{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

hvordan syndes i at en hest skal rides {{forumTopicSubject}}

jeg har en diskotion med min mor om, om den måde triple blir redet på err fair som jeg ikk syndes den er !

min hest triple er redet i godt 1 måned og har ikk rigtig fået sat muskler eller noget endnu

men når hun drejer / stopper forgr det kun i tøjlerne ingen ben eller noget
og det er ikk lidt men virkelig tøjlerne rygget godt ud til siden og ryk ..

og når hun vil stoppe ham så rykker hun os bare har flere gange sagt at hun skal brue tøjlen meget mindre og hendes ben mere men min mor siger jeg bare skal luk for hun gør deet i og åhh ja flot
i en volte skyder han bagparten fordi hun bare drejer ham i munden ..

hesten render rundt med åben mund

jeg vil have at hun ridder ham :

blidt med tøjlen ( hvis den overhovedet skal bruges )
og dreje ham ved hjælp med hendes ben
jeg har endnu ikk prøvet ham siden hun begyndte at ride ham og jeg kan lige forstille mig at jeg ikk kan ride ham da jeg syndes kun at tøjlen skal bruges så lidt som muligt

HVAD ER JERES MENING ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan syndes i at en hest skal rides
  • #1   6. jul 2009 (link fjernet)

Link til billede hvor i kan se lidt af det jeg mener

• #2   6. jul 2009 Er det din mor der rider på billedet eller??

Jeg vil helt klart fortrække din mening, men syntes også at tøjlen skal bruges. Så en kombi af ben og tøjle. og så lange tøjler, så den kan komme på med ryggen og få muskler.

• #3   6. jul 2009 nej det er vores part
    ja selvf skal tøjlen bruges men altså jeg har den holdning at tøjlen skal bruges så lidt som muligt så man styre hesten udelukket med benene

jeg får det bare så dårligt at min hest blir redet på den hårde måde han er jo kun redet 1 sølle måned

• #4   6. jul 2009 Jeg ville straks finde en ny part! Jeg ville ikke finde mig i det!

• #5   6. jul 2009 Jeg syntes at det er syndt for hesten hvis den går sådan der og at den kun er redet 1 mdr, efter min mening burde den rides med længere tøjler så den kommer ned og får muskler.

• #6   6. jul 2009 Hvis det er din part, kan du altså godt kræve at hun rider nogenlunde efter din metode, ellers ville jeg finde en ny part .

• #7   6. jul 2009 det err os min mening men min mor er så glad for at hun vil ride ham osv

hun kan ikk se hendes fejl fordi rytteren er min mors bedste venindes datter

• #8   6. jul 2009 du err i mit hjerte

jeg vil have en ny part og jeg vil have at hun rider MIN hest på MiN måde men min mor siger bare jeg skal lukke for hun gør det så flot og alt mulig hun blir skide sur når jeg vil snakke med hende om at finde en anden

• #9   6. jul 2009 Så tag en snak med parten (:
    Ville jeg gøre, søger selv part til min og han betyder alverden for mig og har selv redet ham op til det han kan. Så jeg kræver selv en hel del af en evt. part ..

• #10   6. jul 2009 hvis jeg snakker med hende om det
    får min mor det afvide og hun vil flippe fuldstændig ud
    vi blir uvenner oer at jeg vil have hende til at stoppe med at ride min hest

min min mor kan bare ikk se at det err forkert

• #12   6. jul 2009 nej det har hun ikk og det err os derfor jeg opretterr dette indlæg så hun kan se at det ikk kun er mig som syndes at det er forkert

• #14   6. jul 2009 hun har både set billeder og og jeres kommentare nu og er nu bare endnu mere sur på mig overr det -_-

• #16   6. jul 2009 fordi jeg var ude for et volsomt styrt i december som har gjordt mig nervøs ved store heste og når han ikk er tilredet tør jeg ikk at sætte mig op på ham

så ville min mor have at hun red ham men syndes bare det er gået ned at bakke siden hun begyndte den første uge red en anden ham hvor han gik afslappet og nøs det sådan err han ikk mere

• #17   6. jul 2009 Et billede kan være taget i et dårligt moment, men en hest bør aldrig se sådan ud..
    1 rytteren sidder i stolesæde = enorm belastning frem på forparten. Husk lige linie mellem skulder og fod gennem hofte.

2 hesten har åbent mund = ubehag, et pres den prøver at lette ved at åbne munden og højst sandsynlig tage tungen over biddet.

3 Den slår fre med bagparten = ingen bagpartskontrol. Hesten er forvirret og har tydeligt ikke det givne signal på plads til at kunne gøre dét den bliver bedt om uden at man tildeler den psykisk overbelastning og giver den "unoder" i form af tillært adfærd som hesten senere straffes for.

4 Rytteren sidder på sædemusklen (ballerne) og ikke på sæde benet som vil give de korrekte signaler og tryk fordeling i hestens ryg.

5 lille taktfejl hvilket tyder på at hesten er holdt fortil = forfra-bagud ridning i stedet for bagud-forfra ridning. Ved denne slags ridning bliver hestens ryg overbelastet og skulderen glemt og hesten spænder op.. Hvis hesten tilmed skal bøje nakken og "gå til biddet" så overbalaster det også hesten mellem 4 og 5 nakkevivlel..

Lige de værste ting på billedet... Ikke noget jeg nyder at se.. Langtfra.. Jeg rynker lidt på næsen over det billede..

Kan du ikke undervise parten?

• #18   6. jul 2009 Cawani

http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=171497

på alle de billeder i det fotoalbum har han åben mund

jeg kan ikk undervise hende
    da min mor bare beder mig om at lukke og blande mig uden om

• #20   6. jul 2009 nej det har vi ikk og det får ham heller ikk for det koster jo os .. hun vil ikk betale andet end opstaldning og smed og hvis han skal have dyrelæge

jeg håber for triple ejen skyld at han snart er solgt ..

• #21   6. jul 2009 Jeg håber for hestens skyld at i finder en løsning.. Dét er ikke acceptabelt.. Føj siger jeg bare.. Din mor må da have nogen argumenter?

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 50 Følgere: 50 Svar: 829
    #22   6. jul 2009 Giv hende en underviser, det skal nok hjælpe smiley Så ved hun hvem hun skal rette sig efter og lære fra osv smiley

• #23   6. jul 2009 ja at hun rider hesten godt -_- ?

bare fordi det er gået frem af men det betyder jo heller ikk at det er rigtigt det hun gør ?

men der kan man jo os se at billederne ikk bare er taget på et forkert tidspunkt når hana har åben mund på alle billederne

• #24   6. jul 2009 nu har jeg oprettet en annonce hvor jeg søger part err der ikk om vil læse den og sige om jeg mangler noget ?

• #25   6. jul 2009 Kan se at han også er til salg.. Og at du overvejer at sælge ham som handicap/rideskolehest, det forstår jeg ikke helt...?

På en rideskole, vil han sandsynligvis få en masse mere eller mindre erfarne ryttere.. og også nogen af samme kaliber som din nuværende part..

Syns nu du skulle tage en snak med nuværende part om det du ser, og er bekymret for, i stedet for at gøre det til en kamp mellem din mor og dig..

Måske syns parten det er helt ok, og gerne vil gøre det bedre? Det kommer meget an på hvordan man får sagt tingene..

• #26   6. jul 2009 hvis det er din hest, bestemmer du. En hest skal ikke rides for tøjlen, det er misforstået ridning. En hest skal rides for ben og sæde, og derved får du en gennemarbejdet, smidig og glad hest. Der er ikke nogen hest som føler det rart at blivet hevet i munden, og hvis den endda går med åben mund så er det da bevis nok !

• #27   6. jul 2009 Jeg havde helt seriøst bedt min mor om at holde sin kæft, og sagt det var min hest.. hun skal sku ikk bestemme over din hest.. og slet ikk når den bliver redet på den måde..

Prøv sig til hende, at med den måde parten rider på ender det kun med skader, og så bar be hende om at holde sin kæft og blande sig uden om din hest

Kommentér på:
hvordan syndes i at en hest skal rides

Annonce