene. Pisken fløj igennem luften igen, og ramte hestens bagpart, så den fløj hen til det næste spring, men stoppede højtaleren lød: "4, fejl, og diskvalifiseret for uacceptabel ridning. Rytter bedes hendvende sig til dommerbordet.." Rytteren hev og flåede i tøjlen, men hun hakkede sporene i siden på den stakkels hest igen og igen.
Sarah rejste sig hurtigt op fra det tørre brune græs, men hendes veninder som kendte hendes temprament, hvem hende tilbage. "er du sindssyg, du kan da ikke gå hen til hende!?" hviskede Sarahs bedste veninde Anna.
"jeg kan præcis hvad jeg vil!" råbte Sarah og marcherede hen til eqipagen som netop havde forlat banen. Alle folk var stille, og stirrede målløse på hesten og rytteren. Sarah nåede hen til dem, og gik direkte hen til rytteren, som stadig hev hesten i munden, imens hun råbte ad den.
"hvad fanden bilder du dig ind kvindemenneske!?" råbte Sarah, der var helt rød i hovedet af raseri.
"det er et levende væsen du sidder og torturerer!! nu hopper du STRAKS ned fra hesten, og jeg melder dig til dyreværnet!" Sarah grep rytterens pisk, og knækkede den midt over.
Rytteren blev stille, men hoppede så af, og gik i en cirkel rundt om Sarah.
"du skal ikke blande dig i hvad jeg laver med min hest" snerrede hun. "men hvis du tror du kan gøre det bedre selv, skal du starte det her møgkræ i den næste MB. Hvis du gennemfører er hesten din, den skal alligevel slagtes på fredag. Den kan ikke bruges til en skid. Spild af penge at have sådan en grim nytteløs hest! Men vis du ikke gennemfører, ænder den hest som hundemad!"
Sarah var målløs. Det var ikke den reaktion hun havde ventet. Men uden videre sagde hun ja.
hesten skulle væk fra sin rytter hurtigts muligt. Koste hvad det vil. Rytteren spyttede i jorden, og trampede op til dommerbordet.
folk rundt omkring, snakkede opmuntrende og bifaldende til Sarah.
Anna kom pludselig løbende. Rygtet om hvad der lige var sket, havde bredt ssig ud over det meste af stævnepladsen.
"jeg cykler hjem efter din ridehjelm!" råbte Anna som allerede var på vej hen mod cyklerne. Sarah og hendes forældre boede alligevel på nabogården.
Sarah begyndte at kigge nærmere på hesten. Hun startede ved hovedet. Det første hun langde mærke til, var at hovedtøjet var strammet så stramt som det kunne blive, og de var umuligt at få mast en fingernegl ind mellem næsebåndet, og næseryggen. Hun skyndte sig at løsne det, og så straks at der var dybe mærker. Det var tydeligvis ikke første gang. Hesten slappede med det samme mere af, da den mærkede at rytteren ville den det godt.
undskyld stavefejlene, men har ikke rettet den igennem endnu
jan 2007
Følger: 90 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 316 Svar: 2.119
feb 2006
Følger: 160 Følgere: 142 Heste: 2 Emner: 300 Svar: 3.012
fortsæt (:
aug 2007
Følger: 105 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 404
sep 2006
Følger: 204 Følgere: 181 Heste: 3 Emner: 307 Svar: 3.510
sep 2006
kan du forklare lidt nærmere hvad du mener med forvirrende
okt 2006
Følger: 73 Følgere: 67 Heste: 1 Emner: 44 Svar: 1.094
jan 2008
Følger: 54 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 688
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 54 Emner: 29 Svar: 218
aug 2006
Følger: 83 Følgere: 106 Heste: 7 Emner: 77 Svar: 553
jun 2007
Følger: 109 Følgere: 105 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 358
Vil høre mere...:)
aug 2006
Følger: 83 Følgere: 106 Heste: 7 Emner: 77 Svar: 553
okt 2006
dec 2007
Følger: 46 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 637
iijk stop nu !!
- jeg vil høre resten ! (:
hvornår kommer det ?
- undskyld men den er pisse go! (:
sep 2006
dec 2007
glæder mig xD
sep 2006
Hun trak hesten ind i ridehuset, som hun havde for sig selv, da de andre hellere ville være ude i solskinnet. Her tog hun sadel og hovedtøjet af.
Gjorden var strammet så meget, at den havde gnavet alt pelsen af. Hesten spændte op, og spjættede hver gang hun rørte den på kroppen, men slappede hurtigt af igen. Hun begyndt med langsomme bevægelser at røre hesten over hele kroppen. Hun lagde med det samme mærke til sporesår, piskemærker, og at hesten var tynd. "det er synd at ride på dig min ven, men jeg bliver nød til det den her ene gang. Ellers bliver du slagtet." Hun snakkede beroligende til hesten, og den slappede mere og mere af. Sarah, synes godt om hesten, og vidste, at den var noget specielt. Både på den måde den havde reageret overfor hende, og på den måde den reagerede nu, da hun rørte den.
Hun blev ved med at nusse med hesten, så den blev kendt med hende. Først da hesten stod helt roligt, begyndte hun at gå lidt væk. Først kiggede hesten forbavset på hende, men kom så hen til hende. Først nu så Sarah at der stod en dame ovre ved ridehusdøren. "krikken hedder Fallenhøjs Fakira, du skal ride om 1 time. Bare så du ved det, det der hjælper ikke på det grimme dyr!" sagde damen, og gik sin vej. Hun smækkede døren hårdt efter sig, så Fakira fór sammen. "din stakkel, at du har været sammen med hende." sagde Sarah stille til hesten. Hun roede Fakira ned igen, og begyndte at gå. Den fulgte lydigt efter hende. Sarah gik hen til sadlen, og gik langsomt hen til Fakira med den. Hun fløj tilbage med det hvide vendt ud af øjnene. Sarah lagde sadlen ned igen, og gik hen til hesten. Hun strøg den over halsen, og snakkede roligt til hende igen. Hun begyndte langsomt at gå hen imod sadlen. skridt for skridt. Fakira fulgte prustende med. Hun gik helt hen til sadlen, og lagde hånden på den. Fakira tøvede, men gik så hen og snusede til den. Den intreserede hende ikke yderligere, og hun rettede igen sin opmærksomhed mod Sarah, som tog sadlen, og lagde den på ryggen af Fakira. Fakira gik nogle skridt baglængs, men stoppede igen, da Sarah sagde "stop" Sarah, fik hovedtøjet på uden problemer, begyndte at trække rundt med Fakira. Efter to runder i ridehuset, kom Anna ind ad døren, med Sarahs ridehjelm. "stakkels hest!" udbrød Anna da hun så hvilken tilstand den var i. Sarah gik hen til en skammel, og satte sig roligt op. Fakira tog sig ikke af det.
Hun fulgte Sarahs mindste signaler, og var simpelthen en drømmehest at ride på. Hun satte i trav og galop uden problemer.
tre kvarter senere, følte sarah at hun var klar til at ride ud. Der var ca.. 10 minutter til hun skulle på banen.
Da hun kom ud, var fakira lidt urolig, men hidsiede sig ned igen, af Sarahs blide stemme.
Hun lod hesten skridte ind på opvarmningsbanen, og satte i galop. Fakira fløj frem, i den mest fantastiske galop, Sarah nogen gang har følt.
Hun drejede Fakira ind mod en lodret der var sat på til opvarming. Fakira vendte ørene mod sprringet, øgede sin skridtlængde, og fløj over. Det virkede som om hun nød det, når det var en ordentlig rytter der sad på ryggen af hende. Sarah mærkede med det samme at Fakira havde en fantastisk springteknik.
højtaleren lød pludselig: "vi åbner nu en klasse MB, og banen er åben for ryttere til fods. Sarah hoppede af, og rakte Fakiras tøjler til Anna, men hun fløj tilbage, da hun så at det ikke var Sarah der holdt hende, hun stejlede, og gik ned i knæ. Sarah tog hurtigt fat i tøjlerne igen, og Fakira slappede af.
"hvad gør du så nu?" spurgte Anna nervøst. "jeg lader hende stå og græsse lige her til jeg er færdig." Fakira kunne ikke modstå tilbuddet om alt græsset, og gav sig hurtigt til at æde af det, selvom det var brunt.
Sarah gik ind på banen. Vendingerne var store, men springene var farlige. Hun vidste ikke hvad Fakira ville sige til det. Da Sarah kom tilbage til Fakira, Blev hun pludselig overbevist om, at de sagtens kunne klare det sammen. De store runde sorte tillidsfulde øjne der stirrede tilbage på hende, gav hende en ny kraft. Den lysebrune pels og den sorte man, der skinnede smukt mod solen, gav hende lyst til at redde den dejlige hest, der så tillidsfuldt, havde fulgt alle hendes signaler.
Hun satte sig op, og Fakira skridtede energisk frem.
Der var nu tre ryttere der havde redet banen, der var en der havde revet en bom ned, men de andre var fejlfri.
"og næste rytter vi skal se på banen er.. sarah Langgård på Fallenhøjs Fakira dette er en ekstra spændende runde, da rytteren rider om hestens liv. Held og lykke!"
Sarah red ind. Fakira trippede ivrigt rundt under hende. Hun satte i galop, og styrede mod det første spring. fakira kiggede ikke engang, og fløj lige over. Det næste spring, var en okser, der så meget skræmmende ud, da der var sat træer ude i siderne. Fakira tøvede, men Sarah sagde: "rolig tøs, kom nu, du kan godt! det ved jeg!" og Fakira kom frem igen, med fornyet energi. Også denne fløj de flot over. De kom fejlfrit over alle de næste spring, og de manglede kun nu det sidste. Fakira galoperede hen imod springet. Sarah kunne mærke at afstanden ikke passede, og pressede Fakira mere frem. Men Fakira satte alt for tidligt af, og strejfede bommen med bagbenene. Sarahs hjerte sad oppe i halsen på hende, og hun turde ikke kigge bagud, for at se om den blev siddende. Hun tog mod til sig, og kiggede. Bommen sad der endnu!
der kom et usedvanlig stort jubeludbrud, og alle råbte og skreg som gale, for at hesten var reddet! og det blev en SUPER flot 0 runde for hest og rytter! de vandt ikke kun en roset, men hele hestens liv nu! tillykke!"
jan 2008
Følger: 54 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 688
okt 2006
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 199 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.523
sep 2006
okt 2006
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 199 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.523
dec 2007
hvis den er slut vil vi ha en 2'er !! xD
shit duu er go til at skrive :b
sep 2006
men synes i jeg skal fortsætte på den her? eller er den slut ?
sep 2006
dec 2007
sep 2006
men tak for alle de fine ord ^^
dec 2007
venter spændt (:
min historie: