{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
354 visninger | Oprettet:

når hesten skal ud på folden..!? {{forumTopicSubject}}

*ved ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften*
*læs venligst hele teksten*

jeg har jo fået min skønne hest hjem.
hun går på døgn fold MEN...
når hun skal ud på folden er hun sipelhen så fryglig ivrig og det redsultere i jeg altid kommer hjem med sår og huller i min hænder + en masse par hansker er der slipet hul på. og at min dårlige arm (albueledet har været brækket og det e rikke gruet ornigt sammen) går helt af led.

og nu er jeg ret stærk nomalt men jeg kan siplehen ikke holde hende. også selv om jeg har mad i hånden.

MEN.. nu er mit spørgsmål er det for egoistisk og uansvarligt at lade hesten selv løbe ned til folden?

det har jeg ladet hende gøre et par gange og hun løber altid dened og venter til jeg åbner ledet også går hun ind uden probelmer. jeg går selvfølig bag ved hende når hun løber ned til den.

hun prøver ALDIG på noget balade.
når hun bare løber derned selv.

problemet er at jeg kan sipelhen ikke have hende hvis jeg kun kan trække hende derned for jeg mister modet til hende pluds at jeg er helt smadert når jeg kommer hjem og mit albue led brækkede for 2 år siden pga. et styrt. og det gør virkeligt så ondt så det er helt ubeskrivligt.

OBS: DER SKAL IKKE STARTES EN DISKOSION ELLER KOMME DUMME KOMENTARE MEN I SKAL BLOT SIGE JES MENING.

ps. nu kom det til at lyde til jeg har haft hende i lang tid men det har jeg ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når hesten skal ud på folden..!?
  • #2   22. mar 2008 Jeg syntes du skal tage fat i hende og fortælle hende at hun skal gå pænt ved siden af dig. Også selvom hun gerne vil på fold. Hun kan løbe lige så tosset hun vil når hun kommer der ud. Tag evt en pisk med til at vifte op foran hendes hovede når hun vil gå foran dig...

    Ellers bliver det for farligt når hun finder ud af hun bare kan løbe fra dig som det passer hende


  • #3   22. mar 2008 jeg syned du måske skal lære hende at gå ordentligt uden at det er undervejs ned til folden ;o))
    er det på offentlig vej eller hvordan mener de med blot at lade hende løbe ?
    Jeg har i mange år selv ladet min oldenborg gå ud af boksen og ned gennem staldgangen fordi hun simpelthen hoppede fra side til side og var bange for alting så det var med livet som indsats....men jeg ved nu at jeg bare skulle have taget mig sammen og vist hende hvordan hun skulle opføre sig fra starten istedet for at se det som min egen fiasko...


  • #4   22. mar 2008 det lyder som en fornuftig ide, men det er dumt at lade hende vinde. Jeg synes du skal lære hende at hun altså skal gå ordentligt smiley

  • #5   22. mar 2008 hej,, nej jeg ville ikke lade den løbe selv for så lærer den ikke at blive trukket med. jeg ville lægge en hingstekæde på og så lære den hvem der bestemmer det kan godt være at det lyder voldsomt at rykke en gang men de lærer meget hurtigt af det..

  • #6   22. mar 2008 det kunne du evt. gøre ved at når du trækker hende ned til folden, så med det samme hun begynder at hive i dig, så vender du om, og går tilbage til boksen. Når hun er roet ned, går du igen ned til folden, og så snart hun hiver, vender du om igen. Så hun ved, at hun kun kommer ud hvis hun går pænt :o)

  • #7   22. mar 2008 Har du prøvet at trække hende ned på folden med hovedtøj på, eller med en masse godbidder? smiley

    Og hvad gør du når hun trækker, trækker du så bare igen? Eller prøver du at snorre hende rundt eller noget i den retning? smiley


  • #8   22. mar 2008 alså hun er meget sød når man henter hende og går tur med hende osv.

    men den vej hun skal ned til folden på er der hegn på begge sider dvs. hun kan ikke gå andre veje.

    og jeg lader nomalt aldrig en hest vinde på nogen måde. men jeg kan bare ikke holde til jeg skal gå hjem vejr dag at tage panodiler fordi jeg har så mange smerter i min albue af at hun tonser mig igennem.

    og nej pisk dur ikke vejr fald ikke ind til vidre da hun åbenbart har haft dårlig oplevelser med sådan en.




  • #9   22. mar 2008 altså min nabo hun åbner bare for boksdørene og så smutter hestene ud på fold, og så lukker hun ledet.. men der er ogs hegn hele vejen, så de ikke kan stikke af(just in case)
    og min paw og plette løber ogs altid selv, kan så ikke med min sputte, da han løber væk, og tyra tør jeg bare ikke med.. men hvis du selv stoler på at det er en god idé, then go for it smiley


  • #10   22. mar 2008 prøv med en hingstekæde som maria siger.

  • #11   22. mar 2008 Synes du skal gøre det du har det bedst med. Hvis du har det godt med at lade den selv rende derned, så sæt noget snor for, så den ikke løber ud, men hvis du har det bedre med at trække den, så er der nok ikke andet for end at bare træne det med den, at den skal vente på dig smiley

  • #12   22. mar 2008 jeg ville tage en hård hand i grimen, og albuem på halsen. hver gang hun så meget som gør antræk til at trække lidt bøjer du albuen og derved presser hendes hovede ind mod dig og så kan hun ikke løbe. det er ikke videre behageligt for hende når det sker, men hun lærer det sikkert.

  • #13   22. mar 2008 håber mit volapyk blev forstået.

    simpelthen bare HELE tiden våge over hende,.


  • #14   22. mar 2008 ej hvor træls for jer smiley

    altså jeg ville nok tage hårdt i grimen og når hun så ligger an til at ville løbe så sætter man albuen ind i siden af halsen og drejer hovedet ind mod dig selv.
    du kan også prøve at gøre det at så snart hun begynder at gå hurtigere får du hende til at bakke og så bakker i nogle skridt så prøver i at gå frem igen og når hun så prøver at løbe igen så bakker i igen og sådan bliver i ved indtil hun ikke løber mere


  • #15   22. mar 2008 Du skriver at du ikke har haft hende så længe? Måske det så bliver bedre med tiden. Få en stærk person, der ikke er bange for heste til at hjælpe dig, hvis du kender en. Jo flere gange hun slipper fra dig jo sjovere bliver det for hende... Har du prøvet at bakke hende til folden?

  • #16   22. mar 2008 du må endelig sige til hvis du har brug for en til at hjælpe smiley

  • #17   22. mar 2008 Anli: det vil jeg da prøve smiley

    Jeanette: det vil ejg da også lige forsøge det med at bakke hende.

    det hjælper virkelig ikke at man er stæke personer om det, vi har prøvet 3 personer og der kan hun stadig..


    pelle: tak, kan godt se nu at det ikke er så smart :s

    bubbi: det er rigtig træls ja, for det er det eneste der ikke er godt ellers er hun jo bare en super hest. det er umuligt at få hende til at stoppe osv. jeg kan ingen gang vende hende om også prøve igen det er umuligt fordi hun er så stærk.

    jep skal nok sige til hvis jeg har brug for en hjælper smiley


  • #18   22. mar 2008 til alle: 1000 tak fordi i skrev og kom med gode råd.. var lige ved at tænke det kunne være ligemeget at oprette det inlæg, men jeg har da virkelig fået gode råd som for alvor skal prøves af.

Kommentér på:
når hesten skal ud på folden..!?

Annonce