{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

en lille men sand historie {{forumTopicSubject}}

Skrevet: 30-04-2008 22:23:22 Slet hele emnet

På internettet findes der et forum der hedder Kattegalleri.dk hvor en masse katteintresserede mennesker mødes og taler om alt mellem himmel og jord, men især om katte. Faktisk er der 12628 registrerede bruger pr 30/4 2008.

Det er et forum hvor opdrættere, almindelige katteejere og kommende katteejere m.fl. hjælper hinanden med alt vedr. kattenes trivsel og sundhed. Nå ja holdninger til løse katte og diverse andre ting fyger da også gennem kablerne indimellem.

Der bliver diskuteret, mænd og koner, politik, dagens nyheder og udvekslet grin og indimellem tåre.

Hvad jeg som ny på Kattegalleri.dk nok ikke havde forventet var at der også vil opstå intriger som resulterede i personforfølgelse og krænkelser af brugernes ytringsfrihed,

Et udmærket forum præges i disse dage af interne stridighede hvor hjælpeadministratoerne opfører sig som så enevældige konger.

Hvor virkelighedens spindoctore ikke kan andet end at måbe, skulle de få nys om den lobbyisme der finder sted på kattegalleri.dk. Brugere kontaktes, der smedes rænker, der fremprovokeres reaktioner, så de to omtalte hjælpeadministratorene i bedste amerikanske stil kan iliminere de brugere de ikke ønsker på Kattegalleri.dk. Der fyger rundt med ved karantæne til brugerne og de særlige uønskede de udelukkes for bestandigt.

De brugere der stillede undrende spørgsmål om hvorfor, andre bruge har fået karantæne ja de fik samme tur. De to hjælpeadministatore forstår at skumme fløden og lappe den i sig.

Hvad de to hjælpeadministratore sikkert ikke havde forudset var at der på Kattegalleri.dk rejste sig et oprør fra brugere der ikke ville finde sig i at deres ytringsfrihed blev krænket.

Dette fik blot Kattegalleriets øverste administrator til at udsende en erklæring om at det ikke var acceptabelt at stille spørgsmål til hjælpeadministatorenes handlinger og såfremt man gjorde dette ville brugeren få karantæne og tråden slettet.

Der har siden hersket borgerkrigsstemning inde på Kattegalleriet, brugeres tråde slettes, brugere får karantæne. Brugere der har været der med deres ekspertise gennem flere år er smidt permanent ud fra Kattegalleri.dk. Ingen af de brugere der er blevet udelukket har kunne klage over deres udsmidning, da sådanne klager ikke behandles på Kattegalleri.dk her hersker enevældet endnu.

Som I Chile forsvinder folk uden ord, og spørges der til dem forsvinder spørgeren - eller spørgerens tråd.

Der gives nemlig ingen forklaring på Kattegalleri.dk. Administrator har talt!

De to medadministatore har kronede dage for de eliminere den ene "modstander" efter den anden - de har jo fået carte blanch fra adminstrator.

Administrator og de to medadministratore forudså dog næppe at der ville opstå protesttråde og protestsange, sågar anekdoter og "hjemlige" fortællinger der spreder det cencurede budskab.

Jeg sidder så i mit ufrivillige eksil og glædes over at folk er parate til at kæmpe for egne og andres ret til at komme til orde. Hvor budskabet kommer ud trods forbud eller er netop pga forbudet. Selv fredelige katteejere acceptere ikke at friheden til at skrive åbent og ærligt er tages fra dem. Hvor betalendebrugere ikke lader sig diktere hvad der kan og ikke kan diskuteres på et forum de føler er deres.

Hvad gør det så at jeg kun kan følge slages gang fra sidelinie sålænge der kæmpes er der håb - håb om at ytringsfriheden genindføres på kattegalleri.dk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en lille men sand historie
Kommentér på:
en lille men sand historie

Annonce