OSO produktopgave - hvad til dyrlæge? {{forumTopicSubject}}
Halløj alle sammen
Jeg har OSO her om snart, og skal skrive om mine fremtidsplaner.
Jeg vil gerne være dyrlæge.
Jeg skal starte med at skrive om gymnasiet, fortælle lidt om mine hovedfag, og fortælle om hvad "store" projekter der er gennem årene som f.eks SRP. Derefter skal jeg skrive om selve bacheloruddannelsen til dyrlæge og derefter kandidatuddannelsen og til sidst fortælle om arbejdet.
Dog skal vi jo have nogle problemstillinger til og et produkt.
Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad det skal være og tænkte I måske kunne hjælpe mig.
Jeg mangler bare noget kreativt og noget hjælp.
Derfor ikke ens betydning med jeg direkte tager jeres spørgsmål, men når jeg ser spørgsmål, så kommer mine tanker ofte lidt i gang og så kan jeg selv lave dem lidt om osv.
Så har I nogle eks. kom med dem!
Det samme med produkt. Jeg har indtil videre tænkt på at jeg kunne tage en karton og tegne en hjerne af et dyr, men jeg ved ikke lige om jeg så skal forklare dens centre, og forskellige virkninger m.m. Jeg har også tænkt på en video med min Jasmin og Bella f.eks og så vise/fortælle hvorfor jeg har valgt dyrlæge, og at det er fordi jeg nu gerne vil kunne hjælpe andre mennesker til at beholde deres glæde i livet, som jeg har min glæde, Jasmin.
Men har I noget andet som kunne være mega godt?
Ét eller andet sted overvejer jeg at tage min hund Bella med og så fortælle lidt om hundens krop osv, men jeg ved ikke lige om det er et produkt, og hvordan det passer dertil.
Kom gerne med idéer så min hjerne vil tænke lidt..
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
Jeg synes godt du kan tage din hund med som produkt. Hvis lærerne godkender det. To i min gamle klasse havde om dyrlæge også. Den ene havde en video hvor hun masserede en hest og forklarede lidt om det, og den anden havde taget noget foder med til køer/heste - begge sammen med deres PP og fremlægning. Det virkede godt.
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Men det med adgangskravene er selfølgelig smart!
Jeg synes også den med hunden er meget smart, men jeg tænker, hvornår kan jeg sådan indskyde mit produkt deri? Jeg tænker det måske kommer lidt dumt der tilsidst at man siger "og så vil jeg fortælle lidt om hundes forskellige leddele/kropsdele" og så fortælle lidt om hvor hjertet, lungerne osv. sidder henne. Eller hvad? Synes ikke rigtig den hænger sådan ordentlig sammen med mit arbejde, eller det gør det måske?
dec 2008
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
Jeg fik 10 (var SÅ tæt på 12, skulle bare have trukket lidt mere på mine egne erfaringer)
Men spørg din lærer om det er OK at tage din hund med inden du bare gør det. Og det er ikke en supersmart idé, hvis nogle i klassen er allergiske over for hund.
dec 2008
Men hvad mener du med egne erfaringer?
Kan desværre ikke filme en tandrasp på hest, og selvom jeg gerne vil at mit speciale er hest, må jeg bare tage grunduddannelsen til almen dyr som hunde og katte osv.
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Sprøjten+kanylen købte jeg på abotektet og var over hos den lokale dyrlæge og spørge om jeg måtte få nogen af de tomme medicin-bøtter, og det måtte jeg så godt.
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 461
Jeg tog min hund med i skole til fremlæggelsen, fortalte kort om uddannelsen og så legede jeg ellers at jeg var dyrlæge og fortalte hvad jeg gjorde ved et sundhedstjek af min hund
Et kæmpe 12 tal du
nov 2009
dec 2008
I giver mig simpelhen gode idéer! Har valgt at jeg tager hunden med mig og forklarer lidt om hele kroppen og kan fortælle om medicin dertil. Og viser bare hvor man stikker henne normalt(uden at stikke). Vil også lige finde på lidt mere omkring hunden, men det kan jeg lige diskutere med min lærer imorgen om jeg må eller ikke.
Vil have min video som sagt og så finder jeg måske på noget der med at jeg måske må vaccinere en kat el. lignende hos dyrlægen og optage det, så de kan se det bliver gjort IRL også.
dec 2008
nov 2009
Husk, at et PowerPoint jo også er et produkt
jan 2010
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 81
Som de andre siger, så skal du nok passe på med at skrive for meget om gymnasiet, men mere fokusere på uddannelsen
Jeg havde også min hund Oskar med, hvor jeg lavede et basissundhedstjek på ham, som min dyrlæge havde vist mig. Derudover har jeg været i praktik på odense dyrehospital, hvor jeg fik en masse forskellige sprøjter, bandager og andet udstyr med, som jeg viste frem og forklarede, hvad de skulle bruges til
Alle var vilde med det!
dec 2008
Vil meget gerne låne din video hvis min video går dårligt til. Er det OK jeg kontakter dig en gang senere så?
nov 2009
OSO produktopgave - hvad til dyrlæge?