{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
242 visninger | Oprettet:

Koncentrationsevne og bøger. {{forumTopicSubject}}

YEEEES, jeg har så super meget af det - NEJ.
Ejer ikke noget der hedder koncentration, især ikke når det har med folk der snakker og gøre.

I fredags holdt en foredrag for klassen om hvordan man fremlagde bedst, han var vældig morsom og talte godt osv. - ingen fejl at finde. Men min klap gik ned efter 10min ca. - så var jeg mentalt fraværende og fulgte sådanset ikke med.
Samme sker i timerne hvis læreren snakker, så ruller der et gardin ned. Jeg kan sidde og se enormt interesseret ud men uden at følge med.

Hvilket er lidt problematisk ind i mellem, især i fag jeg ikke finder interessante, der ruller gardinet bare ned. Da jeg i folkeskolen havde tysk prøvede jeg en dag og sige " nu skal jeg sku følge med og lære noget! " .... Hvad skete der? Gardinet rullede ned selvom jeg virkelig, virkelig forsøgte og gerne ville lære det.

Samme med bøger. Jeg kan ikke koncentere mig om at læse en bog jeg ikke syntes er god, så derfor bliver det til at jeg ikke læser den ellers så læser jeg bare en masse ord der ikke rigtigt giver mening.
Sidder og skal læse bogen Erasmus Montanus der vidst er skrevet i 1915 og jeg kan næsten bare ikke holde min koncentration til at læse den, bah -.-.
I folkeskolen sprang jeg let og elegant over det at læse bøger men skal ha den læst fordi den skal bruges i denne uge til AT forløbet.

Andre der kender det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koncentrationsevne og bøger.
  • #1   8. nov 2009 Ja, men udelukkende kun hvis faget INTET siger mig ....
    Ellers har jeg det nu. Skal lave lektier, men kommer garanteret aldrig i gang :z

• #2   8. nov 2009
    Når jeg tænker over det så har jeg også svært ved at koncentere mig hvis folk skal fortælle mig en længere smørre om noget de har oplevet fx, som jeg selv syntes er utroligt gab -.-

Had på AT ugen hvor vi skal ha' fysik og dansk ;s

• #3   8. nov 2009 Det e et spørgsmål om selvdisciplin. Intet mindre smiley

• #4   8. nov 2009 jeg har det på præcis samme måde :S sidder for det meste bare med musik i ørene fordi jeg alligevel ikke kan koncentrere mig om hvad lærene siger .. det er rigtig irriterende !

• #5   8. nov 2009
    Camilse - Team Nussehoved . - Lettere sagt end gjort, rullegardinet kan jeg ikke undgå at rulle ned - ligemeget hvor meget jeg prøver at lytte og virkelig vil det, det ruller bare ned :).

Mille&Cairo - Virkelig meget :s! Har lige læst 20sider af bogen og jeg har fattet.... ingenting fordi det bare er ord jeg læser og ikke nogen sammenhæng også gør det det heller ikke bedre at jeg ikke kan oversætte der der står til dansk altid fx: Det er min Troe sant; men nu har jeg min Troe ikke i nogle Aar drømt om dig. Det kommer derfra at Kiærligheden ikke er saa heed nu, som den var tilforn.

Prøv lige at læs 137 sider med det.

• #6   8. nov 2009 ja, det ville jeg heller ALDRIG kunne få læst ö ..

• #7   8. nov 2009
    Netop -.-. Det er bare dødens pølse. Tror jeg må få kæmpet mig i gennem den i løbet af ugen og ja hægte mig på somehow ved de andre.

• #8   8. nov 2009 Kender det rigtig rigtig godt. Når jeg ikke finder noget interessant, kan jeg sidde og læse det samme igen og igen og igen uden det ryger ind på lystavlen. Især i historie - både fordi jeg aldrig rigtig fik noget med fra folkeskolen, også fordi vi altid læser sådan nogle bøger, hvor der er millarder af årstal og informationer på få sider og alt er skrevet i en pærevælling. I simply don't get. Og så er det folk siger: "Men så skal du jo bare tænke på det væsentlige og hive det ud", ja, MEN, det er godt nok ikke særlig nemt når man fatter nada - men man bliver jo nødt til det alligevel! Det bedste man kan gøre er at prøve.

• #9   8. nov 2009
    Yes, man kan prøve ;s.
    Det er ligesom med matematik - der er ikke feset noget særligt ind. Bliver det mere advangceret end noget der er plus, minus, gange, dividere, areal mm. så står jeg af - fx. reducering og lininger.
    Også kommer folk " Jamen du skal bare prøve! " Også har man lyst til at sige i en bestemt tone " søde skat, jeg har prøvet de sidste 4år af mit liv. Min gamle matematik lærer prøvede alverdens kreative måder til at få noget til at fise ind, men det gjorde der ikke - så klap kaje! ".

Kommentér på:
Koncentrationsevne og bøger.

Annonce