{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
24.006 visninger | Oprettet:

Selvmord {{forumTopicSubject}}

Har nu søgt på google og fået svar på en del spørgsmål, men mangler stadig nogle, og tænker at jeg ville prøve lykken herinde.

Hvor lang tid går der inden man dør via hængning?
Er hængning en smertefuld død?
Hvor lang tid går der før man dør af gas? Her tales der om benzin.
Hvordan påvirkes ens hjerne af det i tiden man bliver gasset?
Er det en smertefuld død?

På forhånd tak.
Skal bruges til en opgave.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvmord
  • #1   19. apr 2008 man dør hurtigt ved hængning (nogen gange taber man hovedet). jeg tror ikke det er smertwefuldt når det går så hurtigt .....

• #2   19. apr 2008 er ikke sikker på at det går særlig hurtigt ved hængning, det tager da nok et par minutter i hvert fald, for du bliver jo kvalt...og tror bestemt det er ret så smertefuldt...
    Tror problemet med at fortælle blandt andet hvor lang tid der går og hvor smertefuldt det er, er fordi der ikke er nogen vellykkede selvmordere der er her til at fortælle om det smiley
    Det med gassen er ikke nogen smertefuld død, hvor længe det tager er jeg ikke sikker på, men det er noget med at gassen til sidst får dit hjerte til bare at holde op med at slå.. tror det er fordi alt ilten du normalt indånder bliver skiftet ud med gas, og der er jo ilt i vores blod og vores hjerne har brug for ilt.. så hvordan det mere sker aner jeg ikke udover at du på et tidspunkt er død

• #3   19. apr 2008 Om det er smertefuldt kan man vel næppe sige uden at have prøvet det (og så er det jo svært at fortælle om;o))

Ved "korrekt" hængning brækker nakken så de faktisk er det og ikke kvælning man dør af som man ellers skulle tro, så det må siges at gå hurtigt.

Gas ved jeg intet brugbart om

• #4   19. apr 2008 ved en hængning i gammel dage hvert fald da bandte de rebet om halsén og lod den sådan gå op bag øret så når de trak lemmen væk under dem så gav det sådan et ryk at nakken knækkede og man døde med det samme.

• #5   19. apr 2008 Camilla -såfremt gas virker som du formoder, er det jo død ved kvælning, og det har du jo selv konkluderet må være smertefuldt;o)

• #6   19. apr 2008 Okay. Meget brugbart smiley
    Jeg stiller stadig nogle spørgsmål omkring det med gasningen. Man indånder det og pludselig er man død- eller mærker man at livet forsvinder mere og mere?

*Rigtigt nok kan I eller andre ikke sige det 100%, men mange ved alligevel en del om det. Har bare ikke rigtigt kunnet finde noget om disse to emner*

• #7   19. apr 2008 Prøv måske at søge på dødstraf i USA (sikkert osse andre steder) hvis ikke du har gjort det.

De har jo brugt gas i en årrække (og gør det vidst stadig i nogen stater), så mon ikke der kan findes oplysninger der?

Jeg ved ikke hvilken gas-type der bruges, men ved at nogen gastyper lammer hele - eller dele af ´nervesystemet, så måske det er sådan noget man bruger?
    -ja jeg ved det ikke. Men umiddelbart skulle man jo tro at der var en grund til man går fra det nogen steder ifm dødsstraf, når nu man bestræber sig på at gøre det "så humant som muligt"

• #8   19. apr 2008 gasning er det samme som når man dør af røgforgiftning.

Kroppen skal bruge ilt, når man indånder gas eller røg, er der ikke meget ilt i luften, så nedsætter kroppen ALT unødig forbrug af ilt, hvilket betyder man besvimer, og sover stille ind

• #9   19. apr 2008 Michelle W
    De bruger nervegas, det kan man ikke få fat i til selvmord, der bruger man for det meste udslippet fra en udstødning

• #10   19. apr 2008 <i> kender ikke svaret på nogle af spørgsmålene, men vil heller ikke vide dem!...</i>

• #11   19. apr 2008 Søgård: Tak for svar. Så det er den mindst smertefulde og mest humane måde at begå selvmord ved at gasse sig selv?

• #12   19. apr 2008 Jeg mener man går i kramper lige inden man dør, men er ikke helt sikker

• #13   19. apr 2008 Stald søgård -se det vidste jeg netop ikke, men så blev jeg så meget klogere (er ikke lige så velbevandret i selvmordsverdenen *G*)

I øvrigt vil jeg tilføje til hængning. Når det gøres korrekt, er det jo at nakken brækker osv.
    MEN nu er det nok de færreste almindelige danskere som har helt styr på hvordan det skal gøres. Altså hvilken løkke, hvor stramt, faldet osv, så mon ikke nogen ender med kvælning i stedet for:o/

• #14   19. apr 2008 Søgård: Okay. Det er jo ikke helt smertefrit smiley
    Michelle: Rigtigt nok smiley

• #15   19. apr 2008 Mht at gasse sig ihjel (du tænker sikkert osen fra biler?) så skulle det være umuligt med de nye biler. Men der imod med en tændt grill indenfor kan det lade sig gøre. Det der sker er at kulilten binder sig ca. 250 gange bedre end ilt til de røde blodlegemer og reducerer derfor blodets evne
    til at transportere ilt i kroppen. Kulilten blokerer for
    iltoptagelsen i kroppens celler. Derfor er selv meget
    små mængder kulilte farlige, og der er en betydelig
    helbredsrisiko ved fortsat indånding af selv små
    koncentrationer. Kulilten ophobes i kroppen, så længe
    man opholder sig i kulilteholdige omgivelser.

Tegn på kulilteforgiftning:
    • Kraftig hovedpine
    • Kvalme
    • Svimmelhed
    • Sløvhed
    • Bevidstløshed

• #16   19. apr 2008 DarkAngel: Ja jeg tænker på osen fra bilerne- egentlig fordi jeg engang så i en politi-serie at der var sket et mord (muligvis var det selvmord) hvor ofret var dræbt ved at være spærret inde i en tændt bil hvor der var sat en slange fra udstødning og ind i bilen.

• #17   19. apr 2008 Det var faktisk yderst sjældent at en hængning var vellykket i gamle dage, de fleste af gangene hang folk bare og spjættede i rebene mens de blev kvalt langsomt...

Har en veninde hvis xkæreste tog livet af sig selv på den måde...

• #18   19. apr 2008 De nye biler har en katalysator på som gør at der ikke skulle blive udskilt så mange giftige gasser = Det er svært at tage livet af sig selv på den måde.

• #19   19. apr 2008 Hvis man hænger sig selv, altså selv har fat i torvet, så besvimer man - og når ikke at dø, fordi torvet jo så ikke er stramt helt til det sidste smiley

//Har jeg fået af vide af noget (;

• #20   19. apr 2008 Hvor lang tid går der inden man dør via hængning? jeg vil skyde på det ommer an på personen og hvordan man bliver hængt

Er hængning en smertefuld død? Ja, hvordan ville du selv have det hvis du fik et stykke reb/snor/what ever trykket og trykket ind imod din hals?

Hvor lang tid går der før man dør af gas? Her tales der om benzin. - hvis du mener kulinteforgifting, mener jeg at der ikke går særlig lang tid

Hvordan påvirkes ens hjerne af det i tiden man bliver gasset? Ja det slår hjernecelelr ihjel

Er det en smertefuld død? Jeg tror det kommer an på om man er vågen eller sorger..

• #21   19. apr 2008 HÆNGNING

det er nogen der er heldige og knapt så uheldige
    nogen dør med det samme andre kan godt hængei 5-20 sekunder
    (har selv haft om det)

• #22   19. apr 2008 Hvor lang tid går der inden man dør via hængning?
    Hængning er jo kvælning! Så det tager vel 2-3 min?

Er hængning en smertefuld død?
    Ja det vil jeg sige da man bliver kvalt og det er vis ikke helt rart! + at der er en masse sener i ens nakke der kan knække.

De andre ved jeg sgu ikke lige med

• #23   19. apr 2008 hmmm . Jeg undre mig over , hvad du skal bruge den information til?!

• #24   19. apr 2008 Btw med hensyn til gasning NEJ det er ikke smertefuldt i det du bliver bevistløs pga du ikke får ilt

TJ.: "Ja det slår hjernecelelr ihjel" - Nej det gør da ej, det der sker er at kulilten binder sig bedre end ilt til de røde blodlegemer og reducerer derfor blodets evne
    til at transportere ilt i kroppen.

• #25   19. apr 2008 Det skulle være så skrækkeligt når man finder en hængt ;/
    En jeg kender skulle "bedømme" om det var ham, som de troede det var, da det skete i min by. ;/ - Skrækkeligt.

Mht. dine spørgsmål, har du hvis fået svar smiley

• #26   19. apr 2008 Nathali -det står der. En skoleopgave. Det er vidst ikke et ualmindeligt valg af emne blandt yngre piger;o)

• #27   19. apr 2008 DarkAngel . - Link tak! kulitle er IKKE godt for kroppen

• #28   20. apr 2008 TJ: (link fjernet) Side 4!

• #29   20. apr 2008 TJ: Ja kulilte er ikke godt for kroppen, MEN igen, du skrev:
    "Ja det slår hjernecelelr ihjel"

Hvortil jeg svarede - Nej det gør da ej, det der sker er at kulilten binder sig bedre end ilt til de røde blodlegemer og reducerer derfor blodets evne til at transportere ilt i kroppen.

Kommentér på:
Selvmord

Annonce