{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Må ikke være på skolen med influenza?! {{forumTopicSubject}}

Hej
Ja, jeg er jo startet et helt nyt sted, på et gymnasium. Jeg fik influenza for nu 7 dage siden, men har stadig en del symptomer. Ville normalt nok være blevet hjemme, men fordi det var de første dage af skoleåret i en ny klasse tog jeg af sted alligevel.

Så da vi skulle have idræt i dag, sagde jeg til læreren at jeg havde influenza og ikke kunne være med. Hvorefter hun siger at jeg nok bør gå hjem, hvis nu det er svineinfluenza? I hvert fald skulle jeg gå ned og snakke med dem på kontoret.

Det gjorde jeg så. Gik derned og sagde at jeg havde influenza, og de sagde at jeg straks skulle gå hjem og ikke måtte komme på skolen før jeg var helt rask! For tænk sig nu hvis det var svineinfluenza...

Så forlod skolen og ringede til min mor, hun ringede til vores læge som sagde at det var hysteri, og de havde ingen grund til at forvise mig fra skolen på den måde fordi jeg havde symptomer på influenza.

Da min mor ringede til gymnasiet, påstod hende hun snakkede med i telefonen, at hun hørt mig sige at jeg havde svineinfluenza og at jeg selv havde valgt at gå hjem???

Synes det er lidt hysteri at smide mig hjem på den måde, men det er nok også fordi, jeg har den holdning at medierne blæser alt den slags utrolig meget op. Vi har ligesom set det ske før, hvor det så løb ud i sandet igen da folk fandt ud af, at det slet ikke var så farligt alligevel.

Og i betragtning af, at man mener at flere vil blive smittet med alm influenza end svineinfluenza i løbet af året, synes jeg det er at overreagere.

Hvad mener I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må ikke være på skolen med influenza?!
  • #1   13. aug 2009 jeg er utrolig enig med dig..

det er hysteri

• #2   13. aug 2009 Jeg mener at hvis man er syg, skal blive hjemme. ´Så er det op til folk selv at finde ud af hvor syg de er og om der er smitterisiko ved at mødes med andre.

Jeg har det sådanne at jeg gider ikke blive smittet og være syg fordi en anden ikke gider blive hjemme, men hvorfor egentlig smitte andre?

På en skole er det rigtig svært fordi i er så mange, men på en arbejdsplads foretrækker jeg at folk bliver hjemme. Hvorfor - ja mange af de influenzatyper der er idag tager op til 3 uger at komme af med og det er drønirriterende at blive smittet med sådanne en.

På min tidligere arbejdsplads opfordrede vi folk til at blive hjemme. Hvilket jeg syntes var godt, vi fik mindre antal af syge folk.

• #3   13. aug 2009 Janni H: Ja, ikke?

Læste også et sted på nettet om, at de nok ville lukke en masse skoler om ikke så længe. Og for at tage sine forholdsregler mod smitte, skulle lærere på skolerne blive hjemme hvis de viste tegn på sygdom, eller hvis nogle i deres familie gjorde??!

Synes det er SÅ overdrevet!

• #5   13. aug 2009 Og det var også totalt ærgerligt, fordi jeg ikke engang kommer med på klassebilledet nu... det skulle tages i dag >:'(

• #6   13. aug 2009 Jamen, der render jo tonsvis af syge mennesker rundt ude i offentligheden. Folk kommer jo i skole med halsbetændelse, endda kyssesyge og alt muligt lignende - bare turen i bussen hen til skolen skal man da nok nå at sidde tæt på en eller anden der sidder og hoster og snotter.

Nu er jeg en person, der næsten altid er lidt småsyg, skal jeg så blive hjemme hver gang der er det mindste?

• #7   13. aug 2009 Det er da helt vild så meget hysteri der er omkring det..!!

• #8   13. aug 2009 Jeg synes det er iorden at man skal blive hjemme når man er syg, hvad endten det er skole eller arbejde...
    Man skal tænke på andre end sig selv, så ved at bringe smitte rundt, kan man være årsag til at en masse andre bliver syge, og måske nogen af dem er svage iforvejen og risikere at dø....
    Hvem vil være skyld i det??? Ikke mig...

• #10   13. aug 2009 Dorthe Bau: Normalt bliver jeg også altid hjemme fra skole når jeg er syg, fordi jeg har det ligesom dig - jeg bliver selv irriteret når folk kommer megasyge i skole og sætter sig ved siden af en og hoster.

Men synes bare gerne jeg ville komme i skole bare de første dage her, lige få taget klassebillede og hilst på lærer og elever og sådan... måske lidt egoistisk

• #11   13. aug 2009 en hver slutning er en ny begyndelse:

Fordi man er småsyg af alm. forkølelse eller lign. er der jo ikke nogen der siger noget til, det mere ved mere alvorlige tilfælde af influenza og roskildesyge mv. som smitter meget.

Men som jeg siger: Må folk jo selv bedømme hvor syge de er.

• #12   13. aug 2009 Berit J: Ja, men problemet er jo at man ikke altid ved, om det der ikke er så slemt vil udvikle sig. Hvis man fx begynder at få ondt i halsen og hoste og få lidt feber mens man er i skole, er det så bare noget forbigående, eller skal man gå hjem fordi man måske er ved at udvikle et eller andet mere alvorligt?

• #13   13. aug 2009 Alt andet ville være hensynsløst. Selvfølgelige skal du da blive hjemme smiley

• #14   13. aug 2009 i forhldet til H1N1 så er det hysteri, men set ud fra dine medstuderenes synspunkt burde du nok blive hjemme til du var rask. og deter uanset hvad man er syg med - tænk på at du risikerer at smitte de andre med din sygdom. der er jo ikke nogen der gider være syge.

• #15   13. aug 2009 Ville helt klart også blive irriteret, når jeg her på onsdag starter på gymnasiet, og nogle af mine nye klassekammerater kom med en influenza - det smitter utrolig let. Men med hensyn til at det er svineinfluenza og sårn, synes jeg også det er overdrevet.

• #16   13. aug 2009 Jeg kan nu gost forstå at du gerne vil i skole og være med på klassebilledet smiley

Men der kan da ikke være ret mange tilbage på din skole hvis de sender alle som kommer med et lille host hjem smiley

• #17   13. aug 2009 PÅ min nye skole, må man enlig heller ikk være der hvis man er sg men jeg var der allgevel - og der er ingen de rhar sagt noget

• #18   13. aug 2009 Jeg synes, det er fair, at du bliver sendt hjem, når du er sur - uanset om du er ny og godt vil lære din klasse at kende. Det nytter ikke noget.

Men ligefrem at påstå, at det ER svineinfluenza/ Influenza A, er overdrevet. Og underligt at lærene påstår, at du selv har sagt, det er svineinfluenza, når ingen er sikre på det, MEN .. Fair du bliver sendt hjem, synes jeg!

• #19   13. aug 2009 ikke sur men * syg xD

• #20   13. aug 2009 Maria Freiler: Ja, det er virkelig sært! Hun sagde jo både at jeg havde sagt jeg HAVDE svineinfluenza (hvilket ikke giver nogen mening - hvorfor skulle jeg sige det, når jeg ikke er blevet tjekket eller noget som helst?) og at jeg selv havde valgt at tage hjem (jeg stod oven i købet og protesterede over deres beslutning?)

Så aner ikke hvorfor hun har sagt det, det er totalt underligt xD

• #21   13. aug 2009 Ja, det er en smule underligt ..

• #22   13. aug 2009 Sys det er helt fair du skal blive hjemme, man skal ikk gå rundt og smitte andre mennesker, så tager man da slet ikk hensyn til andre. Der er mange mennesker som har et svagt imunforsvare og der er jo ingengrund til at være skyld i at gøre dem syge ?!

• #23   13. aug 2009 Svineinfluenza smitter kun de tre første døgn - og det ved jeg fordi, at vi blev sendt hjem fra Norge (var på en lejr) da en nordmand fik det... Og vi skulle holde os for ps selv i 3 dage - hvis vi ikke viste symptomer på det der havde vi det ikke... Og det var altså de danske og norske sundhedsmyndigheder der sagde det smiley

Så hvis du er syg på 7. dag er der ingen fare for at smitte med det i hvertfald smiley

Det er blevet blæst helt op pga. medierne, den er slet ikke så slem. Man mener faktisk at grunden til at den ikke rammer særlig mange ældre er fordi, at de allerede har haft den da de var yngre (bare uden at vide det var svineinfluenza) smiley

• #24   13. aug 2009 Mht svineinfluenzaen er jeg enig - alt for meget hysteri

Mht damen i tlf'en er hun da en værre en. Sådan en omgang løgner

Men mht din sygdom så synes jeg personligt at man bør blive hjem hvis man har influenza eller andet smitsomt. Dog synes jeg at hvis du er syg på 7.dag og egentligt har det okay, så kan man godt tage i skole. Man smitter vidst ikke så meget når der er gået så lang tid, det tror jeg men er ikke sikker.

• #26   13. aug 2009 Nu har de ringet fra gymnasiet og undskyldt mange gange og sagt det var en misforståelse? :S

• #27   16. aug 2009 HAHA, hvor åndssvagt...

Desuden er svineinfluenza ikke mere farligt end alminde influenza. Der dør lige så mange !! (:

• #28   16. aug 2009 Patricia: Nej, det har du ret i. Mener oven i købet der er flere, der dør af alm influenza. Men tror at det de frygter er at der skal komme endnu en epidemi i år, for vi har jo allerede den normale influenza, hvor der er en masse der ikke er i stand til at arbejde/gå i skole. Så er det lidt uheldigt hvis der kommer to perioder i løbet af året med stort fravær i stedet for kun en.

Kommentér på:
Må ikke være på skolen med influenza?!

Annonce