ADVARSEL!! {{forumTopicSubject}}
læste lige det her..
Pas på trojansk hest
Virus hærger Facebook: Du er blevet 'tagget' i en video på Facebook, og skal selvfølgelig lige ind og tjekke. Men inden du skynder dig ind og ser, så tjek lige om linket er fra en webside på Google. Sådan skriver Ritzau advarende i dag. Er den det - er der stor sandsynlighed for, at det er en virus i form af en trojansk hest.
En trojansk hest er et program som udgiver sig for at være noget andet end det egentlig er. Oftest er det en virus eller et spionprogram, der kan følge med i din gøren og laden på nettet. I Facebooks tilfælde er der tale om et program, der i stedet for at afspille den video som din ven har 'tagget' dig i, snupper dit kodeord til Facebook og giver den videre til uvedkommende.
I det øjeblik man klikker 'ja' og installerer applikationen, springer den videre ind i din profil og videresender virussen til dine venner.
"Jeg blev narret til at downloade et fake antivirusprogram Microsoft 2009. Ja, tænke jeg det må jeg vel hellere gøre, hvilket for alvor ødelagde min harddisc fuldstændigt, fortæller en frustreret heste-net's bruger til redaktionen her til formiddag."
Kilde: Ritzau
er.
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.986
har lige fået slettet en trojansk hest på min computer.. Sikke en omgang
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
min far er IT-chef i et stort tøj firma og går derfor Højt op i sikkerheden på hele familiens computere. hehe.
jan 2008
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 8 Emner: 211 Svar: 676
sep 2007
Følger: 51 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 67 Svar: 571
Det var en meeega hård omgang
sep 2007
Følger: 51 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 67 Svar: 571
Jeg havde 2 "xp" virusprogrammer. Jeg aner ikke hvordan de er kommet, og der er ikke nogen virusprogrammer der hedder sådan.
ADVARSEL!!