{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
390 visninger | Oprettet:

ang. dækken {{forumTopicSubject}}

jeg skal for første gang i mit liv, klippe min hest.
da jeg købte hende fik jeg et dækken med, hvordan ser man hvor mange gram der er det dækken?
hun har alle andre år jeg har haft hende gået uden dækken unden problemer. men min underviser anbefalede at jeg klippede hende(jagtklipning).
kan man så "nøjes" med et overgangsdækken eller skal jeg ud og invister i et vinter også? og hvor meget ska det evt være på?
hun har vinter pels nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang. dækken
  • #1   2. okt 2008 på forhånd tak
    - Helle

• #2   2. okt 2008 Jeg ville nok tage ud at købe et nyt vinter dækken. Jeg tror ikke det er nok med den overgangs dækken.

Athene går med et 150 - 200 grams dækken nu, og hun er ikke klippet (:

• #5   2. okt 2008 hvis den skal have en jagt-klipning (alt af undtagen på ben og i sadellejet) så vil jeg anbefale et 300g. udedækken og et 280-300g stalddækken. og et ulddækken når den er for svedig til at lægge vinterdækkenet/stalddækkenet på, efter træning, samt et lændedækken når du varmer op og skridter af... og så smide den gamle ud... det er vigtigt at have noget ordenligt.

held og lykke med det...

• #6   2. okt 2008 så vil jeg ud at finde et godt varmt dækken til hende.
    Men det dækken jeg har, hvordan finder jeg ud af hvor mange gram det er på?

• #7   2. okt 2008 *La Dolce Vita*
    jeg skal ikke havde et stald dækken, da den står i en lade, hvor det er lige så koldt inden som udendørs smiley
    Jeg har et fleecdækken til at ride med, som jeg også smider på hende hvis hun sveder eller er våd? er det nok eller skal det være uld? så vil jeg smide det gamle dækken ud, og få købt nogle nye smiley

• #8   2. okt 2008 Helle, min står også i en stald hvor der er lige koldt ude som inde, jeg har købt et vandtæt udedækken, og et stalddækken til når hun er inde... sidste år havde jeg to udedækkener til hende, så jeg kunne skifte, så de kunne nå at tørre inden hun fik den på igen, så hun ikke skulle have en klam/fugtig dækken på... eneste grund til at jeg i år har valgt stalddækken til når hun er inde, er for at spare penge...

jeg plejer gerne at sige fleece er til uklippede heste, mens uld er til klippede heste, uld er jo varmere end fleece, men har samme egenskaber (de transporterer fugten væk fra hesten)

mht. at se hvor mange gram der er i dit nuværende dækken, så burde der være en lille flip i dit dækken hvorpå der står str, temperaturer den kan vaskes i, og hvor mange g. fyld der er i den... ligesom vaskeanvisninger i vores tøj... de plejer at sidde i bringeudskæringen...

• #9   2. okt 2008 ´Lige nu går min med 200 g.
    Jeg er så heldig at have en hest der intet pels får(ulempe da hun kun er 2), men hun skal ikke klippe. Til vinter får hun 490 g på

• #10   2. okt 2008 *La Dolce Vita*
    så må jeg vist på det store dækken indkøb smiley hun skal jo havde det bedste.
    så vil jeg lige undersøge igen hvad mit dækken er smiley så jeg har en ide om hvad hun har gået med før smiley

Emilie og Zinfandel
    du har ikke rigtig et andet valg så smiley
    jeg syntes bare det lyder af meget med 490 g? men det er nok bare mig, da det først er i år jeg er begyndt at undersøge det med dækner smiley

Kommentér på:
ang. dækken

Annonce