{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Dårlig mave en gang i mellem {{forumTopicSubject}}

Hej,
jeg har haft min hoppe i snart 2 måneder og har i den tid haft lidt dårlig mave en gang i mellem. Det varer ca. 3 dage ad gangen og så er der ikke mere. Det er nærmest vandprutter hun skyder med.

Hun får Brogaardens fase 3, samt ekstra salt, hørfrø, olie og hvidløg... DÅ jeg skulle mene hun er dækket ind. Der udover er der hø på folden og hø i boksen (ca. 8 kg).

Hun er en hoppe på 4 år, som først begyndte tilridningen for knap 3 måneder siden... Så ved ikke om det kan være det "nye liv", hun lige skal vænne sig til..

Nogle råd??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig mave en gang i mellem
  • #1   12. sep 2009 Hvor tit er det? Er det i forbindelse med brunst evt?

• #2   12. sep 2009 Det kan godt være lidt stress - Men det kan også godt være olien.

• #3   12. sep 2009 ALtså det er ca. hver 3. uge. Hun har lige været hingstegal (er det stadig lidt), og har egentlig overvejet om det kunne være i den forbindese, men ved det ikke. For det kommer og går.

Okay... Har bare hørt olie skulle være godt??

Mht. stress, så spurgte dyrlægen om det samme, men synes bare hun virker ret rolig og fattet (ikke lige nu fordi hun har stået stille i snart 3 uger), men ellers..

• #5   12. sep 2009 ***Træskoerne*** .:
    Jeg rider ca. 3-4 gange om ugen ca. 30-45 min. hvor størstedelen af tiden går med opvarmningen og nedkølingen.. Jeg går meget ind for ikke at presse min hest for meget, rider hende langt og dybt og tager tingene stille og roligt. Hun har været på tur 3 gange, 2 med mig på ryggen og en gang for hånd. Hun har de sidste 16 dage haft fri, dels pga en flænge i benet og dels for at få pause fra det hele og vokse lidt. Men har desværre splatprut igen i dag. Jeg har bare fået anbefalet Brogaardens af så mange.. Hun får nærmest kun 1,5 til 2 kg om dagen.

• #8   13. sep 2009 Tak for dit svar. Det vil jeg da bestemt overveje at skifte til.. Hvorfor giver du lucerne?? Kunne det være et godt at tilsætte? Vil helt sikkert prøve at tage olien væk.

Nej hun er på fold fra morgen til sen eftermiddag hver dag...

Der er heller ikke noget jmed pelsen, den er fin og skinner..

• #9   13. sep 2009 Jeg ved ikke om det kan være fordi hun har flyttet to gange indenfor kort tid? Men håber det ikke, for sender hende i ridning et andet sted her i næste weekend.

• #11   14. sep 2009 vi havde en der havde det samme og det var så slemt den ikke kunne rides de dage han havde det. Vi fandt ud af at det var for meget græs der ødelagde hans mave, og efter han kom på en fold med minimalt græs havde hans mave det godt igen.

• #12   14. sep 2009 Nu har jeg taget salt og olie fra hende. Og måske jeg supplerer med lucerne hvis ikke det hjælper.

Det kan desværre ikke være for meget græs. Da de går på en fold med næsten ingen græs hvor de bare får hø på.

Kommentér på:
Dårlig mave en gang i mellem

Annonce