{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Når man ikke lige har hestene.. {{forumTopicSubject}}


Når jeg sidder og kigger billeder i diverse albums af heste der løber vildt rundt på folden, bukker løs og er meget vilde - så sidder jeg altid og tænker...

Hvordan faen de får hestene til at løbe rundt, får de lige pludselig den idé at de vil løbe rundt når fotografen kommer eller har de en til at rende rundt og jagte dem?
Fatter det heller ikke på ridebanen.

Aldrig om jeg ville kunne få Gizella, Maja, Honey eller Tulle til at se særligt vilde ud hvis nogen jagtede dem. De ville trave 20meter i roligt tempo for at stoppe op og begynde at æde. Det lille føl ville måske være med på idéen men så skal man også blive ved - hun er dog bare så svær at fange fordi hun er så lille og hurtig.

Så når jeg tager billeder bliver det altid af dem der æder græs, deres pels, hoveder og hvad jeg kan finde på.

Andre der har sådan nogle heste også? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man ikke lige har hestene..
  • #1   10. jan 2010 har det på samme måde her. nogen gange er jeg heldig lige at fange et par billeder hvor de løber, men det er sjældent -.-'

  • #2   10. jan 2010 det eneste tidspunkt jeg ka få billeder hvor marie er 'vild' der er hvis hun ik har lavet noget et par dage eller nårh hun ser mig gå mod folden xD

  • #3   10. jan 2010 jeg plejer at tage sådanne billeder når jeg lukker hestene på fold for så fiser de bare ud og bukker og spjætter. vores flok tager sig også altid mindst en omgang fuld jord rundt på hele marken hver dag smiley

  • #4   10. jan 2010 jeg har set en som skulle tage bileder af hestene på en lille fold hvor de skulle være vile hun sente to hunde efter dem og nu har hun fået en hest mere og jeg/familje kom kørene så jeg tror hun blev nød til at tage dem om jeg og min far sys også hun skulle skydes

  • #5   10. jan 2010
    Propper du de overnævnte heste op på banen alene vil de bare gå hen til nærmeste græstot og spise ( der er ukrudt på den ) eller i Majas tilfælde, stå og glo - sikkert også Gizella.

    Maja og Gizella tager ALDRIG en frivillig løbe tur bare for sjov. Det har Maja aldrig gjort, så er hun enten blevet jagtet eller der er blevet kaldt til mad også kommer hun løbene meget klodset - samme gælder Gizella.

    Tulle kan en gang imellem hvis den lille pisser hende nok af trisse kort efter hende, men ellers ikke.

    De heste er bare nogen der ikke bevæger sig mere end nødvendigt, du kan aldrig se dem tage en løbetur på folden, har ejer heller aldrig ;).


  • #6   10. jan 2010
    Hunde rager dem en papvis, papir, plasticposer osv. - de er ret ligeglad og kolde i røven (;


  • #7   10. jan 2010 Ja jeg har fået taget en del billeder hvor mine hyppere løber rundt, og ser aktive ud... nogen gange er det dog mere held en forstand at få et løbe billede =)
    Jeg er heldig med Min hoppe Chanel, da hun elsker at vi løber rundt og leger på marken, så hun er nem at få billeder af i løb.
    Min hingst, ja han vil meget gerne løbe, dog mest hvis jeg løber med, ellers kan det være svært at få ham overbevist =)
    Mine forældre store sorte hoppe, løber kun når hun ved der falder mad af hvis hun gør - hvilket der normalt gør, men heller ikke da er hun den store motionist, hvilket gør jeg heller ikke har sååå mange billeder af hende i aktion =)
    Min venninds Kalypso elsker at lege og løber glædeligt med rundt.

    Jeg prøver at gøre det så sjovt så muligt for dem, ved at klikkertæne dem til det.. det vil sige de får deres "nu får du en godbid ord" når de løber, og når jeg holder med at sende dem rundt, kommer de alle og får deres godbidder. =)


  • #8   10. jan 2010 HEHE MIN ELSKER AT LØBE VILDT RUNDT XD<3

    http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=207720


  • #9   10. jan 2010 0ange heste der måske sjældent kommer ud bliver jo elle vilde når de endelig kommer ud , så måske har de ikke haft dem uden et par dage inden eller nogen, sådan bevidst. ved ik, mine gider sku ik,

  • #10   10. jan 2010
    De kan sagtens stå inde uden det betyder noget - den eneste der ville reagere på det ville være følle :o).
    Men nej, det er at gå forlangt alligevel bare pga et billed.


  • #11   10. jan 2010 BEVAR DINE DRØMME! DET VIL JEG!<3;/ *Team Browny* . - Haha fedt album smiley Elsker første billede, det ligner lidt han prøver strække sig selv til uendelighed smiley "Jeg skaaaaaaal bare springe helt op til himlen !" skønt (:

  • #12   10. jan 2010 Nogen af mine orker aldrig at løbe og nogen af dem går helt amok hver dag de er ude, så tror det er forskelligt....

    http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=116713
    selv se mit dampbarn smiley


  • #13   10. jan 2010 Mine heste kommer ud HVER dag, og de er altid sådan. Natuligvis har de som os selv, nogle dage de ikke rigtig gider, men normalt kan de lokkes =)

  • #14   10. jan 2010 Sådan er det også med Elle.
    Men med Thor fks. Så hvis jeg begynder at løbe, så løber han efter mig og så kan vi lave kampløb og fangeleg. Og han både bukker og springer, og nogle gange stejler han. Han er et rigtig lille lege barn, det er Saga og Myra også.
    Det sådan jeg får billeder (Hvis jeg har kameraet med)


  • #15   10. jan 2010 Min gamle hest skulle man bare slå med longepisken én gang i jorden, og så forstod han at han altså bare skulle løbe. Skulle gøre det stille og roligt for trav og så hårdt i jorden for galop. Skulle kun gøre det maybe tre gange, og så blev han bare ved indtil jeg bad ham om at stoppe og berolige ham smiley

  • #16   10. jan 2010 det lød dumt og indviklet smiley

  • #17   10. jan 2010 Vi har mange skønne billeder fra fold hvor hele flokken render rundt og ter sig... dette gør de tit når en ny hest lukkes ind i flokken, eller bare en de ikke har gået sammen med et stykke tid.

    Unghestene render altid rundt og leger, især nu hvor de er på boks om natten, så går de helt amok når de kommer på fold om morgenen.

    Og så er der selvfølgelig når hopper og hingste bliver lukket sammen... der er ofte også gode muligheder for at tage nogle fine billeder.

    Jeg har ihvertfald altid kameraet med, hver gang vi laver nogen form for ændring af flokstrukturen, sa det ofte betyder en masse gode billeder hvor de svæver hen over engen, eller gode legebilleder af ungdyrene eller hingstene...


  • #18   10. jan 2010 Vores heste løber tit rundt og fjoller på folden. Og idag lukkede en veninde og jeg vores ponyer løs i hallen samme, jeg kan godt sige dig at de tog sig nogle ture med bukkespring og leg ;o) Men hvis jeg bare lukker Maracash ud selv, så tusser han da også bare rundt i røven af mig. Men det gælder om at være der med kameraet i den rette tid og det rette sted.

Kommentér på:
Når man ikke lige har hestene..

Annonce