1.217 visninger
|
Oprettet:
Jeg tror jeg har hul i min tand :/ {{forumTopicSubject}}
Argh, min tand gør bare så ondt! Jeg ved ikke om jeg har hul s:
Hvordan mærkes det når der er hul i tanden?
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
Ville nok tage til tandlægen ..
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 545 Svar: 2.622
jeg har faktisk tit ondt i mine tænder, men så går det væk igen, efter et stykke tid, og jeg har lige været ved tandlægen, og de sagde der ikke var noget galt. (: - så kan ikke rigtig finde ud af det.
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
men hvis det bliver ved, skal man nok overveje at gå til tandlæge
apr 2007
men det sjove med mig er at jeg <b>altid</b> har ondt et eller andet sted. xD
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Men vær opmærksom.
Jeg havde engang en lillebitte prik i min ene kindtand, og de sagde; At det var for lille til at være et hul, så hvis bare jeg huskede at børste godt på det, ville det være fint.
Det viste sig så, 6 år efter prikken var kommet, at der índe i selve tanden havde udviklet sig et hul, der havde udhulet halvdelen af min tand. Det fandt jeg ud af, fordi hulet var helt nede ved nerven, og det gjorde rigtig ond. Jeg blev så røngtenfotograferet (hvilket det ikke var nogen tandlæge der havde foreslået tidligere!) og ja - da opdagede vi det. Nu har jeg næsten intet tand tilbage og venter på en krone. Det har indtil videre taget 6 år, hele den der affære, fordi tandlæger nogle steder er nogle idioter, og når jeg bliver 21 får jeg så krone på.
apr 2007
men de sagde ikke engang at der var en prik. s:
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 31
Sidst jeg var til tandlæge, tog det en hel time bare at få boret én tand. For da min nye tandlæge fik fjernet det gamle udfyldning, viste det sig at der var et stort hul lige under. Jeg havde haft ondt i den tand i over 6 år, og min gamle tandlæge blev bare ved med at sige, at det nok bare var ømme tandhalse og gav mig altid noget tandpasta til det.
Så for første gang i mange år, kan jeg endelig spise søde sager, uden at lide. (:
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Sjovt nok er de hos min gamle skoletandlæge begyndt at fotografere ALLE mindst hvert 2. år.
Men synes det er vildt uprofessionelt, at de ikke tager sådan noget seriøst ... men er jo hos privat tandlægeklinik nu, og siden jeg kom derhen, har det kun været positivt. De fandt lynhurtigt den løsning, at der skulle krone på. Hos skoletandlægen overvejede det både, at fjerne tanden og give mig bøjle på (...) tandtransplantation, hvor de ville hive min tand ud, og så flytte min kommende visdomstand hen på den anden tands plads (wow...) - men ingen snakkede om kroner. Hvad sker der for det???
jan 2006
Følger: 87 Følgere: 124 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 1.615
Jeg tror jeg har hul i min tand :/