{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
223 visninger | Oprettet:

Hvad mener I? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en aftale med en dame fra nabogården og hendes datter om at datteren kunne komme ud og få en skridt tur på Sammy idag.
Da jeg ikke er helt på toppen fik jeg det skudt ud af hovedet og mødte ikke op.
De har så bare taget Sammy ind og redet ham, uden jeg var der. De har ikke en klap forstand på heste, og har redet i en sadel som slet ikke passer til Sammy. Jeg ved ikke hvad de har lavet, for kan ikke få fat på dem.
Sammy er i genoptræning og må kun skridtes og jeg véd at de ikke vil tage hensyn til dette hvis de kan slippe afsted med det. (Moderen bliver ved at plage mig om hendes datter ikke godt må ride på den halvandet år gale plag som står på mine marker. Når jeg fortæler hende om de skader der kan ske ved at ride på sådan en ung hest, fejer hun mig af og siger at hendes datter altså kun vejer 35 kg og at hun mener hesten er stor nok til at bære det)

Sammy har stået på en rideskole hvor han ikke havde det for godt. Han kunne ikke rides i et halvt år fordi hans ryg var så smadret og skal derfor tage det meget med ro idag. Han er ikke tryg med mennesker mere og er død deprimeret det meste af tiden, så at blive hentet ind fra fold af en fremmed pige som sætter sig op og bare rider kan jo kun minde ham om rideskolen.
Har lagt en KÆMPE arbejde i ham, og han er næsten kommet af med sin psykoseopførsel som han havde fra rideskolen, så jeg er jo helt panisk for at han skal falde tilbage til det igen.

Jeg ved godt at det var mig der glemte aftalen, men synes stadig ikke bare man går ud og rider på en hest man ikke kender, og slet ikke uden tilladelse.
Det ghår j også ud over mig i sidste ende, og det arbejde jeg har lagt i det. Han får lov at stå stille igen den næste måned for at han kan glemme det, og han var ellers lige kommet igang igen. Han var slet ikke sig selv da ´jeg kom ud til ham idag så ved ikke hvad f* de har lavet.

Hvad mener i om det`? Og nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad mener I?
  • #1   5. apr 2009 Neeeejjjj?? De har ikke bare taget din hest ind? Jeg vil godt nok overveje meget kraftigt om det kunne ske igen, og så evt flytte hestene.

Du kan også låse udstyret inde, så lade hestene gå uden grime, så de ikke kan komme til dem.
    Jeg er chokeret over at en mor kan være så uansvarlig at lade hendes barn ride på en fremmed hest, - og iøvrigt uden hensyn til dig eller hesten...

• #2   5. apr 2009 synes det er noget frækt det de har gjort.. de kunne da ringe itl dig eller banke på eller sådan noget.. du låner jo heller ikke bare deres bil uden lige at fortælle dem det

• #4   5. apr 2009 De går altid uden grimer, men der lå grimer inde i stalden. Sadel´rummet var låst af og mit hovedjøj hang ude foran boksen. Så de har brugt mit hovedtøj og brugt en af deres egne sadler. De har tit plaget mig om jge ikke ville købe den fordi de mente den ville passe til Sammy, men de har ikke forstand på det og tæn´ker kun om den passer størrelsen og ikke om den også sidder rigtigt.. så de kunne havde skadet ham igen så han kunne stå et halvt år mere med ondt i ryggen

• #5   5. apr 2009 Uhh jeg er godt nok noget i tvivl om dette ville gentage sig, - jeg tror jeg vil få fat i hende og fortælle hende at hvis det gentager sig, bliver hun meldt for brugstyveri. Hun kan ødelægge din hest fuldstændig...

• #6   5. apr 2009 Har før haft problemer med dem, synes også lige i skal høre den her smiley :
    Damens datter ville gerne have part på Sammy i sommers, og vi aftalte at de kunne komme ned og se på ham.
    Dagen inden blev en af mine rotter syge og ringede og fortalte dem jeg ikke kunne komme fordi jeg skulle til dyrlægen, og sagde at de bare kunne gå ned og tage ham ind og nusse om ham fordi min veninde var der på det tidspunkt.
    Min veninde var så uhelgivis kørt inden de kom.
    Lidt senere ringede damen til mig og sagde at de havde været oppe og træne horsemanship med ham (Hvilket de heller ikke aner en klap om, de har bare set mig gøre det). Hun fortalte at Sammy var gået til angreb på dem og de var på vej til skadestuen fordi hendes datter havde brækket en finger.
    Det var så uforsvarligt af dem, jeg havde fortalt dem i forvejen at han ikke rigtig havde respekt for mennesker mere og godt kunne være lidt farlig at håndtere. Tør ikke tænke på hvad de har lavet med ham, for lige frem at gå til angreb er lidt voldsomt, så han har virkelig været frustreret..

Kommentér på:
Hvad mener I?

Annonce