12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.094
min egn fejl men fik aligevel medhold {{forumTopicSubject}}
nu var jeg simpelhent så uheldig/tumpet at jeg i går bare sprang på bussen uden at tjekke hvor mange zoner jeg skulle, så jeg klippede bare på mit almene 3 zoners klippekort. dette holdte også i bussen.
Men skulle jo så skifte til tog for at komme hjem.
Mens jeg står og venter på stationen, kommer en yngre dame hen til mig og spørger om jeg ikke har en femmer til en togbillet. jeg havde ikke nogen, da jeg jo er indehaveren af et klippekort i stedet for.
Damen svare så: nårh ja, jamen så må jeg bare kører på chancen..
En information jeg undrede mig lidt over at jeg fik. men jeg havde den da så .
Da jeg så sidder i toget lige overfor damen. et stop før jeg skal af, kommer der så en togkontrolør.
Jeg viser ham jo ligeglad mit kort. hvor efter han siger jeg bliver nød til at give dig en afgift... what tænker jeg og prøver at tænke tilbage til hvordan det nu lige kunne være..
Jeg prøver at forklare ham at det godt nok ikke har været min mening at kører ulovligt med toget. og jeg selvfølgelig ville stå af med det samme og klippe en ekstra gang.. det ville han ikke være med til. og jeg får en bøde på 720 kr...
Der kunne jeg mærke at jeg blev meget sur og temmelig skuffet og ret barnlig, da hende damen kørte videre med toget uden nogen som helst billet. og kontroløren står af sammen med mig uden at tjekke hendes billet. som hun ikke.. jeg følte virkelig at det var uretfærdigt. selvom jeg godt ved at det jo var min egn skyld og jeg jo lige skulle havde tjekket zonerne selv..
Men i min barnlige arrigskab marchere jeg hjem med en hidsigshedstårer i øjnkrogen . og skriver en lang klage mail til dsb. om hvor dårligt jeg synes det var at jeg fik en bøde. da jeg bare fejl agtigt havde troet der var tre zoner. og jeg sad i vogn med en dame, som ikke havde nogen billet overhovedet. som ikke fik en bøde... jeg forklaret dem meget højt og helligt at det ikke var en god kundepolitik at fører sig og jeg synes min behandling var meget uretfærdigt...
Hvilket resulteret i at i dag fik en svar mail fra dsb om at de godt kunne forstå min fustration over denne behandling. de havde derfor valgt at anullere afgiften. men jeg selv skulle være mere påpaslig med at undersøge zoneantal...
Hold da op hvor blev jeg egentligt glad for at læse det.. jeg ved godt at jeg fortjente den bøde, da jeg jo ikke havde klippet det rigtige antal zoner, men når en passagere så helt uden billet går fri for næsen af mig bliver jeg desværre meget barnlig.
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.275
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.094
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 831
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.638
aug 2007
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.638
aug 2007
feb 2006
Følger: 321 Følgere: 366 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.873
jeg har også prøvet noget lignende... hvor jeg fik en venindes klippekort og kørte med toget på dette.
Men hun var et år yngre end jeg og måtte derved køre på børnebillet....
DOHHH og selvfølgelig skulle der komme en kontrollør og jeg sad også - som du - bare og så dum ud og ikke andede en brik, før det gik op for mig at jeg jo ikke måtte køre på denne billet....
okt 2006
Følger: 75 Følgere: 74 Heste: 1 Emner: 129 Svar: 1.517
min egn fejl men fik aligevel medhold