{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.731 visninger | Oprettet:

SRP dansk-engelsk {{forumTopicSubject}}

Hej HG

I bliver nød til at hjælpe mig her.
Jeg skal til vejlednings samtale i morgen og har ingen ide om hvad jeg skal skrive om i mit StudieRetningsProjekt.

Jeg har valgt dansk og engelsk.
Jeg er helt åben for foreslag.
Hvis der er en der kan blande heste ind i det, er du min nye gud.

HJÆLP! JEG ER DESPERAT!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SRP dansk-engelsk
  • #1   20. okt 2009 Hestens virkning i det engelske samfund ?
    - Fra transport til hobby

(de er jo så glade for jagt til hest ;D)

• #2   20. okt 2009 Men det er nok mere historie end dansk og engelsk .. smiley

• #3   20. okt 2009 Engelsk handler jo om <b>alt</b> omkring det engelske samfund .
    Det er ikke historie, men måske mere samfundsfag (for england og de tilhørende lande -usa, australien osv ..).

I AT skrev jeg i fysik og engelsk, og jeg skrev om den engelske transports udvikling i 1700-tallet og det dertilhørende forurening, og fik at vide at når man skrev i engelsk, er det det engelske samfund man skriver om .

• #4   20. okt 2009 Ja, men jeg har både engelsk og dansk, og kan ikke helt se den danske vinkel på :
    Hestens virkning i det engelske samfund ?
    - Fra transport til hobby

smiley

Ved godt at engelsk kan være næsten alt, bare det har den mindste relation til engelsk-sproget litteratur, men jeg mangler igen den danske vinkel indover..

• #5   20. okt 2009 Er det ikke bare at analysere nogle tekster ?

• #6   20. okt 2009 Jeg ved det efterhånden ikke rigtigt .. smiley
    Det gør man jo også på engelsk ... altså analyserer .. ej, jeg kan snart ikke finde ud af det mere smiley

• #7   20. okt 2009 Har I ikke fået noget vejledning ?

- for umiddelbart ville jeg tro at du skulle analysere nogle engelske tekster, men ved ikke liiiiige hvordan man skal få en hel SRP til at gå med det x)

• #8   20. okt 2009 Præcis..
    Skal til vejledning i morgen.. men skulle gerne have noget klar der .. ellers er der jo ikke meget at snakke om smiley

Indtil videre har jeg disse emner på tapetet:

Kvindens rolle i 1800-tallet i Danmark og England
    Engelske sprogs indflydelse på det danske
    Dansk-engelsk humor
    Peter Plys (er ikke helt sikker på hvad den skulle indeholde, men ville virkelig gerne lave noget med den lille fyr)

• #9   20. okt 2009 De første to lyder som meget gode emner, men tror det bliver svært at skrive en så lang opgave om Dansk-engelsk humor, da det er så ens .
    Og hvordan du vil skrive en opgave om Peter Plys, vil jeg gerne vide xD

• #10   20. okt 2009 Nå jo, med hensyn til Peter Plys er der jo skrevet mange opgaver om ham og hans filosofiske syn på tilværelsen .. Kan bare ikke lige finde ud af at koble det på dansk og engelsk og skrive en opgave om det.. det kunne ellers være fedt smiley

Med hensyn til humoren, så tror jeg den er droppet .. kan ikke finde på noget med det og du har ret, det er ligesom alt for ens smiley det var ellers min mor der foreslog det, men kan ikke helt finde ud af at bruge det tror jeg..

• #11   20. okt 2009 det engelske sprogs påvirkning på det danske sprog har jeg skrevet AT om smiley Spændende emne !

Kommentér på:
SRP dansk-engelsk

Annonce