{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Læderstøvler - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg er ved at være godt træt af mine Petrie ANKY støvler, da jeg slet ikke synes de har rigtig pasform til benet. Nede ved anklen er der flere centimeter fra støvlen og ind til min ankel. Dermed føler jeg ikke, at jeg har rigtig kontakt med hesten.
For at få støvler, der former sig helt (!!) efter benet, skal det så være lynlås? Har kun den erfaring, at lynlåsen går i stykker hele tiden. Kom gerne med forskellige forslag til støvler, og erfaringer om støvler jeg skal holde mig fra, da jeg ikke er rigtig inde i det med støvler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læderstøvler - hjælp
  • #2   14. jul 2009 Jeg har købt nogle bløde læderstøvler fra Pioneer inde i RiderSport til kun 1500. Jeg er super glad for dem og har ikke haft problemer med lynlåsen, de sidder perfekt og er behagelige at have på og ride i, synes jeg smiley

    De er faktisk lige her: http://ridersport.dk/product.asp?product=642
    Ved selvfølgelig ikke om det kunne være dig, men jeg har været glad for dem indtil videre.


  • #3   14. jul 2009 Hej.

    Jeg har selv Petrie ANKY læderstøvler, og har ingen problemer med dem - overhovedet.

    Jeg synes, de er super gode at ride med, og passer mig rigtig godt.
    Jeg har fint kontakt med hesten.

    Hvad med evt. at få dem syet ind ved anklen?

    Jeg håber, du finder ud af noget. :o)


  • #4   14. jul 2009 CBK: Kender også mange, der er glade for deres Petrie støvler, men tror bare jeg er sippet.

    Sissel: De ser dælme lækre ud.. Er det springstøvler eller dressurstøvler? Og hvad er forskellen egentlig?

    AM: Tror også bare jeg er lidt sippet. Men har en meget bred læg, så tror det er derfor ankelstykket bliver meget bredt, for at læggen kan være der måske. Kan man godt få syet sine støvler ind?


  • #5   14. jul 2009 Jeg har selv nogle derby læder støvler og det er de bedste jeg nogle sinde har haft smiley

    (link fjernet)

    Det er dem her :

    Derby Gold Jumper Springstøvler. Springstøvler med lynlås og snørre. Fremstillet af ekstra blødt kalveskind, foret med kalveskind. Gold jumper fra Derby har lynlås beg i skaftet. Støvlen leveres i str. 35½ - 47, og hver str. findes i 16 forskellige standard skaftkombinationer. Standard farve: Sort Støvlen kan mod tillæg bestilles i farverne: Lys Brun, Mørk Brun og Sølv. Tillæg ved delmål (+/- 1 cm.) kr. 195,00. Tillæg ved komplet målstøvle kr. 750,00. Tillæg ved farve kr. 200,00. Se måleskema for yderligere information.

    (kopieret fra en side hvor de sælger dem smiley )


  • #6   14. jul 2009 Louise: De ser lækre ud. Hvad er forskellen på spring- og dressurstøvler?

  • #7   14. jul 2009 min veninde har derby uden lynlås og de er på samme måde som du siger.
    jeg har selv kun prøvet at have med lynlås, det er rigtigt at dem bagtil går i stykker, men i mine königs er lynlåsen på indvendige side foran, hvilket er super, for så er der kontakt hele vejen op, man føler ikke man rider i sådan et par gummistøvler.
    og fordelen ved lynlåsen foran er at her går den slet ikke så nemt i stykker. dem med lynlås bagpå, bliver hele tiden udsat for bøjninger, udvidelser osv. hvilket slider meget på lynlåsen og derved går i stykker.
    - Stine


  • #8   14. jul 2009 Det er fordi der er snørre i mine foran smiley og i mange dressur støvler er der ikk lynlår, men de fås også uden snørre og med lynlår med det var dem her jeg faldt for selvom jeg rider dressur smiley

    Og jeg har prøvet mange støvler i tidens løb men har bare ikk kunne finde de rigtige der passede mine ben, enten var de for korte ellers var de for brede i benene hvis de var høje nok. smiley


  • #9   14. jul 2009 jeg har lige nu mine derby style med lynlås bagpå til reperation for anden gang smiley først gik den i stykker lige før jul, og så er de lige gået i stykker igen.
    før det havde jeg også flere par springstøvler med lynlåps bagpå, hvor den gik i stykker inden for kort tid.


  • #10   14. jul 2009 Ja, det tror jeg da helt bestemt man kan.
    Det koster nok bare kassen. :o)


  • #11   14. jul 2009 jeg opgav t få specialt syet da det ville blive for dyrt for mig smiley men er super glade for mine

  • #12   14. jul 2009 Jeg vil tro det er "bløde dressurstøvler" smiley heh.
    Jeg købte dem til dressur, men man har jo ingen problemer med at springe i dem, fordi de netop er så bløde og ikke engang skal rides til. De ER nemlig super lækre! :o)


  • #13   14. jul 2009 Tak for svar allesammen! Er da blevet lidt klogere..

    Stine: Det du fortæller om lynlåsen lyder meget sandsynligt. Og ja. Har også haft Derby støvler og de var på samme måde! smiley


  • #14   14. jul 2009 Pioneer er rigtig lækre. dejlig bløde..

  • #15   14. jul 2009 Jeg har ikk haft nogle problemer med min lynlås overhovedet og har en veninden og min ridelære har dem også og der er der heller ingen problemer med

  • #16   16. jul 2009 en lynlås ved front, gør også at den kan være helt tæt til benet hele vejen op uden det bliver ubehageligt og går i kramper, da lynlåsen giver sig lidt.

Kommentér på:
Læderstøvler - hjælp

Annonce