{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.773 visninger | Oprettet:

KANiNUNGER! {{forumTopicSubject}}

Hej hvad er bedst for min kanin som skal føde om ca. 14 dage altså hun er ude nu og vi har et skur hvor vi har et støøre indebur inde i er det bedre at hun måske føder derinde ?
Har haft kaninunger 4 gange før me det er 4 år siden så ..
Og lige nogle ting mere ?

1) Hvor lang tid er der før en kanin føder ?
2) Hvornår måtte i røre ungerne for jeres kanin ?
3) Hvis hun nu kommer ind i skuret og så man sætter en radio er det så ikke lidt rart for kaninerne ?
4) Hvad er bedst inde eller ude buret ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KANiNUNGER!
  • #1   19. aug 2009 Hold da op med bekymringer.

    Er på en SFO hvor vi lige har fået 2 kuld unger. Vi tog det som det kom, det er jo naturligt for dem i naturen at klare det selv. Har valgte mødrene automatisk at ligge sig indenfor i høet og gerne i nogle hjørner eller i et hus. De første uger fik de fred, da vi havde sommerferie og derfor kun var oppe for at fodre kaninerne. De fik skam ingen radio eller andet. Vi begyndte at tage dem op for 1-1½ uge siden. Dog var det os og ikk børnene..



  • #2   19. aug 2009 Ved ikke helt om det var svar på mine spørgsmål ?

  • #3   19. aug 2009 Altså hvis du er meget bekymret såkan du finde MANGE svar på dine spørgsmål på google (':

    Men jeg fik marsvin unger, de kig i et kanin bur uden for (er rygget ind nu da de var 'onde' mod min)

    Men vi rørte først vores gl kanin unger da de fik pels (:


  • #4   19. aug 2009 Jeg er ikke bekymret som sagt er det 4 ÅR siden jeg sidst havde kanin unger !

    Og vi venter ca. 20 kaninunger fordi der er to hun kaninerne (: !


  • #5   19. aug 2009 Hej Sofie

    Nu har du jo prøvet det før men kan da godt fortælle dig lidt om hvordan det plejer at forgå når mine hopkaniner får unger (de er håndtamme og vant til at jeg roder rundt med dem på alle mulige måder)

    1) Hvor lang tid er der før en kanin føder ?
    En kanin går med ungerne i maven i cirka 31 dag, det plejer normalt at være meget præcist
    2) Hvornår måtte i røre ungerne for jeres kanin ?
    Jeg har mine unger ude og i hænder fra dag 1 af (mine kaniner acceptere det fordi de er vant til mig), jeg har dem kun kort ude for at de bliver vant til at være i hænder, men også for at tjekke om de har det godt og om der er noget galt med dem.
    3) Hvis hun nu kommer ind i skuret og så man sætter en radio er det så ikke lidt rart for kaninerne ?
    Mine kaniner går ude og jeg har aldrig hørt om at musik skulle kunne gøre andet end at være hyggeligt for dig når du er ude ved dem smiley
    4) Hvad er bedst inde eller ude buret ?
    Kaniner laver reder i det halm de går i inde i buret, de fore reden med uld fra maven (så ungerne kan komme til at drikke mælk og ikke har svært ved at finde hunkaninens patter), hvis hun ikke fore reden selv kan du enten plukke hende på maven, eller tage lidt vat og selv lave en rede, da ungerne ikke kan klare sig uden.

    Håber det var svar nok på dine spørgsmål ellers vil jeg med glæde uddybe det lidt mere smiley

    Hilsen
    Mia


  • #6   19. aug 2009 Okay tak (: !

  • #7   19. aug 2009 Charlotte :

    Hun er i et ude bur nu som jeg ikke synes er stort nok til at hun kan føde så jeg har et indedørs bur som jeg har sat ind i skuret og selvfølgelig har vi taget hensyn til at der bliver varmt så når det er meget varmt åbner vi bare dørene så der ikke er så varmt (: !


  • #8   13. sep 2009 1) Hvor lang tid er der før en kanin føder ? 31 dage +-

    2) Hvornår måtte i røre ungerne for jeres kanin ? Jeg har altid måtte komme til dem, dagen efter fødslen.

    3) Hvis hun nu kommer ind i skuret og så man sætter en radio er det så ikke lidt rart for kaninerne ? Ej lad vær med det, du kan risikere at stresse den.

    4) Hvad er bedst inde eller ude buret ? Det er vel smag og behag ?


  • #9   13. sep 2009 Okay tak (: !



    Den ene har født og der er ikke kommet en radio ind i skuret (: !
    Men min anden hunkanin er gået 4 dage over tid ?


Kommentér på:
KANiNUNGER!

Annonce