{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Jeg vil ha' en fisk! :) {{forumTopicSubject}}

Heejsa HG (;
Jeg har en vendinde som har fået fisk. Så jeg gik ned i dyrehandleren og kiggede på fisk. Og nu vil jeg sååå gerne prøve at ha nogle fisk, men aner ikke en PIND om hvordan man passer sådan et minidyr? så hjælp mig hg, og kom med alt din fiskeviden! smiley haha.

Nå, fortæl om jeres forhold til jeres FISK ! xD

>>TEAM GOLDHEART


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil ha' en fisk! :)
  • #1   14. jan 2010 Jeg er f'er bange for fisk, men vil også gerne have nogen smiley

  • #2   14. jan 2010 Gos råd: lad være med at anskaffe dig et dyr hvis du ikke aner noget om hvordan den skal passes.

    Men kan ikke hjælpe dig har ikke meget forstand på fisk. men ved bare at det er et helved at gøre rent ved dem. Så ved jeg de skal have en pumpe til at ilte vandet og den skal køre i mindste 5 dage inden der må komme fisk deri, temperaturen skal være mellem 19-22 grader. og så skal de ikke have så meget foder. ellers ved jeg ikke så meget om fisk.


  • #3   14. jan 2010 Tja jeg har haft fisk i en bowle engang men de døede ret hurtigt..

    Men hvis du køber et akvarium med pumpe og det hele så kræver det faktisk ikke noget pasning. Ud over mad self... Men du skal sørge for at have en malle som kan fjerne alger osv.. Og så skal du skifte lidt af vandet en gang i mellem.


  • #4   14. jan 2010 jeg ville også bare ha fisk .. det har jeg så nu, og det er jordens kedeligste dyr smiley
    jeg gider dem ikke, men jeg passer dem da smiley


  • #5   14. jan 2010 Kanon at du undersøger hvordan en fisk eller flere fisk skal passes, inden du køber.

    Men jeg har skrevet noget inde på denne tråd, om hvordan man 'få den hjem i akvariet'. Det er rigtig vigtigt, og det mange gør forkert når de køber fisk og dør efter nogle dage.
    http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=548734

    Men det bedste du kan gøre, er at snakke med flokken i dyrehandlen, de skal være kvalificeret til at anvise pasning af de dyr de sælger.


  • #6   14. jan 2010 Kan se du bor i KBH.
    Tag ind i Zoo-Zity i Rødovre, (hvis det ikke er der du har været), der har de en dygtig ung mand (eller det havde de sidst jeg var der) og han har speciale i fisk og han vil heller end gerne hjælpe dig.

    Det er også vigtigt hvilke fiske-arter du vil blande i et akvarium, men det må du heller spørger forhandleren om. smiley Håber det hjalp dig lidt på vej.


  • #7   14. jan 2010 Christina N:
    Jeg har oprettet dette emne fordi jeg ville havde mere viden.. Og jeg er da godt klar over at jeg skal vide hvad jeg laver inden jeg anskaffer mig et dyr, så bare rolig, det har jeg da styr på xD Ville bare lige hører ..

    Krisitna M
    haha, ja de har det jo med at dø xD det er halvdelen af min venindes fisk også d; hehe, men jeg vil gerne prøve det smiley

    Mille&Cairo :
    hehe, ja det ved jeg godt, men jeg må ikke få andre dyr for min far og har bare SÅDAN brug for nogen at snakke med når jeg nørder pc herhjemme d;


    Team DeCoyit! smiley Aladar, Rufus, Rasputin & Tania! I
    Tusind tak det tjekker jeg da liiige ud (; Jaa zoocity kender jeg skam godt, og det var da en goood idé at tage derind - der har jeg endda 10% rabat! d; hehe. tusind tak (;

    <i> <b> >>TEAM GOLDHEART </b> </i>


  • #8   14. jan 2010 Det var da så lidt. smiley Held og lykke med fiskene.. hehe, eller fisken hvis du kun skal have en.

  • #9   14. jan 2010 helt okay (; Det er dejligt du kan havde gavn af min tråd d; hehe.
    det kommer vel an på deres størrelse?? :o)


  • #10   14. jan 2010 Det kommer an på arten og str. af bowleren, men det er også en ting man skal forhører sig om i handlen. smiley

  • #12   14. jan 2010 nå, men ihvertfald ved jeg da en del om de akvarier.. så du kan bare spørge over PB hvis der er nogt du er i tvivl om smiley

  • #13   14. jan 2010 Deschain .
    Tak for råddet, men jeg kunne aldrig finde på at anskaffe mig et dyr som jeg ikke har sat mig ind i. Jeg brugte næsten et år på at sætte mig ind i kanin verdenen, bare fordi jeg ville være sikker på at den ville få det godt.. (; Men ellers tak for råddet d:


  • #14   14. jan 2010 Jeg har et akvarie, og har haft fisk i mange år, på et tidspunkt var jeg oppe og have 3 akvarier på samme tid, det har jeg dog ikke mere. så havde jeg et stort akvarie, men det tog for meget plads på mit værese, så lige nu har jeg et 60 liters selvskabsakvarie, som kan stå på mit skrivebord.
    At have akvarie er ikke krævende, man skal fodre sine fisk 3-4 gange om dagen. så skal det gøres rent 1 gang om ugen, hvor man suger alt lorten op fra bunden, men en special slange der er lavet til det formål.
    At skulle have akvarie for første gang kan godt blive dyrt hvis man vil have et med bumpe og alt. Akvariet koster meller 500-1000 for de billige modeller, planterne løber også hurtig op, så kan man købe nogle pynte genstande, og nogle sten til bunden. Og til sidst skal man købe fisk.
    Når du har købt akvariet, fået skyllet stenene og fyldt i akvariet og fået plantet planterne og fået vand i. SKAL det stå i mindst 14 dage inden der må komme fisk i, ellers dør fiskene.
    Akvarie kan dog også være rigtig træls at have hvis der går sygdom i fiskene, så skal man ud og købe en masser af medicin, hvilket også kan blive dyrt. Der kan komme alger i vandet, som kan være svært at komme af med igen. Og man kan være uheldig at få nogel snegle med når man køber planter, og den skal man gerne havde væk, da de ellers spreder sig lynhurtig og overtager akvariet.
    Jeg har pt Guppyer, da de er nemme at holde, jeg har kun hanner da de ellers yngler helt vildt. Så har jeg nogle ål, og pandsermaler og en alm sugemalde.
    Men mollyer er også en utrolig flot fisk som er nem at holde.
    Hvis det er noget jeg har glemt, må du gerne spørge.
    Tag jer ikke af stave fejl og gramme fejl, det gik rimelig stærk.


  • #15   14. jan 2010 (link fjernet)

  • #16   14. jan 2010
    Line Og Lotte +

    okay, tusind tak! smiley det hjalp meget! smiley tusind tak (: Altså jeg ville ikke havde meget mere end 2/3/4 fisk. Vi har en lille bowle i forvejen, og så tænker jeg at købe noget af udstyret brugt? Så kan man jo altid gå på jagt efter billige sten, planter, fisk og mad? Er sådan en pumpe meget vigtig?? (:


  • #17   14. jan 2010 nice akvarie! d;

  • #18   14. jan 2010 hun er jo igang med at sætte sig ind i det smiley "lad hver at anskaf dig et dyr du ikke aner noget om" man skal jo få sin viden ét sted fra smiley

  • #19   14. jan 2010 Jeg har også haft en sådan bowle, der havde jeg 1 kampfisk i, og det var det, den skulle havde mad 3-4 gange om dagen, og gøres ren 1 gang om ugen. Den var jeg rigtig glad for, der kan man bare stille en lille skrivbord lampe op som lys til den, så man rigtig kan se den.
    Ulempen ved kampfisk er at de er førs flotte og modne når de er 1 år gammel, og de dør når de er ca 2 år, og da man aldrig ved hvor gamle de er når man køber dem kan man være uheldige, men det er nemt at holde sådan en, for den skal ikke have pump eller noget.
    Man kan også have slørhaler i sådan en bowle, med de overskider det med det samme, og er virkelig nogel grise.


  • #20   14. jan 2010 så er der jo sugemallerne smiley

  • #21   14. jan 2010 (link fjernet)
    Et billede af min lillesøsters bowle med hendes kampfisk.


  • #22   14. jan 2010 TeamOldevejen¤ Nete a A
    : Tak, det er nemmerlig rigtigt (; hehe smiley

    Line Og Lotte +
    uuh, sådan en kampfisk lyder intressandt! :o) Men jeg gider ikke have gimme fisk.. sorry hvis jeg lyder sippet, men når det er sådan et lille og egentligt kedelig dyr, så skal der være noget flot at se på. Men din lillsøsters fisk ser da bare for lækekr ud! hold da op en haaaale! :o) woaw! (;


  • #23   14. jan 2010 En kampfisk er faktisk en utrolig flot fisk, man kan få i alle mulige farver, Min var hel rød. Og så har de en kæmpe hale.
    http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:SZaGSVVoYqj5HM:http://mptropefisk.dk/default-filer/image3994.jpg
    Det er et billede far google, så du kan jo søge på google på kampfisk og se hvordan den ser ud,


  • #24   14. jan 2010 taak smiley

Kommentér på:
Jeg vil ha' en fisk! :)

Annonce