{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

sælge hesten eller beholde? {{forumTopicSubject}}

jeg står ligenu i én meget svær beslutning.

jeg plejer seriøst at være ude at ride hver evig eneste dag, men her på den sidste har jeg bare ikke følt jeg rigtig gad det mere. ligenu ríder jeg kun hver anden dag - nogle gange kan der godt gå 3 dage inden jeg kommer derud.

jeg har lidt følt om jeg bare skal sætte hende tilsalg, da jeg syntes det er synd hun bare skal stå fordi jeg ikke bruger hende.


hun har jo en meget stor kapacitet, så jeg føler ikke rigtig jeg kan lære hende mere, da jeg har redet hende op til LB helt fra bunden. - jeg føler jeg gerne vil prve noget nyt da hun er den eneste hest jeg har redet i 2år.


jeg kan bare ikke finde ud af om jeg skal sælge hende også købe en ny hest? -jeg syntes bare det hele det bliver meget sværre når man får hest.


konkurrencen bliver mere hård, & jeg kommer ikke til at kunne køre med den selv, det bliver dyrre i opstaldning osv.


jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
- hvad havde i andre gjord?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sælge hesten eller beholde?
  • #1   17. jul 2009 jeg kender det godt, hvor mange har du omkring dig når du er der ude, det syntes jeg er meget vigtigt når jeg er hos min.. nogle gange trænger man bare til en pause. du kan starte med at finde en part til hende, og hvis det ikke hjælper så sende hende et sted hen som låne pony, og så selv låne eller få part på en hest.. hvis du er itvil om du vil når du får hest så mener jeg ikke du skal ud og købe din egen..

  • #2   17. jul 2009 jeg ved godt at hesten sikkert nyder det osv, men jeg føler bare alligevel ikke hun får den opmærksomhed som hun skal ha.


    jeg er den eneste rytter som er ude på gården, så det er hellere ikke så fedt at være alene derude hver evig eneste gang jeg er derude. - & jeg har ikke råd til at flytte hende.


  • #3   17. jul 2009 Er også den eneste over ved Maja - hun er dog ikke min egen.
    Men der kan godt gå to uger nogen gange mellem jeg rider, fordi jeg har travlt eller fordi jeg ikke har hoved til det. Men det tager hun ikke skade af, stod det til hende blev hun på folden.
    Hesten kræver ikke opmærksomhed på samme måde som du nok tror - de kan sagtens passe sig selv på folden, det er der ikke nogen der tager skade af, tværtimod.

    Elsker btw. at være alene for så kan jeg gøre lige hvad jeg vil og jeg har en ridebane og 3 heste for mig selv smiley


  • #4   17. jul 2009 jeg ville finde en part som var på din alder så i ville kunne bruge noget tid sammen mens i er ved hesten..

  • #5   17. jul 2009 Jeg syntes ikke det er særlig fedt at være derude alene hver dag s;.

  • #6   17. jul 2009 Ville lade hesten gå og hygge på marken til du har genvundet lysten igen :O)
    Jeg mistedet interessen for ridning for et lille års tid siden, så mine heste har gået på folden i laang tid nu, og de elsker det fri liv. Selv min vallak, som førjeg fik ham blev redet min 1 time om dagen siden han blev tilredet nyder det og keder sig bestemt ikke.
    Vi går bare en masse ture, træner fra jorden og hygger i stalden og på folden, kan ikke sætte ord på hvor meget gladere de begge er blevet nu.
    Det kunne du også gøre med din :O)


  • #7   17. jul 2009 Jeg er skam også rigtig rigtig glad for hende, & det jeg er aller mest bange for ved salg er at jeg kommer til at fortryde det så meget. - det har jeg prøvet & det var bestemt ikke sjovt.


    - men jeg tror jeg vil give hende en pause, så kan hun bare få lov til at gå på marken lidt også kan jeg træne med hende fra jorden.


  • #8   17. jul 2009 jeg syntes det er dumt at ride en hest til en lb bare for at sætte den på fold og bilve fed.. du burde meget hellere finde nogle at være sammen med hesten. dit problem er jo det er kedeligt at være der! og det forstår jeg godt hvis der ikke er andre mennesker at snakke med.. hvis du finder en sød pige på din alder så vil jeg væde med at i vil komme godt ud af det med hinanden..

  • #9   17. jul 2009 hvis du overvejer at sætte hende på fold så længe ville jeg hellere låne hende ud til nogen som vil passe hende..

  • #10   17. jul 2009 Stine: Hvis du er den mindste smule i tvivl så synes jeg i hvert fald ikke at du skal sælge. Tænk at stå i en situation hvor man bare ikke kan få sin elskede hest tilbage. Har aldrig selv prøvet det sådan rigtigt, men kunne forestille mig hvor forfærdeligt det kunne blive!

  • #11   17. jul 2009 Emilie: Hesten ville da nyde det og man skal først og fremmest tænke på hesten. Tror ikke den som Anne Mette skriver, har nogle som helst ambitioner om at komme ud at ride stævner eller i det hele taget ride lb smiley

  • #12   17. jul 2009 det er jo også bare for en periode.

  • #13   17. jul 2009 jeg vil jo selvfølgelig også ride en gang i mellem, men jeg føler bare ikke jeg har overskud til det så meget.


    & jeg kan ikke rigtig lide andre skal ride min pony, da hun er en énmands hest, hvilket jeg syntes er lidt træls.


  • #14   17. jul 2009 nej okay, men min kom på sommerfold sidste år og blev så kulderet i hoved af ikke at lave noget, jeg kunne ingen ting med hende. men det er jo helder ikke min hest, jeg ville aldrig sætte min hest på fold fordi man er usikker på om man vil mere..

  • #15   17. jul 2009 nej nej, men min er også meget rolig omkring en og til og fra fold.. hun fik klager for at gå for langsomt da vi stod opstallet et andet asted, for de gik med to af gangen og min kig altid ud med en 3'er pony med der kunne den helder ikke komme med.. og da den kom på sommerfold knak den tre trektove fordi den skulle striles..

Kommentér på:
sælge hesten eller beholde?

Annonce