{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Det går kun ned ad bakke. {{forumTopicSubject}}

Det hele.
Mig og min mor flytter et nyt sted hen fordi vi ikke tør være herhjemme (lang historie) hestene skal flyttes fordi vi flytter.
også lige pludselig skriver gucci's gamle ejer at vi har brudt en kontrakt vi havde skrevet og forlanger 3000 kr af os. for at hun vil glemme det.
det går simpelthen så dårligt at min mor snart ikke kan mere.

men det jeg ville hører jer om, er om hun endlig kan det?
der står i kontrakten at hun ikke måtte sælges vidre. og vi snakkede så sammen med hende og aftalte at vi godt måtte sælge men hun skulle vide hvor hen. vi fik så hesten solgt også ville vi kontakte hende, men hun fik det afvide inden vi fik sagt det også nu siger hun vi brød kontrakten med hende, og forlanger nu 3000 kr af os også vil hun ikke gøre mere ud af sagen.

mig og min mor ved ikke hvad vi skal gøre, for vi kan snart ikke mere, og ved ikke hvad vi skal gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det går kun ned ad bakke.
  • #1   8. okt 2009 Hvis I havde initationer om at sige det, så kan hun ikke gøre så meget. Det ville blive påstand mod påstand.

    Håber det hele bliver godt igen for din mor og dig smiley


  • #2   8. okt 2009 Hvofor dælen har i også skrevet under på at en ikke må sælges videre?

    Men når hun først har givet samtykke, så er der ikke så meget hun kan gøre, hesten er jo jeres!!

    Hun kan jo prøve at gå rettens vej, men det får hun nok ikke så meget ud af...


  • #3   9. okt 2009 Den kompensation på de 3.000,-, er den oplyst i kontrakten?

    Jeg mener ikke hun kan gøre noget. Med lad hende da endelig rende til advokat - det er fakisk de færreste kontrakter, der er lavet sådan, der er gyldige i retten...


  • #4   9. okt 2009 Som Maria spørger om står der i kontrakten at hun skal have 3000 kr.. for med mindre der står i kontrakten hvad hun skal have hvis i bryder den, ja så er der faktisk ikke noget at komme efter..

  • #5   9. okt 2009 Har prøvet noget af det samme.
    Kort fortalt, købte shetlænder hoppe, som var MEGET slemt tilredt. Dvs. udsultet og mishandlet. skrev kontrakt om at hvis hun skulle sælges igen, så skulle hun kontaktes og have tilbage købsret.
    Jeg kontaktede hende pr. sms og tlf. Vi ville have 4500 kr for hoppen, da hun nu stod med et hoppeføl ved siden. Det ville hun ikke betale- ergo der sagde hun nej til tilbage køb. Jeg solgte der efter hoppe og føl til en sød dame. Da tidligere ejer opdager hun er solgt til anden side, hænger hun mig ud og skriver trudsler til mig både på sms og på min hjemmeside.
    Når en person siger nej til tilbage køb, så er kontrakten ophørt.
    Står der nogen steder i kontrakten at "sælger" skal have 3000 kr af jer, hvis i sælger hesten???? hvis ikke, så kan hun stikke hendes kontrakt op hvor der er mørkest!
    Hun truer jer og hvis det fortsætter, så må i snakke med politiet, da det er penge afpræsning, og det er yderst ulovligt og kan give optil 3 år i fængsel!


  • #6   9. okt 2009 Er jeg den eneste der har forståe ud fra "historien", at de solgte hestene OG SÅ kontaktede hende?

  • #8   9. okt 2009 Som andre skriver, hvis ikke der står en klausul i kontrakten med de 3000kr, så kan hun forlange alt det hun vil, men i "behøver" ikke at give hende så meget som en rød øre.

    Som jeg læser det, så kontakter de forrige ejer først og som giver tilladelse til hesten sælges til anden side.
    Er det sådan, så kan hun slet ikke forlange kr idet hun så kunne have sagt nej, hesten skal tilbage til hende. Idet hun sagde ok til salg, så er der intet at komme efter.


  • #9   9. okt 2009 Den bidløse vegetar! -Hjemmesiden færdig! KIG smiley !

    Nej de kontaktede hende og spurgte om det var okay de solgte.. Og det var det, så længe hun fik at vide hvor den kom hen..

    De sælger hesten og når ikke at kontakte tidligere ejer, før hun har hørt, at hesten er blevet solgt af omveje.

    Så hun siger ja til at de må sælge, men vil så åbenbart forholde sig retten til at vælge den nye ejer, og det kan man jo ikke!! Hun har givet samtykke til salg, så er det bare æreligt for hende...


  • #10   9. okt 2009 Som Merete skriver: Hun gav accept til salg - så ryger hendes krav! Hvis hun vil vide hvor den kommer hen, ku hun ha købt den og selv solgt den videre.

  • #11   9. okt 2009 Der står kun i kontrakten at hun ikke må gå væddeløbog hun må ikke sælges vidre, der står ikke andet.
    vi skriver heller ikke under på noget mere.

    Hun sagde nej til at købe hende tilbage, men at hun gerne ville hente hesten gratis. som vi så sagde nej til dengang inden vi solgtes hende.

    den gamle ejer har kontaktet dansk galop og har sagt at der ikke måtte blive skrevet et nyt navn i det der ejercertifikat. altså mit navn stod der og det måtte ikk blive ændret om til nye ejers navn.
    den nye ejer er meget ked af det for hun vil jo gerne have sit navn i det, så man kan se det er hende der ejer hesten.


  • #12   9. okt 2009 Jamen så er der ingenting at være bange for.
    Du har købt en hest, når handlen er slut, så er hesten din. Du tilbyder hende, at købe hesten tilbage, hvilket hun afslår- ergo så er kontrakten ikke længere gældende.
    Hvor fra har du fået oplysningen om, at dansk galop ikke må skrive ny navn på ejer certifikatet? Jeg har stor kendskab inden for trav og galop og med mindre at hesten har gæld fra tidligere ejers side, så kan de ikke stoppe et ejer skifte- det er desuden lovpligtit, at den skal ejer skiftes!
    Skriv en Privat besked til mig, så skal jeg hjælpe jer videre med denne sag- kender formanden for trav og galop personligt.


  • #13   9. okt 2009 Hun kan vel ikke stoppe ejerskifte når den står i dit navn.. havde den stadig stået i hendes navn var det noget andet..
    Jeg synes så det er forkert at sælge en hest hvis man har skrevet under på at den ikke måtte sælges videre (hvad var grunden til dette ??) troede først det var en forkøbs klusul, altså at tidligere ejer havde førsteret ved salg..
    Men hun kan intet gøres hvis der ikke er skrevet ind hvad boden er for videresalg..


  • #14   9. okt 2009 grunden til jeg solgte hesten var fordi jeg ville have en hest jeg kunne lærer af.
    vi aftalte med gamle ejer at hun godt måtte sælges vidre hvis hun vidste hvor hen.


  • #15   9. okt 2009 Det var ærgeligt at i ikke fik den nye aftale på skrift.. for så kunne hun jo ikke brokke sig.. men som sagt hun kan ikke kræve penge, da der intet står om penge i kontrakten..

  • #16   9. okt 2009 ja vi ville også gerne have skrevet det ned men så kom alt det andet lige pludselig.
    og der står ikke noget om i kontrakten at hvis vi bryder kontrakten så skalder ske et eller andet.


  • #17   9. okt 2009 jamen jeg kan ikke se at I har brudt kontakten - hun har jo fået at vide, at den er solgt (som hun gik med til), og nu også fået at vide hvorhen.

    det kan da godt være hun ikke fik besked med det samme, men hun ved det nu, og så er den ikke længere...
    skriv et pænt brev, og så bør den stoppe der. gør hun ikke det, så lad hende bare rende til advokat.
    smiley Der kan ikke ske hverken jer eller hestene noget smiley

    og op med hovedet... det kan godt være at alt er i mod jer lige nu - men det skal nok blive bedre igen. (taler af erfaring)

    husk, at gud lukker ikke en dør, uden samtidig at at åbne et vindue! smiley


  • #18   12. okt 2009 Hun ahr ingen rettigheder til at stoppe den ny køber i at får hendes navn registeret, især ikke når du står som ejer! Det er da noget være fis, hun gav selv lov til at i måtte sælge, dermed har hun afskrevet "sin" magt...

    Det er bare ærgeligt for hende, så skulle hun jo ikke have solgt hesten i første omgang..


Kommentér på:
Det går kun ned ad bakke.

Annonce