hmm tænker lidt. {{forumTopicSubject}}
Der er mange der dømmer og skriver ting, det lyder som om de ved hvad de taler om, men når man så kigger på profilen, og deres heste, kan man se, at det hele bare er en løgn.
et lille eksembelt, en skriver meget herinde og er altid uenig med mig, det er da okay, men hun beskriver sine heste som værende trænet inden for det bedste af det bedste, når jeg så kigger på billeder m.m, ser jeg heste med næsen oppe, og meget sænket ryg, hvis det er horse man ship træning,, så vil jeg hellere være fri.
bruger selv lidt fra monty, men ikke så meget, kun det jeg føler er rigtigt.
nå ja, undskyld mit sure indlæg, er vist lidt træt
Anita W
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.027
Anita W
dec 2004
Anita W
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 58 Svar: 441
-Og man har i øvrigt lov til at have lidt sure opstød en gang imellem
Nu ved jeg godt at jeg lyder meget dømmene, og på forhånd vil jeg sige at det er ikke sådan ment..
Men jeg synes bare ofte jeg ser folk som rider enten bidløst eller bare træner horsemanship føler sig lidt hævet over andre - der er i hvert fald sådan jeg tolker nogle af de kommentarer osv som de kommer med.
Jeg kan godt se princippet i horsemanship og har DYB respekt for dem der magter det (praktiserer selv kun meget meget lidt af det, da jeg ærlig talt ikke har den store viden om det og heller ikke har gjort nogen indsats for det).. Og bidløst? -Jo det kan jeg da godt se princippet i.. men mange af dem man snakker med, eller ser indlød hvor de har skrevet, føler man sig sgu næsten som heste mishandler, fordi man rider med bid, saddel, sporer mv.
Men uanset om det er folk der udøver horsemanship, rider bidløst, rider med fuld modering som består af kandar, sporer, pisk osv osv så er der ikke noget værre end at føre en samtale med nogen som føler sig hævet over andre og synes at vide så meget mere end andre mennesker, når man tydeligt kan se
at de ikke aner hvad de snakker om
-Har jeg ikke nogen viden om det, lader jeg være med at udtale mig eller også så fortæller jeg det som jeg TROR det er og giver dutryk for min mangel på viden
dec 2004
Anita W
jun 2005
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 149 Svar: 2.936
dec 2004
Anita W
maj 2007
-Og de fleste er jo ikke særlig gamle?
-Ja jeg er 19 år, men ærlig talt... jeg ved da langt fra altting! Det erkender jeg blankt og det irriterer mig , ligesom anita at nogle folk pludselig tror vi kan og ved det hele..
jan 2008
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 1.320
har haft hest i 10 år ?
dec 2004
Jeg ved heller ikke alting, og godt for det
og du har ret i det med stævner, men må ikke ride uden bid, så jeg tror at alle ryttere skal lære at bruge biddet på den rigtige måde og det betyder ikkke, at tøjlen skal være løs, så gør det ondt når man tager fat igen.
m.h.t horseman ship, tror jeg mange har misforstået beskeden, Monty siger man skal være leder, men det fatter mange ikke i DK. jeg bryder mig ikke om alle hans metoder, men nogle er okay.
og ja Camilla, vi skal ikke dømmes for at ride med bid, det er nødvendigt for at starte stævner, og sådan er det..
Anita W
maj 2007
MAN ER ALDRIG FOR GAMMEL TIL AT LÆRE!
-Og i øvrigt kommer man aldrig til at vide altting!
-Det er bare ærgerligt at man ikke kan diskutere og føre en samtale med nogen, uden at de tror de ved det hele
hmm tænker lidt.