{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pels
  • #1   28. okt 2009 Jeg synes at lammeskind er helt fint. For man klipper dem jo bare, også vokser det ud igen, eller lign, ved ikke hvordan læder foregår, men pels har ingen brug for, kun dyrene selfølgelig (;

• #2   28. okt 2009 øhh team Marquis - nej lammeSKIND - lammet er slagtet og skindet bliver så brugt til f.eks. sadelpads, læder er dyret slagtet og huden garves til læder.
    Pels er jeg ikke tilhænger af, fordi de dyr der bruges ikke har andet formål end blive til pels og ikke kan blive til mad

• #3   28. okt 2009 lammeskind er ikke klippet, men skind.

• #4   28. okt 2009 Tina KK:
    Det mener jeg også.. skrev bare totalt forkert smiley

• #5   28. okt 2009 godt, blev helt paf over at du kunne tro at det kun var ulden.

• #6   28. okt 2009 Nu prøver minkavlerne selvfølgelig også at stille dyreaktivisterne i et dårligt lys, for at vinde lidt sympati hod folket, og vende dem mod aktivisterne.
    Man kan se minkavlernes udtalelser om Operation X her: den2side.dk

• #7   28. okt 2009 Men forstår ikke hvad vi skal med pels ? Det er blødt, ja, men man har dræbt en masse dyr, hvor de har levet unde forfærdelige forhold inden slagttningen, for bare én pelsjakke.. fedt hva ?

• #8   28. okt 2009 Kamille B: Øhhh det er en side om rollespil ??

• #9   28. okt 2009 Sorry, det var : www.den2side.org
    - min fejl;)

• #10   28. okt 2009 Hvis mink slippes fri i den danske natur vil mange af dem lide sulte og frysnings døden, dem der overlever vil slå rigtig mange småfugle og andre smådyr ihjæl fordi det er nu engang det mink spiser. Derudover er de meget aggressive og kan gøre enormt skade på selv en stor hund, og på sigt udrydde den oprindelige danske bestand af mårdyr. Derfor slip ALDRIG mink ud i naturen og møder du en på din vej kontakt en jæger der kan skyde den.
    Så dyreaktivisterne slipper godt nok minken ud, men til et liv hvor den skal dø en langsom død af kulde eller sult. - Wii det er fedt at være befriet mink.

• #11   28. okt 2009 Tina K: Er meget ked af, at det er det billede, folk får af dyreaktivister:( For det er IKKE det, vi er! Det er præcis sådan minkavlerne gerne vil have os til at fremstå. Men selvfølgelig er det dumt at slippe mink fri i den Danske natur. Det eneste sted mink kan indgå i økosystemet er i Canada og Nordamerika, og stadig ikke i så store mængder som når de lukkes ud fra en farm. Det er så langt fra, hvad dyreaktivister laver. Og det værste er, at folk bare får medlidenhed med "den stakkels lille minkavler" der mister penge på det!

• #12   28. okt 2009 Jeg synes det er noget pis. Langt de fleste ser dyrene, som penge.
    Dyrene sidder hele deres liv i de små burer. Det er forfærdeligt, at se!
    Detsamme med grise, høns, køer og andre dyr, der holdes under forfærdelige
    forhold, bare fordi menneskene synes de har mere ret end dyrene, til at være her.

• #13   28. okt 2009 Michelle J: Helt enig! Al industrialisering af dyr er forkert! Vi er alle sat på kloden med lige ret til livet, og unødvendigt mord er forfærdeligt, om det er for at få pels, kød, mælk, eller andet!

• #14   28. okt 2009 Kamille B:
    Nu ejer mine svigerforældre så en minkfarm, - ikke særlig stor, men stor nok til at løbe rundt..
    Og kan så fortælle dig at "den stakkels lille minkavler" IKKE mister penge på minkene, hvis de slippes ud pga forsikringen.

Du kan sige hvad du vil - men den side som minkavlerne har lavet har egentlig noget ret godt info - eks Hvorfor gør vi det her..
    Tag og læs dette brev: http://www.kopenhagenfur.dk/corporate/news/article?id=2727, der står blandt andet: Dansk Pelsdyravlerforening skriver den 28. september til TV 2’s direktion, at man bør udlevere adresser på de farme, hvor man har ”aflagt besøg” og afsløret dyremishandling – således at myndighederne kan bringe denne mulige mishandling til ophør straks.

Det vil TV 2’s adm. direktør ikke. Den 30. september anmelder Dansk Pelsdyravlerforening derfor TV 2 til politiet for at dække over mulig dyremishandling.

Da de 34 avlere, der har modtaget brev fra TV 2, henvender sig til Dansk Pelsdyravlerforening, overdrager vi straks navne og adresser til myndighederne, således at der hurtigst muligt kan aflægges kontrolbesøg på farmene.

Læg venligst mærke til tallet 34(!) For der findes faktisk 1.460 farme i DK, primært minkfarme - så sikke meget tv2 beviste var???
    Du ser ca 25 dyr (mink) i Tv2, hvad så med de andre 16.999.975 andre mink??? Hvad beviser tv2??

• #16   28. okt 2009
    " Al industrialisering af dyr er forkert " - Så er det at holde og avle heste vel også forkert, det er en indrusti at sælge dyr, det er et erhverv, noget en masse folk tjener penge på.
    Og i mange lande bruger man kød fra heste, pels, hår, andre ting fra inde i den og mælk sågar :o).

• #17   28. okt 2009 Hvis det er pga burrene du tænker på - jamen så tænk på hvor stort et bur en mink har i forhold til din egen hest? Minken kan være utrolig mange gange i et bur, fremfor hestens plads.
    Hvad med svin? De har intet plads.

• #18   28. okt 2009 Hvis minkavl forbydes i DK bliver 20.000 arbejdsløse.. Tænk over det!

• #19   28. okt 2009 Du kan tro at min svigerfar holder øje med minkene, de bliver passet og plejet.

• #20   28. okt 2009 jeg elsker pels.. så længe de sidder på dyrene..
    så så et meget være program (efter min mening) pels eller ej...
    der var et lille klip fra kina hvor de pelser levende.. og man så en ræv som var blevet pelset den kiggede rundt..
    hvis vi stopper mink avlen i DK tror jeg det går ud over endnu flere dyr i de andre lande.. som kina hvor de lider endnu mere...

og på pelslageret er der flere forskellige pels fra forskellige lande.. og hov de bliver sorteret i farver.. så man ved ik hvordan dyret har haft det.. svineri..

• #21   28. okt 2009 Maja A: Tak for linket, kigger jeg på bagefter;) Ja, jeg synes det er synd, at de holdes i bure! Det er unaturligt for dem, og mange udvikler sterotyp adfærd. Synes det er forkert at dræbe unødvendigt. Og, ja. Det er også unødvendigt at dræbe dyr for at få kød, mælk etc, og synes også det er helt forfærdeligt, og ved, hvordan de mishandles. Håber også snart, der sættes mere fokus på den del af landbruget.
    Min hest står selvfølgelig ikke i bur! Prøver at give ham så naturlige forhold som muligt ved at have ham i løsdrift, osv. Men det er en helt anden diskussion.
    Ja, jeg synes det er forkert at handle med dyr, og gøre sig til deres ejere på den måde, vi gør. Så står ved at jeg er imod industrialliseringen med dyr. Prøv i hovedet at bytte dyrene ud med mennesker, og overvej reaktionerne der ville komme, hvis man gjorde det samme. Alle levende væsner er født med samme ret.

• #22   28. okt 2009 Nemlig!! Søger dygtig rytter til min hyp .
    Jeg kommer heller ud på farmen omkring juletid - er ikke interesseret i at se de mink jeg har kælet og kløet med i år, skal pelses. De er faktisk noget så søde de mink, specielt når de lige har fået øjne smiley

Mink bliver aflivet med gas inden de pelses - og bliver altså ikke pelset levende, de mærker intet

• #23   28. okt 2009 ja mink i dk er heldige med de bliver gasset.. sådan gør man nemlig ikk i kina med dyr.. selvom det er en let måde og det skader ikk pelsen..

mink er os legesyge så man kunne jo gi dem noget legetøg som de kan aktivere sig med...

• #24   28. okt 2009 Cille*og*Clear C
    Ja, det er 34 for meget - det kan vi godt blive enige om - og det er jo også hvad pelsdyravlerforeningen har sagt, hvis du læser længere oppe noget jeg har skrevet..
    Vender lige tilbage om en halv times tid.. Skal lige ud med hunden..

• #25   28. okt 2009 ja 34 for mange og det skal der gøres noget ved så det bliver bedre...

• #27   28. okt 2009 Det kan godt være at pelsdyravlerforeningen har sagt det, men samtidig har de også sagt, at de ikke tror mere kontrol vil hjælpe, det må være op til den enkelte minkavler at overholde reglerne. Og den slags har man så mange gange set ikke virker!

• #28   28. okt 2009 mink er nemlig helidge de bliver gasset først, i grønland bliver sæler og slædehunde afliver for at vi kan få flotte pelshandsker, men de bliver kvalt langsomt for at dyret skal få gåsehud og hårene på pelsen skal rejse sig og se flottere ud. Det er mishandling!!!
    Kamilla B jeg er godt klar over hvad dyrealtivister laver, jeg er selv sådan en, men det er ikke forbudt at bruge sin hjerne, selvom man er aktivist og som du selv skriver hører mink ikke hjemme i DK`s natur, så inden man bare befrier nogle mink skal man overveje følgerne, måske ens krudt var bedre brugt et andet sted.

• #29   28. okt 2009 Jeg tvivler på om det overhovedet er dyreaktivister, der lukker dem ud. Det tror jeg ikke altid, det er.

• #30   28. okt 2009 det hvertfald folk der keder sig som lukker dem ud..
    og måske os folk som ikke tænker så godt...

• #32   28. okt 2009 Så er jeg tilbage.

Nej, ang det med mink vs heste - mente jeg hestens boks smiley Du kan ikke lukke flere mink ud i et stort område - de vil angribe hinanden..

Self skal der gøres noget ved det - ingen tvivl om det.
    Tænk igen på at de få mink der var med - der findes faktisk næsten 17 mio mink i DK.. Så det er en meget meget lille stikprøve..

• #33   28. okt 2009 Oppe ved min svigerforældre har minkene en lille kasse med halm, hvor der så går et rør ud i aflangt bur, så minken selv kan bestemme om den vil være ude eller inde. Inde i kassen er der masser af halm, som den selv trækker ud i buret.
    Har desværre ikke billeder, udover nogle hvor du ser det på afstand, og så hvor du ser en masse nyfødte unger inde i kassen -- ved ikke om I skal se det?

• #34   28. okt 2009 Maja A: Vil meget gerne se billeder, hvis du har dem liggende:)
    Mathilde: Så ikke dit spørgsmål. Nu er der jo ikke ret meget natur hestene ville kunne leve i mere, da menneskene jo har overtaget verden, så nej, tror ikke, jeg bare ville kunne lukke ham ud, og så ville han klare sig. Men synes stadig man kan ive dem så naturlige forhold som muligt ved f.eks. at lade dem stå i løsdrift i stedet for boks, lade dem gå uden dækken, hvis de kan osv:)

• #35   28. okt 2009 Kamille B: Jamen jeg lægger dem da lige i et fotoalbum, nogle der dog taget med mobiltelefon smiley

• #36   28. okt 2009 Var også inde og kigge på det link du lagde:)
    Har længe gerne ville ud og se en pelsfarm, så skriver lige til dem:)

• #37   28. okt 2009 vil os meget gerne se billederne smiley

• #38   28. okt 2009 Jeg har indtil videre lagt 4 billeder ind - resten befinder sig på min mobiltelefon, og skal på arbejde - men finder dem i aften smiley

Hvis I vil se en minkfarm, så kontakt dem smiley I bliver overraskede - det gjorde jeg i hvertfald selv (på den positive måde)

• #39   28. okt 2009 har set en smiley og der så der godt ud.. og min far er venner med en som har og min venindes far har en smiley

• #40   28. okt 2009 Så er der flere billeder inde smiley

http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=200122
    Læs lige beskrivelsen under billederne først smiley

• #41   31. okt 2009 Deres fremragende udsendelse?
    Jeg synes det var SÅ grotesk, nu hader jeg bare Anima mere end jeg gjorde før.
    De vier kun det de VIL vise i deres videoer. Alle steder kan man finde syge dyr. Men de ved jo ikke noget om, om dyrene går i aflastningsbure eller er i behandling.

Tænk på, det koster de landmænd flere millioner, fordi deres mink nu skal have taget blodprøver fordi de idioter har slæbt sygdomme med rundt på farmene.. Inkl. svineinfluenzaen !

Nej, det burde være på Animas regning, og så burde de skamme sig fremover, at de har ku finde på trænge ulovligt ind på andres gårde, og derefter udstille dem som dyremishandlere ! Anima er de største løgnhalse der findes. Man kan jo surfe rundt på deres side, og finde videoer fra Amerika, Kina m.m. Hvor de så påstår at det er fra Danmark.

Kommentér på:
Pels

Annonce