{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

HJÆLP MIN HEST BAKKER): {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude og ride for første gang på min nye hest på marken, hun var rigtig sød dog lidt tændt, men så snart der var noget hun ikke ville bakkede hun vildt og jeg var ved at hoppe af, for jeg var bange for hun ville kaste sig bag over, hvad skal jeg gøre så hun ikke gør det, når hun gør det prøver jeg at vende hende, gør jeg det rigtige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP MIN HEST BAKKER):
  • #1   25. sep 2009 Hun skal drives fremad, fremad og fremad - evt. du ændrer retning, men det skal stadig gå fremad.

  • #2   25. sep 2009 Gør hende tryk til dig, så hun ved at når du er der sker det intet smiley

  • #4   25. sep 2009 Min hest har haft samme problem. Man bliver nødt til at gøre det ubehageligt for den at bakke. Selvfølgelig ikk voldsomt bare sådan stille og roligt. Du kan gøre det ubehageligt på flere måder, som de andre siger at drive, drive og drive framad hele tiden med benene, og hvis det så ikk hjælpe så ben og et lille klap i numsen d: Jeg måtte tage i tøjlen og så selv bakke hende videre tilbage, for så var det mig der tog styringen ved at bakke hende i stedet for hun selv vælger, så lige så snart hun stod stille gav jeg efter på tøjlen og drev frem igen. d: håber det kunne bruges d:

  • #5   25. sep 2009
    ¤StjarnaxHenriette<3BBH ¤

    jeg sparkede også til hende, men blev bare mere n´bange og bakkede endnu mere, fordi hun blev bange):

    men vil bruge det med at drive fremad(;


  • #6   25. sep 2009 Vil sige gå tilbage til jeres træning fra jorden, lyder til i har kommunikations problemer, løs dem fra jorden først.
    Så det meget nemmere og trykkere for dig at sidde på hesten.


  • #7   25. sep 2009 tina C

    Jeg er ikke sådan et heste menneske der træner fra jorden, da jeg ikke kan finde ud af det og syns det er plat.


  • #8   26. sep 2009 Ikke kan finde ud af det, er jo bare et spørgsmål om at være lidt åben.
    Der mange kurser, og rigtig mange tager nu ud og underviser, vi har en hver 14 dag hos os, for ja ikke meget man kan lærer sig selv, uden en underviser.
    Men jeg kan hoppe op i grime og ride rundt nu. Og vide min hest stopper på min kommando.
    Dette er lært, fra træning fra jorden. der intet plat i du forstår og kender hestens sprog, den bruger kan ikke huske det men over 90% kropssprog. hesten har kun mellem 1-5 lyde normalt de kan få frem.
    Så blir trist på din hest vejene, når du skriver plat.
    Det er din hest måde at kommunikere på, og forstålse for den du lærer gennem arbejde fra jorden.

    Men hvis du blot er til ride frem ud hjem, og ikke er interessed i et tættere forhold, så ja, læg benene til hesten tag slåskampen. Hesten er taberen.
    Bare ikke en løsning jeg ville vælge eller råde folk til.


  • #9   26. sep 2009 tina C

    men hvad gjore folk i gamle dage?

    de satte sig da bare op på hesten, der var intet med alt det der hms og jeg kan godt ride hende i grime gør jeg tit når vi hygger.


  • #10   26. sep 2009 Hvorfor tror du at folk gjorde sådan i "gamle dage"??? HMS er ikke et nyt begreb. Det er kun navnet, der er fra nyere tid. Folk har altid trænet deres heste fra jorden af for at få et tættere tillidsbånd til hesten. Det er faktisk ikke noget der kræver så meget. Du behøver ikke en masse specielt udstyr, men bare træne noget tillid, så din hest stoler på dig. En hest der har tillid til sin rytter, vil gå gennem ild og vand og det tillidsbånd får du ikke bare af at ride.

  • #11   26. sep 2009 Du kan også overtage styringen og være klogere end hende, og så bakke hende videre. Så overtager du styringen og så når hun står stille så drive hende frem igen d:

  • #12   27. sep 2009 ¤Team Pjakkur - Henriette&Stjarna<3¤ .


    takker lyder godt, det vil jeg prøve:D


  • #13   28. sep 2009 Så lidt d: Håber det kan hjælpe d:

Kommentér på:
HJÆLP MIN HEST BAKKER):

Annonce