11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Koncentrationsevne og bøger. {{forumTopicSubject}}
YEEEES, jeg har så super meget af det - NEJ.
Ejer ikke noget der hedder koncentration, især ikke når det har med folk der snakker og gøre.
I fredags holdt en foredrag for klassen om hvordan man fremlagde bedst, han var vældig morsom og talte godt osv. - ingen fejl at finde. Men min klap gik ned efter 10min ca. - så var jeg mentalt fraværende og fulgte sådanset ikke med.
Samme sker i timerne hvis læreren snakker, så ruller der et gardin ned. Jeg kan sidde og se enormt interesseret ud men uden at følge med.
Hvilket er lidt problematisk ind i mellem, især i fag jeg ikke finder interessante, der ruller gardinet bare ned. Da jeg i folkeskolen havde tysk prøvede jeg en dag og sige " nu skal jeg sku følge med og lære noget! " .... Hvad skete der? Gardinet rullede ned selvom jeg virkelig, virkelig forsøgte og gerne ville lære det.
Samme med bøger. Jeg kan ikke koncentere mig om at læse en bog jeg ikke syntes er god, så derfor bliver det til at jeg ikke læser den ellers så læser jeg bare en masse ord der ikke rigtigt giver mening.
Sidder og skal læse bogen Erasmus Montanus der vidst er skrevet i 1915 og jeg kan næsten bare ikke holde min koncentration til at læse den, bah -.-.
I folkeskolen sprang jeg let og elegant over det at læse bøger men skal ha den læst fordi den skal bruges i denne uge til AT forløbet.
Andre der kender det?
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
Ellers har jeg det nu. Skal lave lektier, men kommer garanteret aldrig i gang :z
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Når jeg tænker over det så har jeg også svært ved at koncentere mig hvis folk skal fortælle mig en længere smørre om noget de har oplevet fx, som jeg selv syntes er utroligt gab -.-
Had på AT ugen hvor vi skal ha' fysik og dansk ;s
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
maj 2008
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 41 Svar: 578
sep 2007
Camilse - Team Nussehoved . - Lettere sagt end gjort, rullegardinet kan jeg ikke undgå at rulle ned - ligemeget hvor meget jeg prøver at lytte og virkelig vil det, det ruller bare ned :).
Mille&Cairo - Virkelig meget :s! Har lige læst 20sider af bogen og jeg har fattet.... ingenting fordi det bare er ord jeg læser og ikke nogen sammenhæng også gør det det heller ikke bedre at jeg ikke kan oversætte der der står til dansk altid fx: Det er min Troe sant; men nu har jeg min Troe ikke i nogle Aar drømt om dig. Det kommer derfra at Kiærligheden ikke er saa heed nu, som den var tilforn.
Prøv lige at læs 137 sider med det.
maj 2008
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 41 Svar: 578
sep 2007
Netop -.-. Det er bare dødens pølse. Tror jeg må få kæmpet mig i gennem den i løbet af ugen og ja hægte mig på somehow ved de andre.
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.647
sep 2007
Yes, man kan prøve ;s.
Det er ligesom med matematik - der er ikke feset noget særligt ind. Bliver det mere advangceret end noget der er plus, minus, gange, dividere, areal mm. så står jeg af - fx. reducering og lininger.
Også kommer folk " Jamen du skal bare prøve! " Også har man lyst til at sige i en bestemt tone " søde skat, jeg har prøvet de sidste 4år af mit liv. Min gamle matematik lærer prøvede alverdens kreative måder til at få noget til at fise ind, men det gjorde der ikke - så klap kaje! ".
Koncentrationsevne og bøger.