{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.685 visninger | Oprettet:

min stil om dyremishandling d;' {{forumTopicSubject}}

er du sød at komme med en kommentar? i;
- den er ikke færdig endnu, ville bare lige høre om jeg var på rette vej d;'
Tag ikke hensyn til komma og punktum, har bar skrevet lige ud a landevejen smiley

Hver dag bliver der mishandlet 100 vis af dyr på verdensplan, pga menneskets manglende respekt til disse væsener. Vores magt er enorm stor i forhold til mange hjælpeløse dyr, hvilket gør at vi stand til at kunne mishandle de stakkels væsner på forskelligt vis. Specielt de almindelige udbredte dyr som: hunde, katte, grise, køer og heste lægger krop til de forfærdelige hændelser. Nogen former for dyremishandling er bla. Tyrefægtning, hvilket udelukkende går ud på at torturer tyren, ved at stikke spid i dens krop, og udmatte den til dens død imens 1000 vis af underholdte tilskuere ser på.
Ikke kun tyrefægtning foregår under lidelse, også rodeo
hvilket går ud over både tyre og heste, finder mange mennesker underholdene, mens dyret pines med sine smerter. Inden ``showet´´ bliver dyret ophidset, f.eks
ved at blive hevet fra side til side, i en bås hvor den slår
ind mod jernstange, stød bliver også anvendt. Hesten får en rem rundt om lysken og tyren får en rem om urinrøret, hvilket udgør at hesten eller tyren stejler og bukker, fordi det gør ondt. Det handler om at holde sig fast på ryggen af dyret, så længe som muligt. Sporer bliver brugt som ekstra smertekilde, for at få dyret til at skabe sig endnu mere. Så snart remmen løsnes, stopper dyret med at stejle og bukke, men i mellem tiden fra, remmen strammes til den løsnes, kan der forekomme skader på dyret, og i nogen tilfælde skader der medfører til dyret død. Det er typisk f.eks brækkede ben, slag, indre blødninger, hjernerystelse og brud på hals og ryg. Tyrefægtning og rodeo er bare nogen eksempler på offentlig dyremishandling, mange folk ser det ikke som mishandling, men som underholdning. Jeg væmmes ved synet af videoer og billeder af tyrefægtning og rodeo, det er virkelig sørgeligt at folk ikke er klogere, at de synes det er direkte underholdning, at se på hjælpeløse dyr, som bliver mishandlet, for at mennesket skal have noget at juble og le over.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min stil om dyremishandling d;'
Kommentér på:
min stil om dyremishandling d;'

Annonce