{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SRP om dyr
  • #1   4. sep 2017 Jeg tror, at det vil være klogt ikke at skrive SRP om dyr. smiley

• #2   4. sep 2017 Det kunne måske være noget om fodring. Foderenheder (FE) i forskellige typer foder, mineralsammensætning og energibehov. Det er måske noget biologi, kemi, matematik alt efter hvordan man vinkler det. Det passer så ikke så godt med dine fag. Optimering af stald i forhold til regler, lysindfald og udnyttelse af plads, med matematik (og byggeri og energi hvis du nu havde været HTX'er).

Det er meget nemmere for mig at tænke på emner hvis du havde lidt flere naturvidenskabelige fag. Jeg synes det er lidt svært med de fag du har der.

• #3   4. sep 2017 Jeg skrev SRP omkring osteochondrose (OCD) ved heste. Jeg skriv primært omkring arveligheden og hvilken betydning miljøet føllet vokser op har for udviklingen af OCD - nærmere bestemt var jeg her specielt inde og kigge på den optimale fodersamensætning, som skulle mindske risikoen for OCD. Blandt andet hvad et højt indtag af stivelse gør (binding af insulin til IGF-1 receptoren), og hvorfor det har betydning for OCD. Til sidst skrev jeg omkring dyrs etiske status og en etisk vurdering af at avle på heste med OCD.
    Jeg skrev i fagene bioteknologi og idéhistorie (filosofi) og fik 10, grundet en lidt tynd idéhistorie del.

Mit bedste råd når der skal skrives SRP er helt klart at vælge en problemstilling, som kunne være interessant og derefter vælge to fag (HTX, ved ikke hvordan det er på de andre gymnasier), som emnet kan hænge sammen med og først der tage den helt præcise drejning på problemstillingen. Det gjorde helt sikkert min SRP-uge (på HTX har vi kun en uge til at skrive den) noget mere interessant, at skrive om et emne som virkelig interesserer mig, og som jeg brændte for at vide mere omkring. God arbejdslyst!

• #4   4. sep 2017 Og så vil jeg tilføje at det altså klart er sjovest at skrive om noget du interesserer dig for, men som du ikke er ekspert i. Det gør det nemmere at se hvornår noget er relevant. For hvis det er nyt og interessant for dig, så husker du nemmere at få det med i opgaven.

Jeg skrev om den kommercielle radios opståen i Danmark (kommunikation/IT og idéhistorie). Jeg vidste ikke en skid om radio og mindre end jeg troede om DR's opståen, men jeg vidste en del om medier nu.

• #5   4. sep 2017 Bidløse Madsen: hvorfor dog det?

Jer andre: det lyder virkelig spændende!!!

• #6   4. sep 2017 Altså måske man kunne bruge engelsk og biologi og så have fokus på konkurrence heste i USA? De har jo nogle discipliner, som vi ikke gør så meget i, og så kan man også vinkle den ind på problematikken om TWH hestene. Hvordan man træner dem og klodser dem op, og hvad det betyder for hestens muskulatur osv. Sport vs dyremishandling, hvad er ok?

• #7   4. sep 2017 Kan ikke lige komme med nogle konkrete forslag. Men som de andre siger så er der en masse spændene emner, men jeg vil så foreslå at passe på med hvad du vælger.

Jeg valgte noget som var super spændene men som mine undervisere intet anede om eller kunne se sammenhængen i og det kostede mig ved at de ikke rigtig kunne give mig noget vejledning også på bedømmelsen da de ikke var enige i hvordan opgaven burde have været udformet.

• #9   4. sep 2017 Spændende foreslag i kommer med! Tak. :))

• #10   5. sep 2017 Du kunne skrive om væddeløbets betydning for den engelske aristokrat og hvordan det har udviklet sig igennem tiderne, og hvilken betydning dette har for hestenes holdbarhed og psyke. smiley

Mvh TT

• #11   5. sep 2017 Eller måske biologi og historie og hvordan hesten har udviklet og hvilken betydning det har haft

• #12   5. sep 2017 Det kan du sagtnes! Jeg skrev blandt andet forfangenhed/laminitis og kulhydratsmetabolisme hos hesten i bioteknologi og process (teknikfag) :)!

• #14   7. sep 2017 Da jeg skrev SRP sidste år, havde jeg valgt emnet ''integration og identitetsdannelse i det senmoderne samfund'', hvor jeg skrev i fagene dansk A og samfundsfag B.
    Her tog jeg udgangspunkt i overgangen fra det traditionelle samfund i Danmark og til det senmoderne samfund som vi lever i nu. Herunder kom jeg også ind på hvilken problematik det kan have når flygtninge/indvandre der er vant til at leve i det traditionelle samfund, kommer til Danmark og pludselig oplever det senmoderne samfund som vi lever i. Hvordan reagerer de, og hvordan opleves det fra deres synsvinkel?
    Derudover, tog jeg også, med udgangspunkt i henholdsvis Naser Khader og Yahya Hassan fat i (og herunder også deres holdninger, værdier, kommunikationsområde osv.), hvad danskhed er den dag i dag, og hvordan de to individer hver i sær har været med til at påvirke Danmark - både for danskerne selv, men også for de flygtninge der kommer til Danmark.
    Enormt spændende emne - som jeg ikke vidste ret meget om, men som der kom en rigtig spændende opgave ud af - som jeg fik 12 for smiley
    Jeg håber, du får valgt dig et spændende emne - men vælg med omhu, ellers bliver det nogle lange 14 dage smiley

• #15   10. sep 2017 Så ville jeg helt klart beskæftige mig med noget adfærdsbiologi kombineret med - måske engelsk, og måden hvorpå hestens adfærd i bestemte bøger/film/serier ikke stemmer overens med de resultater man har gjort sig i forskningen? Jeg ved ikke, om det overhovedet kan bruges, men det var det første, jeg lige kom i tanke om.

• #18   14. sep 2017 tusind, gode ideer smiley

Kommentér på:
SRP om dyr

Annonce