{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

Killingerne dør fra mig :( {{forumTopicSubject}}

Natten mellem den 1/2 oktober fik vores (ret unge) Main coon killinger.

7 stks, men den ene var død ved fødslen.

Deretfer tog min mor, far og bror til tyskland så min mormor og jeg er selv hjemme med killingerne - imorgen var den ene død, senere døde (den jeg havde fået) en anden en, og nu er der så 4 tilbage

De to sorte er store, tykke og aktive, men den grå der er tilbage ligger og sover hele tiden, kan ikke die ordentligt og er sindsygt kold, det er den ene plettede nu begyndt på smiley

Så imorgen er de to nok også væk smiley

Vi har varmet dem i tæpper, søgt efter modermælkserstatning, varmet dem igen, stilt dem i et varmt rum, lagt dem til dievordene flere gange, men de bliver bare svagere og svagere..

Æv hvor er jeg trist til mode.. skulle lige ud med det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killingerne dør fra mig :(
  • #1   4. okt 2008 Imorgen var den ene død = i morges ---

• #2   4. okt 2008 Skynd dig dog til dyrlægen :o)

• #3   4. okt 2008 Ja som swoop siger, kør til dyrlægen?

• #4   4. okt 2008 Har snakket med dem og de kan intet gøre, fordi moren er så ung selv er de alle en gang "skravl", ligesom sidst hun fik killinger hang maven ud af den ene ved fødslen.. Hun var ellers på p-piller for de er jo slet ikke "ordentlige" og for at det her ikke skulle ske, men hun må jo have hostet dem op igen

• #5   4. okt 2008 *Theis: som overstående, kan dyrlægen intet gøre

• #6   4. okt 2008 .. ringede jo self, til dr dyr for at høre hvad jeg sku gøre,, men de kan intet gøre

• #7   4. okt 2008 Moren går også hele tiden fra dem, og så putter vi hende tilbage i kassen

• #8   4. okt 2008 få steriliseret hunkatten, det hjælper jo ikke at give hende p.piller når hun hoster dem op igen.Det er jo synd for hunkatten at hendes killinger dør for hende.

• #9   4. okt 2008 Hanne H: mine forældre vil gerne avle på hende, jeg synes hun burde blive steriliseret men desværre er det jo ikke min kat..

Min hunkat f.eks er steriliseret

• #10   4. okt 2008 7 killinger er også mange, selv for en stor kat.

• #11   4. okt 2008 Theis: jeg sidder og tuder lige nu for kan slet ikke atge det og vil selv slå dem i hjel hvis jeg kunne..

Ringer til dyrlægen igen, men har ikke mulighed for at få dem aflivet for kan ikke rigtig komme ud at køre pt..

• #12   4. okt 2008 og hvis du kaldte mig en ansvarsløs dyreejer burde du lige tænke dig om, for prøver virkelig alt jeg kan..

• #13   4. okt 2008 Det er bare rigtigt trist sådan noget smiley

Min kat Blazie fik også 5 killinger i sidste månede, de var desværre bare for tidligt fødte og ville ikke die.
    De døde også en efter en smiley
    De var ellers KANON flotte i farverne - meget specielle ..

Men heldigvis har vi da 3 fra min kat Ecco's kuld tilbage.
    Der døde den ene pludselig uden nogen forklarlig grund.

Men vi har heldigvis Canon, Chili og Harley tilbage og de er skønne! smiley

Canon:
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25394

Chili:
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25398

Harley:
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25393

• #14   4. okt 2008 Sipo: det tager også hårdt på mig.. det er virkelig slem sådan noget

Tror også de er for tidligt født, da de er meget små..

Den fik 2 for noget tid siden og den ene var udviklet forkert, men den anden lever i bedste velgående - den var dog meget større da den blev født..

• #15   4. okt 2008 Vi har været på apoteket efter mælkeerstaning, men de havde det ikke på lager, og det ville først komme mandag.. det er jo lidt sent..

og de vil ikke die, det er det der er problemet

• #16   4. okt 2008 Hvorfor fik hun dem når hun var så ung?

Men hvis de er kolde er det nok godt på vej mod himlen! Jeg ville købe mælkeerstatning for det tyder på hun ikke kan malke godt nok!

Og kør til dyrlæge med dem SNAREST!

• #17   4. okt 2008 Sipo: og ja det mest triste er når de er udviklet forkert, for her er der jo 2 sunde og raske men resten er noget bøv, og du kan jo intet gøre, end at lade naturen gå sin gang..

• #18   4. okt 2008 ^^ Dyrlægerne har ALTID mælkeerstatning! Og der SKAL noget i dem hvis de skal have bare en lille chance for at overleve!

• #19   4. okt 2008 Nannepigen: hun må have kastet p-pillerne op for hun er på p-piller og vi holder hende under opsyn længe efter hun har gfået pillen, så det virker mærkeligt hun sku have kastet dem op

Og hun er 1½ år nu, og vi ville vente MEGET længere før hun sku ha killinger så det var bestemt et uheld!!

Vi varmer killingerne hele tiden, ligger dem i en kasse med fleecetæpper og små karklude over dem..

Og vi har prøvet alle muligheder for at købe mælkeerstatning vi kan, og dyrlægen i vojens er ikke på vagt (har kontaktet dem, men gør det om lidt igen)

• #20   4. okt 2008 Enelam
    Hvis de er født for tidligt er der ikke rigtigt noget at gøre smiley
    Hvis de bliver svage og ikke vil die er det bedre at aflive dem.
    Min far aflivede også et par stykker af vores.

Vores dyrlæge har sagt at man sagtens kan aflive dem hjemme når de er så nye.
    Så skal man bare ligge en klud rundt om killingen og tage en hammer og smadre dens kranie med.
    Så skal man bare være 100% sikker på at ramme rigtigt.

Ved godt det lyder brutalt, men det har virket herhjemme.
    (Ingen trælse kommentarer til det, tak!)

• #21   4. okt 2008 Hvis hun fik dem under p-pillerne kan der være en masse galt med dem mentalt smiley Jeg ville aflive dem selv!

Du skal knække nakken på dem. Du kan enten tage dem i bagbenene og slå deres hovder mod en mur eller lægge dens krop på dit ben, med hoved "frit" og trække det "væk" fra den krop til du kan høre det knækker. Eller gøre som Sipo siger. Jeg ville dog gøre det mod væggen da det ikke bliver blodigt.

Det skal så lige siges at de vil sprælle helt vildt, men det er nerver. Bare tryk på kranit efter og hvis det "bevæger sig" er det gået istykker.

• #22   4. okt 2008 Nu kom vi igennem til dyrlægevagten og de ringer til os igen om lidt

Og så har jeg lokket min mormor til at køre ud til dyrlægen og hente noget mælkeerstatning så håber vi det går..

Ina: er fra vojens

Sipo; tænkte os på selv at aflive dem, men det kan jeg bare ikke få mig selv til... fordi hvis jeg nu rammer forkert

• #23   4. okt 2008 Theis - Go Vegan!>>> hmm jeg synes du strammer den lige lidt (ellers er det fordi du ikke læser hvad annonce ejeren skrive??!!) nu skriver jo han har ringet til dyrelægen, og at han intet kan gøre (jo han kunne være kommet ud, men han vælger ikke at gøre det... hvilket jo ikke er hendes skyld, dernæst skriver du at hun skal have den neutralisere for længst, jamen det er jo ikke hendes kat, hun kan jo ligesom ikke bestemme over den... og hendes familie har jo også prøvet at gøre så hun ikke fik killinger, hvilket uheldigvis ikke hjalp....

jeg synes mange af jer som kommed med dumme kommentar skulle skamme jer, hun sidder alene hjemme med sin mormor og prøver at få de her killinger til at leve, så har man sku ikke brug for at få a vide man skal have kørekort til dyr..... prøv da lige at give staklen lidt medfølelse...

jeg føler med dig og kender det kun alt for godt selv... håber de overlever:)

MVH Louise

• #24   4. okt 2008 han = hun smiley

• #25   4. okt 2008 Exit: tusind mange tak, jeg sidder konstant med tårer i øjnenen

Har kontaktet dyrlægen igen som siger at alm, mælkeerstatning duer så nu farer vi afsted og ser om vi kan finde noget

Desværre er den ene lige død smiley

Som dyrlægen siger at jamen 7 er mange, og det er hvad der kan ske, nu vil vi prøve den eneste mulighed, iflg dr dyr, og hvis det hjælper = kanont, hvis den sidste svage dør så var den bare ik ment at skulle leve

Men endnu en gang exit: tusind tak for din opbakning for jeg har det virkelig svært lige nu..

• #26   4. okt 2008 Hej Ina, vi kører ud i små butikker og kigger, men det er vel begrænset en lørdag hvad der har åbent, men tak Ina! smiley

• #28   4. okt 2008 Exit min dejlige skat smiley D

Men Theis har jo ret! Der er sgu mange der ikke burde have katte/dyr!
    olk aner tit ikke hvad det er de går ind til!

Enlam: Jeg synes I skulle tage den svage med og lade dyrlægen vudere hvad der er bedst!

• #29   4. okt 2008 Nanne: hun siger at det nytter intet hun kigger på dem, vi gir dem nu mælkeerstatning og hvis de har det skdit imorgen tager vi dem op til naboen som kan aflive dem..

Vi vidste godt hvad vi gik ind til, og jeg har skældt mine forældre ud for ikke at være påpasselige med de p-piller

og vi har brugt mange penge på dyrlægeregninger, så pengene er intet problem, men dyrlægen sagde adskillige gange at det ville være spild af penge at køre ud til hende..

• #30   4. okt 2008 Tak for hjælpen ina:)

• #31   4. okt 2008 SmeoA: tak

• #32   4. okt 2008 åårh hvor er det trist smiley rigtig sørgeligt, stakkels dig og din familie, og selvfølgelig også stakkels katte! Håber virkelig at de sidste overlever, desværre er det jo bare ikke altid der er så meget at gøre /: Men det lyder som om at ihvertfald to af dem er sunde og raske, og så må man jo bare være positiv (selvom det er hårdt) for det er jo dejligt at de to har det godt smiley

Theis - Er nu også enig med Exit, for selvom du har ret i at mange ikke burde have dyr, så er det jo ikke lige det Enelam har brug for at få at vide nu, og desuden gør hun jo alt hvad hun kan for at redde de kære små (: Og hun kan jo ikke bestemme om katten skal steriliseres(staves) (;

• #33   4. okt 2008 lad vær at kast dig selv ud i at aflive dem .. det svært at have kontrol over nogle så små skabninger så der er ikke meget du kan gøre hvis der er en svag killing .. sys det du har gjort indtil videre er godt, nu er det bar om killingerne overlever.. men det er bar et spørgsmål om tid så håber du kan holde ventetiden ud og det så er god eller dårlige nyheder ..

• #34   4. okt 2008 Når moderen går, har hun opgivet dem... Så kan du ikke rigtig gøre andet end at få dem aflivet.. det er synd at lade dem lide.

• #35   4. okt 2008 Hun kan skrive dem på en regning til kattenes værn om at det er vilde katte så det er lidt noget fis, men okay. Ikke mine katte.

• #36   4. okt 2008 Anja smiley .

De er to dage og bevæger sig ikke så meget så skal man aflive dem selv er det nu!

Og de burde vær kommet til en dyrlæge. Men igen det er ikke mine dyr.

• #37   4. okt 2008 det kan være de har problemer med maven. Hvis jeg var dig så ville jeg morgen køre ned på apoteket, der kan man købe noget der sætter gang i maven,så putte det i en flaske med nogle dråber af det. så de kan få lidt gang i maven og få noget mælk! men krydser finger for dem! smiley

• #38   4. okt 2008 Til alle der skulle komme forbi:

Den sidste svage kradsede af, desværre mens vi var ude at hente mælkeerstatning!!

Nu er der to tilbage, og nu har vi mælkeerstatning som de så får..

MEn det er noget skidt, moren har været for ung, der var for mange og de er født for tidligt

æv æv det er sgu så svært

• #39   5. okt 2008 det er tit sådan med killinger, det første hold de får går til hvis ikke der er nogle der hjælper dem til og komme igang med og passe dem...

om så katten er ung eller "gammel nok" til og få killinger, så kan de også ha problemer i starten ligesom mange mennesker har...

pas på de små ikke får diarre når de pludselig får en masse og spise, så mister de meget væske og bliver svage igen...
    dette kan komme flere dage efter de er begyndt og spise og er blevet bedre, så vær altid på vagt...

jeg kan godt forstå du kæmper for de små, det har jeg også selv gjort flere gange, killingerne der kommer ud af det er bare ofte påvirket af det senere i livet, hvis ikke de får den nærkontakt fra deres mor...
    som om de ikke ved de er katte...

Kommentér på:
Killingerne dør fra mig :(

Annonce