{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

matematik hjælp ;) {{forumTopicSubject}}

jeg er bare ved at blive idiot af de her opgaver, er ikke sikker på jeg forstår dem ..
- En broklap der er 25m lang, drejes ved oplukningen 70grader. hvor højt løftes det yderste punkt på klappen ?

- Snoren til en drage står i en vinkel på 57grader i forhold til vandret. hvorhøjt er dragen oppe når snoren er 450m lang ?

- håber nogen vil hjælpe .. og ikke kun svarene men udregninger smiley - eller bare udregninger /formler , det er vidst noget med sinus og cosinus ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  matematik hjælp ;)
  • #1   14. sep 2008 du skal gå ind og bruge formlerne cos, sin og tan smiley men kan desværre ikke lige huske hvordan de lyder, men du kan finde det på nette smiley

• #2   14. sep 2008 Giver K. Rokholm . ret - sin/cos/tan i en retvinklet trekant

Tegn det - hjælper helt vildt meget*S*

• #3   14. sep 2008 mange tak .. jamen har prøvet på at tegne det men forstår det ikke helt altså ..
    det jeg egentlig er i tvivl om er hvordan tegningen ser ud for formlerne kan jeg sagtens bruge så smiley
    hvis :
    B

A C

A-C altså linjestykket b - er det så de 25m i den første ?
    de 70grader er det så ved a eller c ? og er c 90 grader ? altså retvinklet ?

og den anden :
    B

A C

de 57grader er det fra a eller c ? og 450m er det igen linje b eller er det linje c ?

arg jeg føler mig dum smiley

Kommentér på:
matematik hjælp ;)

Annonce